Hsf

Hsf

New member
Ik ben een vrouw van 58 en heb sinds ik de ziekte van Pfeiffer heb gehad, 25 jr geleden, problemen met het verteren van voedsel en daardoor maagpijn, buikpijn, diarree, obstipatie, hoofdpijn, migraine, concentratieproblemen, soms wat huidproblemen, keelpijn, dorst en droge mond, evenwichtsstoornissen/
Als ik me goed aan mijn dieet houdt voel ik me wel goed, maar dat dieet is heel beperkt. Ook weet ik niet altijd wat ik wel/niet kan eten omdat het soms verandert.

Ziektegeschiedenis:
als baby veel overgegeven
als kind regelmatig buikpijn
als puber maagpijn en migraine
Nadat ik de ziekte van Pfeiffer heb gehad zijn de voedselverteringsproblemen verergerd en de laatste 4 jr kan ik bijna niets meer eten omdat ik 'intolerant' ben voor histamine, salicylaten en fermenteerbare koolhydraten (FODMAPS). Ik weet dat histamine, salicylaten en fodmaps niet de oorzaak is van mijn problemen, maar dat mijn lichaam niet meer weet hoe ze verteerd moeten worden.
Ook heb ik veel stress gehad in de jaren voorafgaande aan de verslechtering dus waarschijnlijk heb ik bijnierinsufficientie.
Wat ik nog wel kan eten is:
- een beetje boekweit
- gekookte kip of gekookt rundvlees
- een paar groenten
- ghee, roomboter
- een paar vissoorten.

Ik ben bij diverse artsen en dietisten geweest die me vaak niet of nauwelijks konden helpen.
Al eerder heb ik adrenacomplex van AOV geprobeerd maar ben er weer mee gestopt. Ben nu in ieder geval op zoek naar een goed bijniercomplex.
Geld om de volgende dokter te bezoeken heb ik niet meer. En heb ook geen vertrouwen meer in artsen.
Wie ken mij op weg helpen om iets normaler te kunnen eten of nog liever van mijn intoleranties af te komen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan