Persoonlijkheidstypen (Herway)

Ik had voor dit artikel nooit van gamma, delta of omega gehoord.

Zelf zie ik niks in mij van de alfa en de gamma. Van de overige labels heb ik steeds wel iets.

Persoonlijk houdt ik niet zo van labels, omdat deze vaak leiden toot overhaaste generalisatie.

 
Op basis van dit artikel ben ik een Omega, oftewel een introverte alfa. Ik kan me prima vinden in de beschrijving van de Omega Male in dit artikel.

Mike

 
Dit zijn archetyypes, dus je kunt geen combi zijn van twee types, je bent of het een of het ander. Net als onlangs met Binc bespeur ik hier een egomechanisme dat zich niet wil laten 'vangen' in 1 persoonlijkheidstype. Het ego geeft de illusie van afscheiding en zolang je jezelf als uniek kunt bestempelen glip je mooi tussen de mazen door. Je verliest echter niets als je met dat zelfbedrog stopt, je wint alleen maar want je wordt echter.

Mike

 
Vreemd want in het artikel staat toch iets anders. Waarom staat in het artikel zelf dan dat het wel mogelijk is dat een mens veranderbaar is van de ene naar de andere archetype?

 
 Waarom staat in het artikel zelf dan dat het wel mogelijk is dat een mens veranderbaar is van de ene naar de andere archetype?
Ik betwijfel zeer of dit mogelijk is. Ik denk dat je je moet afvragen of je op de vragen in de Myers-Briggs test echt eerlijk antwoord geeft op dat je ego die vragen beantwoordt op basis van hoe jij denkt dat je bent of jezelf graag wil zien of laten zien aan de buitenwereld.

Mike

 
Het gaat hier toch om een ander topic? Vanwaar de relatie met dit topic en de Myers-Briggs?

 
Mijn punt is dat in beide gevallen er sprake is van archetypes die min of meer rotsvast zijn en dat alleen pijnlijk eerlijk zijn je bij jouw archetype brengt en jezelf voor de gek houden je daar juist van afleidt.

Mike

 
Als ik je dus goed begrijp is het bedoeld om er exact 1 type uit te laten komen.

Komt het dan uiteindelijk niet gewoon neer op in verbinding staan met jezelf? Niet laten beïnvloeden door de omgeving wanneer je daar last van denkt te hebben?

Wat is het effect op de mens wanneer deze uit verbinding is met zichzelf? En heeft die persoon dan inzichtelijk wat de oorzaak is van uit de verbinding zijn met zichzelf? Komt dat niet altijd van buitenaf? En waarom gaat iemand uit verbinding met zichzelf? Wat gaat diegene dan doen om in verbinding te komen met zichzelf? Welke rol speelt het bewuste en het onbewuste in deze? Wanneer is men zich ervan bewust dat als hij in verbinding staat met zichzelf hij/zij dan ook echt zijn of haar sterke en zwakke punten in kan zien?

Is het niet zo wanneer deze vragen helder zijn men ook helder heeft of zijn of haar ego naar zo test kijkt?

 
Als je niet in verbinding met jezelf staat ben je volgens mij ziek. Mijns insziens leiden de intellectuele leegheid van de wereld en de perceptie tegengesteld aan de waarheid er toe dat veel mensen de verbinding met zichzelf kwijt zijn. Om zich hier aan te ontworstelen moeten mensen leren niet een visie automatisch voor waar aan te nemen, maar deze visies naast elkaar te zetten en te kijken wat klopt met hun beleving van de wereld.

Msm en big tech socials vermijden.

 
Bedoel je met een visie voor waar aannemen wat er in het nieuws allemaal verkondigt word? Althans, daar ga ik nu even vanuit dat dat is wat je bedoeld. Ik ben het zeker met je eens. Nog teveel mensen hebben een te gesloten geest iplv een open geest.

MSM en Big tech vermijden, op zich hoeft dat natuurlijk niet. Tenzij men gevoelig is dat het de concentratie bij jezelf weg zou kunnen halen. Dan is afstand idd een optie. Of focus op de juiste personen.

 
Binc

Wat ik uiteindelijk bedoel is dat mensen zowel mainstream visies en alternatieve visies naast elkaar leggen om vervolgens op basis van ratio, ervaring en intuïtie tot een oordeel te komen.

Msm en big tech mijden is wellicht extreem, maar het punt dat daar probeer te maken is dat de invloed van deze bedrijven op de maatschappij te groot is en teruggedrongen dient te worden.

Ik ga zelf mijn aantal communicatiekanalen wel verminderen. Ik ga stoppen met Twitter en Gab.

 
Logisch wat je zegt. Soms lukt het maar vaak ook niet. Helaas op social media teveel mensen met een gesloten geest. Buiten het feit dat al dat social media allemaal als overweldigend is, is dat wel een irritatie punt. Veel te druk. Zeker als er nog meer mensen bij aansluiten is al die info nauwelijks te verwerken en lijkt het eerder chaos dan dat het nog over het onderwerp gaat.

Wat ervaar jij op social media dat je besloten hebt Twitter en gab eruit te gooien?

 
Bedenk dat je door het gebruik van social media nieuwe hersenverbindingen aanmaakt die gericht zijn op 'instant gratification', onmiddellijke bevrediging van impulsen die endorfines afgeven. Dit gebeurt OOK ALS DE INFO ZINVOL IS. Ik kijk niet of nauwelijks meer op Telegram omdat ik merkte dat ik erdoor geleefd werd en een constante, onrustige zucht kreeg naar meer nieuws, meer info. Social media voeden het ego, ook als je bezig bent met een oprechte zoektocht naar de waarheid, omdat het verslavingsgedrag in de hand werkt.

Mike

 
Facebook .. Ja ik zit er op zoals dat heet en geeft me inderdaad veel info van diverse groepen..van moestuinieren tot desembrood bakken en veelal de Krona manifestaties fakkeltochten, acties, info etc etc. Ik hoor heel af en toe ook van mededorpelingen dat ze mijn post`s lezen en er mee eens zijn maar soms ook een gefrustreerde reactie wat wellicht een "aha" moment kan zijn. Ik probeer altijd de gedachte erover bij de lezer te laten en bereikbaar te blijven. Eerlijk gezegd is het prettig als je een like ontvangt zodat je weet dat het gelezen is en daarmee het netwerk vergroot. Uiteindelijk is het mij om het kennis delen te doen.(Strooi soms ook berichten via de whatsapp rond) Waar ik mezelf op betrap dat ik soms van alles lees maar daardoor eigenlijk "leegloop" en beter die energie in 1 onderwerp had kunnen steken. Dat is een valkuil v d social media.

Telegram gebruik selectief voor het gelijkgestemde groepje uit de buurt en daarnaast ben ik wel aangemeld bij diverse kanalen maar kijk er weinig in.

 
@binc

Wat Twitter betreft daar komt de info gewoon te snel op me af.

Gab heeft dit veel minder. Ik wil niet bereikbaar te zijn op een breed scala van kanalen.

Ik beperk me tot mail, fatsforum, gedachtenvoer en face to face voor informatie en fatsforum, Whatsapp en face to face voor communicatie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan