kelp poeder

...........

Active member
Ik wil binnenkort weer eens smooties maken. Vanaf morgen is er een mooie blender in de aanbieding bij de lidl. Lijkt me een handig ding voor een mooie prijs.

Omdat ik best weinig vis eet lijkt het me een goed idee om hier ook dagelijks wat kelp poeder in te doen. Het schijnt dat het ding zelfs noten kan fijnmalen dus voor de selenium gelijk een paar paranoten erdoor.

Ik begrijp alleen niet wat nou een goede hoeveelheid is om dagelijks in de smootie te doen. Er zit flink wat jodium in kelp en overdoseren lijkt me ook niet verstandig.

Hoeveel raden jullie aan?

hoi E123 je merkt het vanzelf als het goed is. Toen ik op 700mg kelp per dag zat, toen voelde ik het gelijk aan mijn schildklier die in mijn keel zat te priemen! (ik dacht eerst dat ik last van maagzuur had, maar het was toch een ander gevoel). Als je 176 mg kelp hebt, dan heb je 150 mg jodium: om je een idee te geven van de dosering jodium in kelp en van jodium is 400 mg de minimaal aanbevolen dagdosering en maximaal 600 mg. Bij auto-immuunziekten is het oppassen geblazen met te hoog doseren.

Bedankt, een klein half theelepeltje is dus al meer dan voldoende. Met een zak van 250 gram kan ik dus makkelijk meer dan een jaar vooruit.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.584
Leden
8.683
Nieuwste lid
urehrwjqnb
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan