Ik voel me schuldig als ik slagroom drink

Gadsie

New member
Ik heb het gevoel dat als ik slagroom drink (en ik drink 0,25-0,5 liter per dag omdat ik aan wil komen), dat ik andere mensen op een bepaalde manier "dwing" om magere melk te drinken. Ik weet dat mensen hier zelf voor kiezen maar ze weten vaak gewoon niet beter dan dat magere melk goed voor ze is. En stel dat mensen op eens allemaal erachter komen dat vet goed is en massaal boter en slagroom gaan eten. Wordt dan al het reseterende melk weggegooid? Wat deden mensen vroeger met de overgebleven melk?

Dat gooiden ze weer terug op/over het gras als voeding, als ze over hadden.

Met de overgebleven melk kan men nog zeer veel aanvangen ook in gerechten denk ik. Geniet met volle teugen van je slagroom zou ik zeggen! Ik zou willen dat ik moest aankomen, al weet ik dat dat vast ook geen pretje is. Ik moet juist afvallen en ik vind slagroom ook erg lekker maar ik groei ervan uit mijn voegen. Dus ik ben er maar mee gestopt. Ik hoop niet dat je je ook al schuldig gaat voelen naar mensen als ik die alleen maar heel erg aankomen van slagroom. Geniet er gewoon lekker van. Ik drink trouwens ook graag karnemelk al is het niet vet, maar ik hou van zuur en ik merk dat het me goed doet. Gelukkig dat er karnemelk is, denk ik als ik het drink. Ik heb dan niet ook nog de ruimte om me schuldig te voelen naar de mensen die boter eten.

Vee mee voeren misschien. Bij de biologische kaasboerderij in Eindhoven wordt melkwei dat overblijft tijdens de kaasbereiding gevoerd aan de varkens, misschien als pap gemengd met wat anders of zo...

Lukt het aankomen met slagroom trouwens? Ben je al lang bezig?

@lievergezond

Gelukkig maar, dan drink ik slagroom voor jou :)

@dennis

Het aankomen lukt zeker :) ik ben nog niet lang aan de slagroom, maar hiervoor at ik mezefl misselijk aan het vlees en de boter. Nu heb ik de lichtere en makkelijkere manier om calorieen binnen te krijgen ontdekt. Ik doe het overigens vanwege mijn krachttraining. Ik was ooit 57 kg en 188 cm. Nu (bijna een jaar later) ben ik 80kg. Dit is ruim zwaar genoeg qua gezondheid denk ik maar ik stop niet met m'n krachttraining :)

Okay, dus je drinkt gewoon dagelijks 2 grote bekers slagroom weg. En is het aankomen veel sneller gegaan sinds je slagroom drinkt?

Hmm, misschien ook wel iets voor mij. Ik wil ook wel wat aankomen...

Volgens mij hielden ze vroeger wel vaker magere melk over na het afromen of na het boter karnen. Maar wat is er mis met rauwe karnemelk? Volgens mij werd die melk evenals melkwei ook gewoon gedronken of in de pap verwerkt, of sausjes of soep. Het lijkt me sowieso gezonder en voedzamer dan water...

Maar is het aankomen snel gegaan door de room?

Als ik 1 bekertje slagroom drink krijg ik last van mn onderrug,de bijnieren neem ik aan

Ik hou het dus al een tijd op halve beker slagroom

Kan wel weer eens gaan ophogen om te kijken hoe dat valt en of ik wat aan kom

@Dennis

Eet je wel voldoende koolhydraten?

Ik merk heel snel dat als ik dat niet voldoende eet dat ik dan afval,dus daar moet ik echt ook mee oppassen.

Gadsie, ik heb hetzelfde weleens gedacht hoor, wie moet nou die magere melk drinken? Als ik dan alle mensen op de markt bij mijn kaasboer naar 20+ en 30+ hoor vragen, terwijl hij remeker en brandrood kaas verkoopt, dan vervliegt dat schuldgevoel totaal.

Tip: laat lekker veel slagroom mee fermenteren in de kefir, dan wordt het heerlijk romig een soort Griekse kefir, Lekker!!

Quote:
Ik merk heel snel dat als ik dat niet voldoende eet dat ik dan afval,dus daar moet ik echt ook mee oppassen.

Uiteindelijk gaat het volgens mij gewoon om calorieen. Koolhydraten kunnen misschien je hongergevoel beïnvloeden of je een beetje je hormonen beïnvloeden waardoor je meer of minder calorieen verbrandt. Maar uiteindelijk is het gewoon calorieen er in en eruit. Of het nou vet, eiwit of koolhydraten zijn.

Quote:
Eet je wel voldoende koolhydraten?

Ik ben van koolhydraatrijk naar koolhydraatarm gegaan. Toen ik koolhydraatrijk at kwam ik ook geen grammetje aan, dus nu ga ik vet eten en koolhydraatarm. Maar ik voel me goed en ga voor gezond oud worden, dat is het belangrijkste. Als ik wat aan zou komen is dat mooi meegenomen en als wat extra slagroom drinken daar bij helpt wil ik het wel proberen.

Quote:
Uiteindelijk gaat het volgens mij gewoon om calorieen. Koolhydraten kunnen misschien je hongergevoel beïnvloeden of je een beetje je hormonen beïnvloeden waardoor je meer of minder calorieen verbrandt. Maar uiteindelijk is het gewoon calorieen er in en eruit. Of het nou vet, eiwit of koolhydraten zijn.

Dit is een volkomen achterhaald standpunt. Het menselijk lichaam is geen verbrandingsmotor, maar een complexe hormonale en alchemische 'fabriek'. Als je vetten verbrandt, kun je zoveel eten als je wilt, maar dan kom je er niet van aan. Suikers worden daarentegen omgezet in vet en deze zetten wel degelijk aan. Als je wilt aankomen, doe je er dus verstandig aan meer koolhydraten te eten.

Mike

Dus ieder persoon zou in theorie 10000 calorieen aan boter kunnen eten zonder aan te komen?

Hoe zit het dan met "keto-bulkers" die bulken op een keto dieet?

Quote:
Dus ieder persoon zou in theorie 10000 calorieen aan boter kunnen eten zonder aan te komen?

Ligt eraan of die 1000 calorieen ook daadwerkelijk verbrand worden. Hier op dit forum is wel duidelijk geworden dat menigeen de grootste moeite heeft om vetten te verbranden a.g.v. een verzwakte lever-, galblaas- en alvleeesklierfunctie en chronische stress, waardoor het lichaam eiwitten omzet in glucose en je alsnog een suikerverbrander blijft.

Het idee van 'een calorie is een calorie' is absurd simplistisch. Er is een groot verschil tussen 1000 kcl suiker en 1000 kcl vet! De eerste sloopt je en vult slechts, de laatste is een bouwstof en voedt je. Calorieen doen er totaal niet toe, het gaat om de VOEDINGSWAARDE van alles wat je eet!

Quote:
Hoe zit het dan met "keto-bulkers" die bulken op een keto dieet?

Definieer 'ketogeen'. Er is ontzettend veel onwetendheid in de fitness-wereld (zie ook jouw opvattingen over calorieen en gewicht). Hoe ketogeen is zo'n dieet werkelijk en waaruit bestaat een dergelijk dieet dan? Een hoge eiwitinname zonder ondersteunende vetten leidt bijv. tot omzetting van eiwitten naar glucose en vertraagt de schildklier, waardoor je aankomt. Bedenk ook dat anaerobe lichaamsbeweging per definitie een stressvolle aangelgenheid is, die alleen al door de afgifte van glycogeen de bloedsuikerspiegel verhoogt!

Jij wil niet stoppen met krachttraining (waarschijnlijk vanwege onzekerheid over je uiterlijk, want ik heb nog nooit een zelfverzekerde persoon gezien die aan krachttraining doet), maar je berooft je lichaam hierdoor wel van zuurstof en brengt het voortdurend in een stress/overlevings-staat. Net als vele fitnessers en bodybuilders ben je waarschijnlijk verslaafd aan je eigen stress-chemicalien, waaronder adrenaline.

Mike

Quote:
Ligt eraan of die 1000 calorieen ook daadwerkelijk verbrand worden. Hier op dit forum is wel duidelijk geworden dat menigeen de grootste moeite heeft om vetten te verbranden a.g.v. een verzwakte lever-, galblaas- en alvleeesklierfunctie en chronische stress, waardoor het lichaam eiwitten omzet in glucose en je alsnog een suikerverbrander blijft.

Blijft moeilijk he, ik wil afvallen, tel geen calorieen meer, eet heerlijk, maar val niets af.

Dan is er toch steeds weer dat duiveltje op mijn schouder, dat fluistert: "je eet te veel, en te vet hoe wil jij van je buik afkomen". :evil:

En Mike voor je gaat roepen dat een vrouw vet moet hebben, het zit alleen op mijn buik, vet op mijn benen of heupen is van harte welkom, want daar heb ik nu géén vet.

Ikzelf heb de eerste 2 jaar van mijn WAPF-periode rondgelopen met 10 tot 15 kg meer dan wat ik voorheen had. Nu ben ik slank, maar goed doorvoed. Mijn lichaam legde eerst reserves aan, om tekorten weg te kunnen werken. Daar is het 2 jaar mee bezig geweest. Pas toen is het toegekomen aan het verbranden van vetten. Uit mijn voorbeeld blijkt wel dat het allemaal niet zo eenvoudig is als Gadsie hier stelt.

Mike

Quote:
Hoe ketogeen is zo'n dieet werkelijk en waaruit bestaat een dergelijk dieet dan?

60% vet, 35% eiwit, 5% koolhydraten. Al eten ze meestal wel onverzadigd vet.

Quote:
Jij wil niet stoppen met krachttraining (waarschijnlijk vanwege onzekerheid over je uiterlijk, want ik heb nog nooit een zelfverzekerde persoon gezien die aan krachttraining doet

Ik ben idd begonnen uit onzekerheid. Ik ben nu echter zo ver gekomen dat ik al het harde werk niet zomaar door de wc ga spoelen en ik heb er ook een bepaalde liefde mee ontwikkeld.

Ik heb deze persoon al ergens anders genoemd, maar ik raad aandat je veel dingen van Elliot Hulse gaat kijken. Hij is het bijna helemaal met WAPF eens, ook op spiritueel gebied. En hij doet aan krachttraining.

net het filmpje bekeken, en man, wat heeft die Elliot Hulse PRACHTIGE tanden. 8O Ik kon mijn ogen er niet vanaf houden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.527
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan