hebben jullie het ook al koud?

Heeft iemand een tip tegen koude voeten? Een vriendin van me heeft in de herfst/winter vaak last van koude voeten, en dan met name thuis en in bed. Dikke sokken en sloffen lijkt niet echt veel te helpen.

 
Nee niet echt, maar ze is wel stappen aan het zetten door kokosvet, eieren, appelazijn toe te voegen. Desondanks toch nog 1 q 2 sneetjes brood per dag, soms een snoepje of chips in het weekend. Op werk heeft ze het nooit koud, ook geen koude voeten. Maar zodra ze thuis is en de schoenen gaan uit dan krijgt ze koude voeten. Na een warm bad of douche is het dan wel weer ok. Haar lijf is wel warm, en ze slaapt altijd met raam open, ook in de herfst en winter.

 
Ik had voorheen ook snel koude voeten en handen (ik kreeg in de winter echt enkele zwarte, jeukende tenen soms 8O ), waarschijnlijk door slechte bloedcirculatie. Maar dat is sinds ik gezonder eet (en misschien ook nog vanwege een zwik therapieën en behandelingen), een enorm stuk verbeterd. Tenen hebben nu ook een normale kleur gelukkig.

Even de winter nog afwachten.

Tuna, lijkt me inderdaad dat die vriendin van jou ook baat kan hebben bij gezond eten (en levensstijl), als ze dat al niet doet.

Mark

 
Ik heb het in de winter ook nooit echt koud, sterker nog, ik vind het herfst en winter heerlijk. Maak morgen weer n lekkere curry met verse kruiden erin, warmt ook goed op.

 
Quote:
Ik zit hier met een blouse met korte mouwen, zonder T-shirt eronder. Ik heb het totaal niet koud, maar ik eet dan ook 60-80% vet. Denk eskimo!

Mike


Hoe hoog is de omgevingstemperatuur/kamertemperatuur?

Of stook je 30-35 graden a la koudbloedige reptoid prins Bernard? :mrgreen:

 
De Zuid Europese zomers met 35 graden vind ik heerlijk. Nu het hier wat kouder begint te worden heb ik daar ook geen probleem mee. Ik loop nog steeds in een t-shirt rond en heb het raam open staan. Soms voel ik me een kameleon wat betreft temperatuur.

Als een ijsbeer een jas aantrekt is het pas koud.

 
Ik houd van milde temperaturen, zo'n 22 a 23 graden vind ik heerlijk.

De herfst en winter vind ik mooi vanwege de onstuimigheid, de donkere dagen en de rust die ik anders ervaar dan in de lente en zomer.

Qua temperatuur heb ik weinig last, de vochtigheid doet mij echter wel de das om.

Twee weken geleden zwom ik nog in de zee en ik loop nog steeds zo veel mogelijk zonder jas en als het kan op blote voeten buiten.

Nog steeds douche ik mij lauw en spoel me koud af en dat is een goede zet geweest om daar mee te beginnen zo'n 2 jaar geleden. Ik kan veel beter tegen de kou en zwem zelfs in februari nog in de zee. Geen moeite mee :)

 
Het scheelt al een stuk of je gespannen bent of niet. We leven bijna allemaal in een veel te hoge versnelling van het brein.

 
Mijn qigongdocent stelt dat wanneer er tijdens of na het oefenen koude in het lichaam ontstaat dat dat wijst op ontgiftingsprocessen.

hoi Jhanne, ja dat herken ik wel op een bepaalde manier. Ik had dit vaak na intensieve psychotherapeutische sessies: ontzettend koud daarna...
 
Hier ook een stuk over een koude lichaamstemperatuur.

http://drsircus.com/medicine/low-body-temperature-symptoms-causes-treat

Wat bij mij herkenbaar is dat het ook erger is geworden na mijn bevallingen. Vorig jaar is veel opgekropte stress mijn lijf uit gegaan. Kan ook veel dieper ademen. Ben benieuwd hoe het straks gaat met het koude gevoel..
Heb het de afgelopen maanden niet koud gehad.

http://drsircus.com/medicine/low-body-temperature-symptoms-causes-treat
 
Ik was trouwens laatst (juni) bij een Chinese arts (een echte chinees) waar ik mijn kou gevoel wilde laten behandelen. Hij zei dat ik teveel hitte en vocht had intern en naar buiten toe teveel koude en droogte. Uiteindelijk bleek dat ik maanden lang voor 56 eurie per week aan kruiden moest nuttigen...ik heb bedankt.
 
hoi Debsy, tja en garanties krijg je ook niet: geen nietgoedgeldterugregeling. Ik ging even een tijdje eruit -op vakantie- en mijn behandelaar wilde gelijk weer een afspraak maken voor na de vakantie, maar het was een beetje te opdringerig allemaal. Ik wil na mijn vakantie graag zelf bepalen wanneer het leven weer doorgaat, dus ik zei dat ik zelf wel weer contact op zou nemen en toen werd ik raar aangekeken en toen had ik het gehad.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan