Introductie Alex, hoi gelijkgezinden

AlexR

New member
Al geruime tijd volg ik, stilletjes op de achtergrond, dit forum. Heb al veel aan de nodige informatie gehad. Het nodige heb ik al kunnen doorvoeren in mijn eigen eetpatroon, maar ook die van mijn gezin. Nu vind ik het een mooi moment om uit mijn schulp te komen en ook een bijdrage te leveren aan dit forum door kennis en ervaringen met elkaar te delen.

Ik ben zelf 43 jaar oud, getrouwd en trotse vader van 3 kinderen in de leeftijd van 8, 13 en 17 jaar. Mijn vrouw en ik vinden het vooral een uitdaging om de kinderen te betrekken in gezonder eten. Natuurlijk hebben we de eerste 'puick wins' al doorgevoerd, maar de kinderen zitten nog erg vast in hun vaste patronen en (suiker)verslavingen. Voor ons is er geen weg meer terug en we hebben er alle vertrouwen in dat we ook de ogen van onze kinderen zullen openen.

Voor nu heb ik geen vragen, maar dat gaat zeker veranderen. Bedankt alvast voor al jullie positieve energie!

 
welkom Alex

Wat mooi dat er ook papa's zijn die hun gezond verstand gaan gebruiken!

Ben benieuwd wat de kinderen er toch nog toe van vinden, van de veranderingen die er al zijn.

Maak de borst maar nat, want er is veel te lezen en leren ;-)

ratel

 
Hallo Alex

Welkom op dit interessante forum!

Ik hoop dat je de weg een beetje kunt vinden.

Je kunt je ook altijd inlezen op de overzichtelijke site van Poekie.

http://www.voedingisgezondheid.nl/welkom.html

Ik ben benieuwd hoe je ertoe gekomen bent om je eetstijl aan te passen.

De meesten van ons kwamen hier terecht na de nodige gezondheidsklachten.

Angela

 
Hoi Alex, welkom

Fijn dat je ons gevonden hebt, laat maar weten als je wat met ons wilt delen, we lezen het wel.

Lia

 
Alex een warm welkom van mij. Ik kan het helemaal voelen wat jij over je kinderen schrijft. En of het een uitdaging is om kinderen te betrekken bij gezonde voeding. Geef nooit op zou ik zeggen. En samen staan we sterk. Mike zei eens tegen mij toen ik het even niet meer zag zitten om mijn zoon te begeleiden met gezonde voeding,omdat hij was begonnen met roken 8O "Geef niet op, blijf doorgaan met waar je mee bezig bent en onthoud dat je nu alleen maar aan schadebeperking kunt doen". Op die manier voelde ik me ineens toch weer "nuttig". Gezonde voeding loont altijd in iedere situatie, laat je niet ontmoedigen door hun suikerverslaving of wat dan ook. Prop ze stiekem vol met gezonde verzadigde vetten en je zult een ommekeer gaan bemerken in hun gedrag. Maar je moet wel een lange adem hebben, maar dat zijn je kinderen jou wel waard als ik je post goed gelezen heb. Je bent een Supervader. Zelf kan ik een heel boek schrijven over het probleem: Hoe houd ik mijn kind gezond in een maatschappij die totaal de weg kwijt is?

Dat doe ik maar niet maar ik heb wel een weblog die hierover gaat, althans het is een van de thema's waar ik over schrijf. Ik wil mijn ervaringen delen. Misschien voel je de behoefte aan "support" van een lotgenoot, voel je dan van harte uitgenodigd om eens een kijkje te komen nemen. Ik wens jou en je vrouw heel veel succes en kracht toe.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.480
Berichten
506.023
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan