Lamsvlees

G

Guest

Guest
Een dezer dagen wil ik naar de slager om wat lamsbotten te halen voor bouillon te gaan maken,voor eerste keer (Spannend!)

Als ik er toch ben dan wil ik ook wel wat vlees meenemen,maar mijn probleem is dat ik dus nooit weet waar voor te vragen?(welke stukken) en welk deel waarvoor geschikt is?Ook wat economischer is? (ik weet dat orgaanvlees over t algemeen t goedkoopst is,maar ik heb t nu even niet over orgaanvlees)

Lamskotelet,ken ik natuurlijk wel,die krijg je ook in supermarkt maar zijn een stuk duurder. Soms kom ik wel eens gerechten tegen en dan staat er simpelweg bij ingredienten 'lamsvlees',dus dat is dan zo lekker vaag....

 
vraag het aan de slager, die vindt het juist leuk om zijn kennis te kunnen delen, is mijn ervaring.

 
Ga voor 'gemarmerd' vlees, vlees met wit (vet) erin of eraan. Met braadvlees zit je bijna altijd goed.

Mike

 
@Dirtsa Die slager is buitenlands,dus is sowieso al moeilijker communiceren.Vandaar dat ik graag wil weten naar welke delen ik specifiek kan vragen.

Ik heb een plaatje van een lam gevonden,waarop de verschillende delen staan genoemd...maar dan zit ik nog met t probleem dat ik dan met een homp vlees zit en geen raad ermee weet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan