Marjan zegt hallo allemaal

marjan1980

New member
Beste mensen,

Wat een super website!

Mijn naam is marjan en ik ben 32 jaar ben erg geïnteresseerd in de relatie tussen voeding en welvaartsziekten. Ben er heilig van overtuigd dat verkeerde voeding, verkeerd is voor je gezondheid.

nu ben ik opzoek naar rauwe room, en rauwe roomboter..

Ik woon in zutphen, maar kan het hier niet vinden. en om het nu te laten opsturen per post met dit weer lijkt me ook niet zo verstandig.

Heeft iemand een idee??

vriendelijke groeten MArjan

 
Bedankt!

Pike, waar in Deventer kun je de boter kopen?

heb me helemaal nog niet verdiept in het zelf maken van boter.. is dat makkelijk?

Mike vijfsprong heeft alleen rauwe melk en geen boter e de horsterhof in duiven is ook niet echt dichtbij.... we hebben geen auto.

dank voor het meedenken.

 
Op de zaterdagmorgenmarkt op de Brink kan je bij de biologische kaasboer rauwe boter kopen.

Kost 9 euro per kilo.

Maar Hall is veel dichterbij, de melk kost 0,75 per liter en is van biologische grasgevoerde koeien.

Je moet eerst wel even bellen want om de twee dagen komen ze de melk ophalen en als ze dus net geweest zijn is de melk op.

Maar niet rauwe boter van goede melk is ook oke hoor.

Het enige dat er door het pasteuriseren verloren gaat in de boter is de 'wulzen factor'

Drink je ook rauwe melk en/of rauwe kefir?

Boter maken is niet zo heel moeilijk lijkt mij. Kan wel bewerkelijk zijn

 
Dank je!! ik ga opzoek naar een manier om roomboter te maken... (of weten jullie dat toevallig)

Rauwe melk drinken we eigenlijk niet (helemaal geen melk)

Maar roomboter is het vet van de melk en daar zit nog maar 0,005% dierlijke eiwitten in.

 
0,005% dierlijk vet. Dat is de eerste keer dat ik dat tegenkom op dit forum. Nu ben ik wel heel benieuwd naar wat jij gedurende de dag eet (en drinkt).

Roomboter maak je van slagroom, heel lang schudden en/of rollen. Op den duur krijg je boter en water/karnemelk. Je hebt veel slagroom nodig voor een klein beetje boter. Wel leuk om eens te doen! Op YouTube heb je volgens mij ook (engelstallige) filmpjes.

 
dierlijke eiwitten.....

Heel veel water, veel groente, veel fruit, veel noten, graan, zelfgemaakt brood, olijven, dadels etc.

onze kids weten niet beter, zijn nu 7 en 8 jaar. kern gezond!! zijn nog nooit ziek geweest.

(natuurlijk weleens snotterig, maar meer ook niet)

 
Over Hall: eerst belde ik ook altijd, maar nu heb ik een lijstje met dagen dat ik niet ga. Onderstaand de dagen dat in Hall de melk wordt opgehaald. (zet het in excel en je je weet het voorlopig, dit klopt al vanaf voor kerst)

donderdag 18 april 2013

zondag 21 april 2013

woensdag 24 april 2013

zaterdag 27 april 2013

dinsdag 30 april 2013

vrijdag 3 mei 2013

 
Klopt Jp! Ik heb dezelfde data hier op de ouderwetse agenda staan :wink:

Ik was er laatst en toen zeiden ze dat er heel vreemd de laatste tijd de schenkel en ossestaart ineens heel populair is?! m.a.w. het was op.. heb jij daar toevallig wat mee te maken? 8)

@ Marjan,

Gezien je voedingspatroon en omdat het allemaal zo goed gaat vraag ik mij toch af waarom je deze site zo super vindt?. Vooral omdat wat wij hier over het algemeen gezond vinden nogal afwijkt van wat jij daar beschrijft.

 
We gaan nogeens ten onder aan ons eigen succes. Of.... Er gaan meer boeren weer echt boeren, omdat de vraag groter en groter wordt!

 
@Pike: Ik ben wat ossenstaart betreft onschuldig. :roll:

Laatst voor het eerst botten gekocht (mergpijp), dus de vraag gaat nog groter worden en nou je het zegt, in Wijthmen hadden ze ook niks anders meer, want ik wilde eigenlijk ossenstaart.

 
vraagje, weet iemand hoe de kaasboer die ongepasturiseerde roomboter verkoopt op de markt in deventer heet?

En aankomende week gaan we een paar dagen naar Groningen.

Zijn daar nog adressen waar we de rauwe roomboter kunnen kopen?

thanx

 
Geen idee hoe die heet maar het is de biokaasboer bij "de waag" (dat scheve gebouw )

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.332
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan