Hoe ontgift je van zware metalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Ik ben benieuwd wat de meest effectieve middelen zijn om te ontgiften van zware metalen.

En magnesium.

Zie het volgende:

"Magnesium tegen stapeling van zware metalen in het lichaam

Het mineraal werkt als celbeschermer en is onmisbaar voor een goed werkend afweersysteem. Magnesium beschermt tegen stapeling van aluminium, kwik, cadmium, nikkel, lood en berillium. De degeneratieve ziekte Parkinson wordt in verband gebracht met stapeling van metalen. Leerachterstanden en concentratieproblemen bij kinderen ook. Een onderzoek waaraan moeders en kinderen met ADHD deelnamen wees uit dat 100% van de moeders aanzienlijke hoeveelheden zware metalen in zich hadden, mogelijk doorgegeven aan de kinderen tijdens geboorte. Alle kinderen hadden ook stapeling van metalen in zich."

Link:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/87902-magnesium-een-belangrijk-mineraal.html

Cilantro (= koriander) :

http://www.naturalnews.com/027942_cilantro_heavy_metals.html

Selenium is ook belangrijk om zware metalen te binden.

Verder moest ik gelijk denken aan kombucha:

Quote:
Eén van de voornaamste taken van de Komboecha is zijn zuiverende werking.

Urineonderzoek heeft aangetoond dat de urine van proefpersonen die voor de eerste maal Komboecha gedronken hadden, sporen bevatte van zware metalen en organische giffen zoals kwik, lood, caesium en benzol, terwijl dit in de drank niet aanwezig was. Koemboechadrank heeft invloed op het hele organisme tot in de cellen en het celmetabolisme toe.

http://www.fonteine.com/komboecha_kargasok.html

Op welke manier kun je het beste magnesium supplementeren?

Ik heb magnesium badzout.

Magnesium chloride is wat mij betreft het allerbeste.

Het liefst d.m.v. opname door de huid, dus magnesiumolie op de huid smeren

Ik haal het hier:

http://www.ancientmagnesium.nl/contents/nl/d10.html

Van die vlokken maak ik een verzadigde magnesiumchloride oplossing zoals je dat ook doet met sole en dan op de huid smeren.

Normaal heb je met magnesium suppletie vaak last van dunne ontlasting waardoor je nog meer magnesium verliest.

En je hebt geen last van toxische vullingen die wel bijna altijd in pillen zit.

En het is als je het doet zoals ik hierboven uitleg ook nog eens heel goedkoop.

Een tandarts met kwikvergiftiging zei dat hij gerstegras en tarwegras had gebruikt om te ontgiften... Toch lievergezond??? Dat zei Bert Heintzberger toch?

Ik heb gelezen dat je als je almagaan vullingen hebt je beter geen chlorella kan nemen. Weet iemand hier iets van en kan je dan wel een alternatief nemen?

Er zijn veel middelen met allen een verschillende werking, zowel qua de metalen waar ze op werken, als hoe ze ze naar buiten loodsen maar ook in hoeverre ze ze naar buiten loodsen.

Daarom is ontgiften van zware metalen voor een leek (vind ik) onverantwoordelijk en er zijn ook veel 'professionals' die maar wat doen.

Zware metalen MOET je naar buiten loodsen en wil je niet elders in je lichaam weer kwijtraken. Daarnaast zijn er ook chelators die goede elementen mee naar buiten sleuren dus als je daar geen rekening mee houd Kun je er veel slechter van af komen dan je voorheen was.

Helaas vind je ook veel tegengestelde informatie op internet wat het ook nog eens lastiger maakt. Slim advies vind ik dan ook niets doen tot je zeker bent.

Tja van Unen. Daar zeg je wat. Gezien meerdere middelen deze eigenschappen hebben zeg je dus eigenlijk dat het niet verstandig is om magnesium, chlorella, koriander etc te gebruiken.

Ben ik het niet mee eens. Waar van Unen wel gelijk in heeft is dat als je EDTA gaat gebruiken.

Dan sleur je inderdaad ook goede elementen mee naar buiten.

Maar bij de genoemde middelen lijkt mij de kans daarop nihil.

Misschien als je enorm veel chlorella gaat gebruiken.

Nou ik ben er nog niet over uit. Preventief werken deze middelen geweldig, maar ik denk dat om echt te cheleren ze te zwak zijn en je met zulke middelen zware metalen kunt verspreiden.

Er zijn ook zwaardere middelen zoals edta, dmps, dmsa etc. maar die hebben ook weer nadelen +

er is veel tegensprekende informatie over. Daarnaast zijn die niet zo natuurlijk als de door jou genoemde stoffen die weer zwakker zijn.

Sowieso is een combinatie van een aantal middelen en toepassingen nodig is om het gehele proces veilig te laten verlopen en om onderlinge functies te versterken.

Ik zal ook even zeggen waarom ik deze vraag stel.

Bij preventief onderzoek zag mijn moeder en diegene die de foto`s maken iedere keer van die witte stipjes. Later heb ik haar eens verteld over aluminium in deo. Zij werkte in een ziekenhuis en kreeg t doen altijd heel warm en iedere keer als ze terugkwam in haar ruimte ging ze flink sprayen met deo. Zij denkt dus dat die witte stippjes deeltje aluminium zijn..

Maar goed ingewikkeld verhaal dus. Je komt er niet zomaar vanaf.

Oke, maar het suppplementeren van selenium en magnesium is voor de meeste mensen wel een goed idee omdat bijna iedereen daar een tekort aan heeft en dat tekort ervoor kan zorgen dat het lichaam minder goed van o.a zware metalen kan ontgiften. (Hypothese)

Debsy,

Dat is een moeilijke kwestie inderdaad, daarvoor heb je misschien toch zwaardere middelen nodig.

Misschien ook interessant, gaat wel over kwikontgifting maar toch:

http://www.newtreatments.org/doc.php/WisdomExperience/209

De hele site is trouwens een aanrader:

http://www.newtreatments.org/dutchindex

ik heb ook ooit begrepen dat ontgiften met chlorella voor kinderen met autisme niet handig is. Je weekt het gif los en zwerft in het lichaam en zet zich op plekken vast waar je het ook niet wil. Net als wat vUnen ook al zei. Het kan nog meer problemen maken.

Ik had zaterdag een week geleden een huildag en had o.a. chlorella op!

En jodium! Daarvan melden veel mensen ook huilbuien, t.g.v. bromide ontgifting wordt vaak gezegd.

Ik ga het in elk geval niet meer nemen totdat mijn vullingen zijn vervangen. Ik heb het een tijd lang wel genomen maar voelde mij er niet beter door. Ik neem wel selenium en jodium. De laatste ontgift ook en dierlijke vetten. Als je in bezit bent van een bad kan je ook zo ontgiften met o.a zuiveringszout of bitterzout.

oh ja, ik kreeg de nieuwsbrief van Zechsal. De literfles van 1 liter voor 39 euro wordt binnenkort een halve literfles voor 29 euro.

Voor degenen die nog hun slag willen slaan.

Het verbaast me dat niemand H2O2 noemt. Ontgifting is een zuurstofgerelateerd proces. Zonder voldoende zuurstof is het lichaam niet of onvoldoende in staat om te ontgiften.

Mike

Quote:
En jodium! Daarvan melden veel mensen ook huilbuien, t.g.v. bromide ontgifting wordt vaak gezegd.

das waar Pike, ik heb ook jodium op, dus weet natuurlijk niet exact waar het van komt.

Het was gewoon een K.... dag!

Daarna weer oke hoor :D

Forum statistieken

Onderwerpen
4.576
Leden
8.677
Nieuwste lid
Spell66
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan