SPIERREUMA

Hilde VDB

Member
Dag iedereen,
Ik ben Hilde en ik woon in België. Einde maand mei kreeg ik de diagnose PMR of acute spierreuma waarop Prednisolon werd voorgeschreven, medicatie die ik minstens een jaar zou moeten nemen volgens de reumatoloog. Gelet alle bijwerkingen poogde ik toch zonder deze medicatie te been te blijven doch de immobiliteit gepaard gaande met de pijn, leidden ertoe dat ik finaal tóch Prednisolon ben gaan slikken, tegen al mijn principes in.
Heeft iemand ervaring met deze auto-immuunziekte, tips of adviezen. Ik ben allicht niet de eerste persoon die hiermee te kampen heeft. PS Ik had mij ook niet laten vaccineren tegen Covid, alwaar dit de eerste vraag van de reumatoloog was.
Dank alvast voor jullie aandacht en eventuele reacties,
hilde VDB
 
Als reuma patiënt reumatoïde artritis ben ik 12 jaar vrij van gif, stress uitbannen , geeft iets spanning zorg dat het uit je leven verdwijnt, eet goede gezonde voeding (niet in de supermarkt verkrijgbaar) zelf kweken in een tuin als je die hebt, pas op met cashewnoten die kunnen reactie geven, fruit noten groentes verse zuivel zonder tussenkomst van de fabrieken dus op zoek naar een boer die zelf maakt en verkoopt roomboter in plaats van margarine en Halvarine, goede oliën veel knoflook en verse kruiden gebruiken , wandelen fietsen desnoods elektrische fiets.
Covid vax nooit doen zeker niet met een autoimuun ziekte
 
Allereest dank voor je reactie en advies. Gezonde voeding haal ik reeds uit mijn tuin en bij de boeren, stress speelt wel parten, vaccineren was ik niet van plan. Neemt U nog medicatie? Ik wil van die Prednisolon af want mijn lichaam vertelt mij dat dit nefast is. Maar zonder lukt het niet meer.
 
Ik weet dat zwavel een rol speelt bij reuma, hier waar ik woon is een eeuwenoud kuuroord die zich bedienen van een vijftal bronnen mer zwavelrijk water (Saint Honoré Les Bains)

 
Allereest dank voor je reactie en advies. Gezonde voeding haal ik reeds uit mijn tuin en bij de boeren, stress speelt wel parten, vaccineren was ik niet van plan. Neemt U nog medicatie? Ik wil van die Prednisolon af want mijn lichaam vertelt mij dat dit nefast is. Maar zonder lukt het niet meer.
Ik gebruik nu 11 jaar geen medicatie meer en had ook prednison, prednison in 1 keer stoppen is niet verstandig het is bijnierschors hormoon wat je een hogere adrenaline spiegel geeft waardoor je makkelijker beweegt en het lijkt dat je minder pijn hebt.
Afhankelijk van de doses rustig afbouwen, ik weet niet wat de dosering is maar beginnen met een halve tablet minder voor een week daarna weer halve minder uitgaande van 5 mg tabletjes, als het goed is gaat je lichaam zelf aanpassen door het bijnierschors hormoon zelf aan te maken.
Maar stress is ook funest voor auto-immuunziekten
 
Ik heb 5 laatste dagen vooreerst willen nillens 15 mg Prednisolon genomen omdat de pijn niet te harden was en ik niets meer kon. Ik ben net terug van de kinesist. Heeft ondersteunende vitamines meegeven met de bedoeling bijnierschors te activeren. Gelet de korte tijdspanne dat ik Prednisolon innam zou hij toch abrupt durven stoppen. Misschien toch verstandiger om geleidelijk af te bouwen. alvast dank voor jullie berichten.
 
Waarom heeft niemand het hier over Ivermectine? Na alles wat we nu in korte tijd te weten zijn gekomen over Ivermectine zou je toch zeggen dat iemand anders dan ikzelf op het idee zou zijn gekomen om dit bij Hilde onder de aandacht te brengen...

Mike
 
Ik heb gelezen over Ivermectine als zijnde nuttig bij infectie met Covid19, maar geen idee hoe dit voor spierreuma kan werken. Is het mogelijk mij iets wijzer te maken aub. Alvast dank.
Hilde
 
Bedenk dat hydroxychloroquine (HCQ) ook werkt bij reuma, een anti-parasitair middel. Ivermectine is een ontwormer. Waarom zouden middelen die ',beestjes' opruinen effectief zijn? Reuma heeft toch geen parasitaire oorzaak? Tenzij je beseft dat de 'parasieten' lichaamsvreemde eiwitten (spike-eiwitten) zijn die je via vaccins, aerosolen, voeding en dranken je hele leven al tot je neemt en die worden afgezet in spieren en gewrichten en daar immuunreacties uitlokken die laaggradige ontstekingsreacties veroorzaken.

Mike
 
Dan is er ook nog DMSO. Iemand ervaring hiermee?

DMSO helpt bij acute pijn "bijna onmiddellijk" Vooral het analgetisch effect van DMSO is volgens Dr Stanley Jacob "bijna onmiddellijk". Bij acute en chronische pijntoestanden; kan de duur van de behandeling volgens zijn verklaringen tot zes weken duren,. Hij ziet DMSO niet als een geneesmiddel danwel als een "therapeutisch principe", als "nieuw principe in de geneeskunde," die vervolgens een nieuwe fase inluidt in de behandelingstherapie wat betreft antibiotica en cortison. Hoe snel DMSO eigenlijk werkt, ervaren Stanley W. Jacob en Edward E. Rosenbaum, toen zij zeven testpatiënten in Portland Oregon met dit middel hebben behandeld. Alle zeven mensen leeden aan bursitis in het schoudergewricht, dat zo'n hevige pijn veroorzaakte, dat de patiënten zelf niet in staat waren om zich aan of uit te kleden. Op zijn vroegst was pijnverlichting na een week of twee te verwachten, zoals een Spiegel artikel van 5 mei 1965 bericht. Maar er was een verrassing: "De artsen wreven de schouders van de patiënten met de teststof in, - en na een minuut waren ze in staat om een opvallend effect waarnemen. , Na 20 minuten, 'zo zegen de artsen Edward E. Rosenbaum en Stanley W. Jacob, hoogleraar aan de Universiteit van Oregon, zijn alle zeven patiënten ofwel volledig of vrijwel volledig vrij van pijn geweest. Allen konden het aangetaste schoudergewricht merkbaar vrijer bewegen dan voorheen. " Het ontstekingsremmende effect van DMSO werd in 1978 in een studie van de Cleveland Clinic Foundation in Cleveland, Ohio, bevestigd, bijgewoond door 213 patiënten met ontstoken urogenitale aandoeningen. Bij de meerderheid van de patiënten, kan door DMSO een aanzienlijke verbetering van de toestand vastgesteld worden. Met name de analgetische eigenschap van DMSO is kenmerkend. Laboratorium studies toonden aan dat DMSO de pijn door “zenuwblokkade van pijn-geleidende, perifere C-vezels onderdrukt.” Dus de pijn snel en tot zes uur lang laat verdwijnen. DMSO "veiliger dan Aspirine" Van 21 november 1967 t/m 20 februari 1968 werd een lange-termijn studie onder leiding van Richard CharlesLebo, MD, in de Gevangenis van de Staat Hospital in Vacaville, Californië uitgevoerd, die informatie zal verstrekken over de algemene toxiciteit van DMSO. De proefpersonen kregen een 80 procent DMSO gel aangebracht op de huid en een veel hogere dosering dan de gebruikelijke. Brobyn vat de resultaten van de studie
 
Dit weekend overleg met mijn huisarts, (reumatologen houden hardnekkig vast aan Prednisolon) Ik vraag een voorschrift van DMSO en ivermectine en zie waar het mij brengt. Ik hou jullie op de hoogte. Dank voor alle ervaringen en berichten, het geeft toch enige hoop een ander pad te kunnen bewandelen.
Hilde
 
DMSO zal een arts niet kennen en ook niet voorschrijven. Er is veel te vinden (meestal Duits) en sommige dingen moet je gewoon op eigen houtje doen. Maas als HCQ zal helpen zou dat mooi zijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan