"Kanker straks zelden dodelijk"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jur
  • Startdatum Startdatum

Jur

New member
http://nos.nl/artikel/519100-kanker-straks-zelden-dodelijk.html

Ze hebben weer een mooi onderzoekje gedaan die hun de komende 20 jaar nog veel meer onderzoeksgeld moet opleveren en hun aan het werk kan houden. Met symptoom bestrijding los je geen ziekte op. Ze verzuipen weer eens in de details.

ja ik las het ook net.

en als iedereen dan die transvetten blijft eten helpt het weinig, en dan begrijpen ze maar niet waar het van komt.

Quote:
hun aan het werk kan houden

1 van de doelen toch
Quote:
Ze verzuipen weer eens in de details.

en de onwetende burger/medici missen zo het overzicht

Gelukkig weet ik al dat kanker niet dodelijk hoeft te zijn. De mensen die hierachter zitten zijn echt zonder geweten. Ik hoop dat ik bij mijn naasten genoeg zaadjes kan planten, dat als de dag bij hun zover is, ze openstaan voor een wakkere boodschap.

Quote:
De komende jaren moet er voor iedere patiënt een specifieke behandeling komen. Daarvoor is snel meer onderzoek nodig.

Het bekende mantra: we staan aan de vooravond van een doorbraak, maar er is meer onderzoek en dus meer geld voor onderzoek nodig. En wie fietst zich weer de blubber op tegen een Franse alp? Juist ja, de gewone burger. Gezamenlijk halen we zo'n 100 miljoen op voor het KWF. Waar gaat dit geld werkelijk naartoe? Onderzoek? Laat me niet lachen!

Mike

Naief het valt het me op dat je met de dag slimmer wordt!

Het wordt tijd dat je je nickname verandert!!!

zizou

haha dank je zizou.

Nee, ik denk dat ik maar bij deze blijf. Mijn manier van denken is vaak wat anders dan van anderen en met het kleine huis op de prairie als favoriete (jeugd)serie tezamen met soms automatische geloof dat we als samenleving oplossingen en het goede willen, zal ik in de toekomst nog wel vaker naief, onnozel of wat dan ook genoeg genoemd gaan worden.

Wat zal ik zeggen, elke gek zijn eigen gebrek.

Er wordt ook heel bewust een stukje overgeslagen. Ze zien dat het DNA verandert dus gaan ze het patroon van het type tumor uitpluizen. Het stukje wat bewust "vergeten" wordt is hoe en waarom dat DNA verandert. De weg naar de echte oplossing en de weg naar het overbodig maken van hun onderzoek.

Ik werk zelf op een kankerafdeling en zie het hier ook gebeuren. Het hele DNA wordt in kaart gebracht en als er op een bepaalde plaats een defect wordt aangetroffen dan weten we het type van de tumor en kunnen we gericht behandelen.

Ik werk er meer dan 35 jaar en de overlevingtijd is bij een aantal kankers die wij behandelen maar nauwelijks verbeterd. De meesten gaan nog steeds dood. Over 20 jaar hebben we temaken met een levenslange behandeling. En hoe langer dat is hoe meer dat ons zal kosten en hoe meer dat zal opbrengen voor de farmaceuten. Kanker zal dus alleen maar duurder worden voor ons allen.

Ik heb hier geen harde bewijzen voor maar merk dat de enkele patient die wel overleeft vaak een patient is die "anders" is gaan leven.

Gelukkig hoor ik ook steeds vaker dat patienten naast de reguliere gif behandeling er alternatieven naast/bij zoeken. Dan gaat het vaak over kurkuma en amandelpitten.

Het woord "preventie" kom je bij de ziektezorg en de politiek niet tegen.

@ Wimck.

Je werkt op een kankerafdeling? Hoe hou je dat vol met het besef dat die behandelingen weinig tot niets uithalen?

Hoe sta je daar in, of zie ik iets helemaal verkeerd.

@ maarten

Ik heb het daar jaren geleden best lastig mee gehad. Nu werk ik nog wel op die afdeling maar heb een andere functie waarbij ik niet meer direct bij de behandeling betrokken ben maar incidenten behandel en hierbij het belang van de patient zwaar laat wegen. Met deze functie heb ik het gevoel de patient te helpen door de behandelingen en processen zo veilig mogelijk te krijgen.

Daarnaast geef ik buiten mijn werk om nog wel eens, aan patienten die aangeven daar voor open te staan, informatie over voeding.

Waar ik kan probeer ik dus mensen bewust te maken van hun leefwijze en voeding en hierbij te helpen. Daar haal ik veel voldoening uit.

a) Wimck

Wat heb je precies gedaan en wat doe je nu? Bestaat er een Ned. Med. tijdschrift speciaal voor artsen over de onderzoeken die gaande zijn? Want op muizen wordt van alles en nog wat uitgeprobeerd, door ze eerst ziek te maken en daarna weer te genezen.

Vandaag was ik naar Dr. Veldkamp, chirurg. Zij heeft mij samen met Dr Baan (chirurg) geopereerd. Endeldarm weggehaald en bestraald. 2008/2009. In bloed was geen kanker te ontdekken en in de biopsie ook niet. Dus waarom ben ik bestraald? Ze hebben me in ieder geval destijds OVERgehaald, de poliepen zouden kleiner worden door de bestraling. Voorlopig ben ik niets wijzer, ze wilde eerst de rapporten inzien. Ik merkte wel dat ze het ook vreemd vond. Als bestraling niet strikt noodzakelijk is lijkt het me zinvol om andere patienten dit ook niet aan te doen.

Op internet weet ik niet waar ik moet zoeken naar artsen/onderzoekers die met goede voeding (zoals hier) bezig zijn te onderzoeken op cel-nivo hoe de schade weer is te herstellen. Of misschien is dat al bekend en wordt het onder de pet gehouden. Naast het darmen spoelen wat ik doe heb ik ook van voeding af en toe diaree. Vliegt er uit. Voorlopig denk ik toch aan (te veel) melk en yoghurt. Kleine beetjes gaat wel. Terwijl yoghurt juist zo goed is voor de darmflora.

Te veel sole, teveel appel-azijn, teveel H202 allemaal foute boel. (kleine theel.)

Ik ben benieuwd of je hier iets zinnigs over kunt zeggen. Zou heeeel goed in mijn straatje passen. (geen engels)

@ liesje

Ik werkte op een afdeling met lymfklierkanker (non hodgkin) en bloedkanker (leukemie)

Als je op zoek gaat naar reguliere artsen die iets van goede voeding weten ben ik bang dat je heel erg je best moet doen. Ik ken er hier niet een.

Er is geen patient die met een recept voor goede voeding naar huis gaat.

Ook niet bij diabetes en verstopte vaten. Natuurlijk geeft de dietist wel een advies maar dat is nagenoeg altijd in de "voedingcentrum" stijl. Gaat de patient in ieder geval niet beter van worden, integendeel dus.

Er wordt alleen over voeding gesproken indien het een interactie geeft met de voorgeschreven medicatie.

@Wimck.

Ik bedoelde geen reguliere artsen. Misschien orthomoleculair. Of onderzoekers die naast het DNA ook naar de voeding van de cellen kijkt. Die moeten er zijn lijkt me.

Hoe kun je kanker onderzoeken als je niet ook naar vit., enzymen, eiwitten en weet ik wat niet allemaal kijkt.

En hoe wordt/ werd de gevonden info gecommuniceerd? Publicaties? Tijdschriften?

Ik vind nu wel info over DNA schade, maar dat is geen voeding, toch?

Kanker cellen leven op suiker??

Cellen hebben zuurstof nodig?

Heeft bloedkanker dan iets te maken met voeding? Voeding die in bloed gaat zitten en naar de cellen gaat?

Ik heb ook gevonden dat je na bestraling jaaaren later nog last kunt krijgen van ontstekingen enz. Word je niet vrolijk van.

En als je jaren later nog ontstekingen kunt krijgen dan is er iets mis in de cel. DNA of voeding? Of DNA en voeding?

Je begrijpt dat het me extra interesseert.

Ik ben mijn roeping misgelopen.

@ liesje

Alle kankers hebben met (tekort/verkeerde) voeding te maken die ervoor zorgt er op celniveau onvoldoende zuurstof beschikbaar is om de functies in de cellen correct uit te kunnen voeren.

Hierdoor gaan de cellen over tot fermentatie (suikervergisting)en kunnen dan tumorcellen worden. DNA schade is secondair.

Als je het boek van Peskin leest zul je daar de vraag tegenkomen hoe het dan kan dat mensen bloedkanker krijgen. Immers het bloed is een erg zuurstofrijke omgeving.

Heel simpel omdat de bloedkanker niet in de bloedvaten ontstaat maar in het beenmerg.

Daar kan een tekort aan cellulaire zuurstof zijn.

Oke Wimck, helemaal begrepen. Laatste vraag: Ben je het wel helemaal eens met de voeding van Westonprice of heb je nog op of aanmerkingen resp. aanvullingen? (gerelateerd aan bestraling)

@ liesje

Als je meer wil weten over de relatie tussen voeding en kanker dan is het goed om te weten dat er 2 interessante boeken op dit vlak werden uitgebracht.

In Canada en VS wordt er meer over deze onderwerpen geschreven dan in Nederland. Op dit vlak hebben de Canadese dokters Richard Béliveau en Denis Gingras veel onderzoek gedaan. Van hun hand is het boek Eten tegen Kanker waarin ze nader ingaan op de rol van voeding in het ontstaan en voorkomen en genezen van kanker.

In Nederland is er ook een orthomoleculair arts die hierover een mooi boekwerk uitgebracht heeft en dit is Engelbert Valstar. Zijn boekwerk heeft de titel Voedingsinterventie bij Kanker. Meer hierover zie site www.ngoo.nl

Ook volgende websites zijn interessant :

www.tegenkanker.nl/ en www.kanker-actueel.nl.

Wat altijd van groot belang is bij welke aanval op je lichaam dan ook is dat je lichaam in staat is de kapot gemaakte cellen (bij bestralen maak je ook veel gezond weefsel stuk) goed en functioneel weer aan te maken. Daarvoor moet je beschikken over alle benodigde bouwstoffen.

Met het WP dieet krijg je die bouwstoffen binnen.

Allemaal bedankt. De naam Valstar ken ik. Zal zijn boek eens opzoeken.

Valstar....was dat niet die arts die rood vlees ten zeerste afraad? :(

Toevallig heb ik helaas van dichtbij meegemaakt wat deze arts zijn patiënten voorschrijft.

Ladingen aan pillen, potten en poeders, echt dozen vol. Kost de patiënten ook een vermogen. Zou mijn arts niet zijn.

Als iemand iets positiefs kan schrijven over hem zou ik dat graag zien.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.528
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan