Kapsel

-B.arr

New member
Beste lezers

Ik houd mij al een tijdje bezig met Weston Price voeding en -denkbeelden. Vorig jaar postte ik regelmatig op dit forum.

Vorige week is er iets gebeurd. Ik wil hier eventjes mijn verhaal kwijt. Ik hoop dat ik er een positieve draai aan kan geven.

Ik had er eerst een heel lang verhaal van gemaakt maar heb dat nu weggehaald. Wat is gebeurd, is gebeurd. Het zit zo, mijn kapster heeft mijn haar heel erg verknipt (ook door verkeerde communicatie met mij) en ook nog eens flink uitgedund. Waardoor het dus heel dun is nu en niet goed in model zit en ook nog een flink korter. Het is op dit moment niet echt mooi. Ik moest het laten corrigeren bij wel meerdere andere kappers. Het uitdunnen is bij kapper 2 gebeurd.

Ik heb overwogen om het af te scheren omdat het eigenlijk vanaf 1/2 cm op de hoofdhuid verpest is (door het slicen) maar dit nog niet gedaan. Ik vind het wel jammer dat dit is gebeurd. Niet geheel mijn schuld, mijn kapster heeft verkeerd geknipt. Het is ook wel wat koud zo dat dunne haar :(

Ik denk dat het enige wat ik nu moet willen, is, mijn eigen gezonde haar weer terug, geen verf erin. En zo gezond mogelijk proberen te eten.

Ik wilde even mijn verhaal kwijt..... mijn haar kan ik er niet meer aan plakken natuurlijk maar ik kan wel proberen er het beste van te maken. 1 troost is natuurlijk dat het weer teruggroeit. En dat echte gezondheid van binnenuit begint.

Dag CelticMyst,

Het verknippen van je haarlokken is inderdaad iets wat je niet wil meemaken.

In jouw geval is het werken met de verzorgings- en stylingsproducten van Chagrin Valley een optie die je haren meer body zullen geven.

Bijgaand de link
http://www.chagrinvalleysoapandsalve.com/helpchoose/choose-shampoo/hair-needs-body/

Zelf ben ik meer voorstander van het etaleren van je natuurlijke schoonheid door middel van je kapsel met zoveel mogelijke producten op natuurlijke basis. Hierin kan ik je heel goed volgen. Hier ben ik van mening dat de producten van Chagrin Valley binnen deze zienswijze passen en ik vul ze zelf aan met producten van l' Anza.

In de kapperswereld zijn er inderdaad bepaalde kniptechnieken waarbij de insteek is : Gewoon knippen en je ziet wel hoe het valt waardoor de klant vaak onwetend een proefkonijn is.

Een cursus of bijscholing volgen betekent niet altijd dat de kapper het in de dagelijkse praktijk gegarandeerd in een kapsel met een mooi uitvallend resultaat kan omzetten.

Ik geef je ook nog enkele tips bij een kappersbezoek :
Blijf vooral jezelf. Communiceer aan de hand van tevoren uitgeselecteerde foto 's welke kant je wenst uit te gaan als je het mondeling uitleggen hiervan te moeilijk vindt. Geef hierbij duidelijk aan van wat je graag ziet en wat je wel en niet wilt ! Laat je vooral niet ompraten bij het kiezen van een passend kapsel.

Tenslotte is het vooral belangrijk dat door de kapper de nodige tijd voor het geven van een mooi kapsel genomen wordt. Je kan beter 2 maal voor b.v. een afzonderlijke kleuring en een afzonderlijke knipbeurt gaan, zodat deze in dit proces beter je haar leert kennen.

In mijn geval heb ik een volle bos krullen, waarbij niet iedereen een goed passend model tevoorschijn kan bij toveren. Teveel knippen betekent vaak te hoog opspringende krullen die dan de verkeerde kant gaan opvallen en teveel lagen betekent in mijn geval teveel volume !

Inmiddels hebben alle lokken, mede door het tussentijdse gebruik van klemmetjes, een acceptabele lengte gekregen. In dat proces werden wel verschillende kapsters bezocht om een balayage te laten doen die de eerste grijze haartjes camoufleren. Uiteindelijk hebben we iemand gevonden die meedacht en het volgende meegaf " Je haar valt het mooiste als de lokken mooi rondom het gezicht heen vallen." Toen dacht ik " Deze dame weet waar ze het over heeft ". Uiteindelijk heeft zij er een leuk model in geknipt en is het een stijlvolle lob met krullen in lange lagen geworden.

Bedankt Viviane. Echter lees ik je bericht nu pas, en heb ik inmiddels de Urtekram geurloos in huis. Misschien moet ik die eerst maar proberen anders gaat het zoveel kosten.

Over kapsels gesproken.......... Ik heb al jarenlang heel veel last van onverklaarbare haaruitval (en dit is net zo goed een mannenonderwerp). Ik heb alles geprobeerd, voeding, supplementen, shampoos, uitwendige middeltjes, ik ontdekte dat het erger werd na een operatie met narcose, na een CT-scan, na mijn scheiding (stress), als ik synthetische vitamine A slikte, maar soms ging het maanden relatief goed en zonder enige aanwijsbare reden (geen stress of enige verandering van leef- en voedingswijze) begon het weer van voren af aan. Ook het laatste half jaar zat ik weer in zo'n periode. Als ik mijn hoofd schudde vlogen er al haren in het rond.
Totdat ik een maand of twee geleden ergens las dat iemand geen last meer had van haaruitval nadat hij was gestopt met koffie drinken. Ik drink nauwelijks koffie. Alleen 's ochtends één kop "bullet proof" koffie (biologische koffie met kokosolie, klont boter en slagroom), meer niet, dus dat kon het toch niet zijn, máár............ik gebruikte wel al vele jaren energiepillen (!), voor als ik tekort heb geslapen, of als ik een lange saaie vergadering heb en wakker moet blijven, of als ik een presentatie moet geven, of een feestje heb dat lang doorgaat....... In die energiepillen zit behoorlijk veel cafeïne. Okay, ik weet dat die natuurlijk niet heel goed voor je zijn, maar toch dacht ik dat het weinig kwaad kon omdat ik verder zo gezond leef. Maar ik besefte dat ik ze de laatste maanden steeds vaker was gaan slikken, het was meer regel dan uitzondering geworden. Ik had me niet gerealiseerd dat cafeïne op het hormoon adrenaline inwerkt (meteen wat onderzoek gedaan) en dat dit ook stress in je lichaam geeft. Want dat mijn haar gevoelig is voor stress dat wist ik al. Ik dacht dat dat alleen om negatieve stress ging, maar blijkbaar heeft positieve stress hetzelfde effect en maakt het lichaam geen onderscheid.
Ik ben nadat ik dat had gelezen gelijk gestopt met zowel de koffie als de energiepillen. En mijn haaruitval werd meteen een heel stuk minder! Daarnaast ben ik ook (bijna helemaal ;-)) gestopt met extra pure cacao (85%) en cacaopoeder (in warme melk) waar ik dol op was, want daar zit ook heel veel cafeïne in ontdekte ik. Nu twee maanden later is mijn haaruitval bijna verwaarloosbaar. Ik ben zoooooooo blij!!!!! Dan maar geen energiepillen en beter wat vroeger naar bed en goed slapen, dan heb je de volgende dag ook energie. Ik slaap nu ook beter zonder die pillen, ook al nam ik ze 's morgens, er blijft waarschijnlijk toch wat in je lichaam achter.
Dus als je veel last van haaruitval hebt en je drinkt veel koffie, is het de moeite waard daar eens mee te stoppen en te kijken wat er gebeurt.

Ik ben al een hele tijd op zoek naar DE shampoo, maar tot nu toe niet echt gevonden. Ik wil er eentje zonder sulfaten, parabenen, siliconen en andere troep. Een hele tijd daarom gewassen met haarzeep, maar echt dat super schone gevoel krijg je daar niet van. Dus wil ik er een "gewone" shampoo bij, maar wel eentje zonder troep. Wie heeft er een goede tip ?
Ik heb Maria Nila shampoo gehad, super fijn, maar ik begreep dat daar nog best aggressieve bewaarmiddelen in zitten. Nu sinds kort een shampoo van Natura Siberica. Naif had ik ook naar gekeken, maar bevat nog wel sulfaten ( geen SLS of SLES, maar wel andere ). Petal fresh staat ook nog op de lijst , maar daarin zit zo'n enorme lijst met bestanddelen dat ik geen idee heb hoe natuurlijk dat eigenlijk is .

Gebruik zelf al jaren Kamille shampoo van Urtekram en ben er erg tevreden over!
http://www.beauty-review.nl/urtekram-kamilleshampoo

Handgemaakt en zonder rotzooi. Er is ook een ingeparfumeerde versie. Zonnebrand gebruik ik trouwens ook. Deze staat bekend vanwege dat er geen troep in zit.

https://www.heelnatuurlijk.nl/webwinkel/haarverzorging/shampoo/dry-hair-cleanser.html

Ik ben al een hele tijd op zoek naar DE shampoo, maar tot nu toe niet echt gevonden. Ik wil er eentje zonder sulfaten, parabenen, siliconen en andere troep.

Zonne, verdiep je eens in de etherische olien van Young Living. Ze hebben ook een hele lijn aan verzorgingsproducten en diverse shampoo's met 0 chemicaliën. Zelf gebruik ik de Lavendel shampoo volume omdat ik sluik haar heb.
Young Living staat voor chemicaliën vrij leven. Google er eens op, heb je vragen, dan weet ik de info meestal wel te vinden. Succes.

Medusa, Urtekram bevat helaas nog wel sulfaten. Dus die valt eigenlijk af.
Pure Nuf stuff , he, die ken ik , ik wist niet dat die in Nederland te krijgen was !
En Young living zal ik me ook nog in verdiepen. Edit : al even gedaan. Oeff wat een lijst met ingrediënten weer !

Neem een stuk aleppo of marseillezeep, schuim maken met je handen en hup door je haar. Wel opletten want het prikt vreselijk in je ogen.
Je kunt hier je huid ook mee doen en zelfs je was. Pure zeep van olijfolie gemaakt.
Heb je geen andere spullen meer nodig zoals schuim of lak (is ook rotzooi).

Elkedageenei, dat heb ik dus een paar jaar gedaan, maar mijn haren worden er niet echt schoon van, vandaar mijn verdere zoektocht.

Zonne dat is raar jet is de beste zeep un Frankrijk wordt het zelfs als vlekkenzeep gebruikt. Gebruik je miaachien te weinig? Mijn haar was nog nooit zo schoon ik hoef het minder te wassen.
Haar is interessant ook voor de mannen:

Haar is een uitbreiding van het zenuwstelsel

Waarom Indianen Hun Haar Lang Houden

Toen ze ondervraagd werden naar de reden van hun falen om te presteren zoals verwacht, antwoordde de oudere rekruten consequent dat wanneer zij hun vereiste militaire kapsels kregen, ze niet meer de vijand konden ‘aanvoelen’, ze geen toegang meer hadden tot hun ‘zesde zintuig’, dat hun ‘intuïtie’ niet langer betrouwbaar was, dat ze niet langer de ‘subtiele’ tekens konden lezen of toegang hadden tot de subtiele buitenzintuiglijke informatie. Aldus recruteerde het testinstituut meer Indiase spoorzoekers, liet ze hun haar lang houden, en testte ze op vele vlakken. Vervolgens koppelde ze twee mannen samen die dezelfde scores hadden op alle testen. De ene man van het koppel mocht zijn haar lang houden, de andere kreeg een militair kapsel. Vervolgens werden de twee mannen opnieuw getest. Keer op keer scoorde de man met het lange haar hoge resultaten. Keer op keer faalde de man met het militaire kapsel op de testen waar hij voorheen hoge scores op had gehad.

http://www.wijwordenwakker.org/nl/gezondheid/algemeen/p1682

Nee, niet zo vreemd hoor. Het water is hier heel hard en daarom kan ik de zeep niet goed uit mijn haren gewassen krijgen. Met als gevolg vettig (zeep ) haar. Schijnt een hele bekende oorzaak te zijn voor het niet goed werken van (haar) zeep.

Zonne,

Heb je je haar wassen al eens zonder zeep/shampoo geprobeerd? Ik gebruik al een aantal jaren geen zeep/shampoo meer.
Voorheen moest ik elke twee dagen met shampoo mijn haar wassen en nu spoel ik 1 x in de week met bitterzout of appelazijn mijn haar, wat er nog van groeit..., is nooit meer vet.
Wanneer ik ga douchen spoel ik met water, verder niets.

grt Maarten2

Het water is hier ook heel hard (NH). Heb je al.eens geprobeerd om na het wassen te spoelen met appelazijn?

Ja, naspoelen met azijn + water dat doe ik nu. Maar dat kost allemaal wel veel tijd en veel water. Plus dat mijn haren dan toch nog eerder vet zijn als met een gewone shampoo. De natura siberica shampoo lijkt zijn werk goed te doen trouwens.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.528
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan