Haniet stelt zich voor en heeft meteen een aantal vragen.

Haniet

New member
Via allerlei omwegen kwam ik hier terecht en heb de site meteen toegevoegd op mijn Symabloo homepage. Wát een enorme hoeveelheid informatie en helemaal wat ik zoek.

Ik ben een jonge blom van 48 met, natuurlijk, een paar probleempjes.

Het lijntje waardoor ik hier terecht ben gekomen was Juvel-5, een mix van aminozuren welke zouden kunnen helpen bij haaruitval. Er is weinig bekend over dit middel en als ik de eigen site bekijk is dit hét antwoord op alle problemen die een mens maar kan hebben. (Iets te fantastisch misschien?)

Maar de haaruitval was wel een van de reden van mijn zoektocht. Sinds de geboorte van ons 2e kind (21 jr. geleden) is mijn haar in fases gaan uitvallen. De goede periodes waarin het h aar weer aangroeide werden korter met het klimmen der jaren en de uitvalperiodes steeds langer. Nu heb ik de mannelijke inhammen links en rechts aan de voorkant en valt het in de krans nog altijd bij bosjes uit. Het enige dat nu de haargroei een beetje stimuleert en de uitval een beetje afremt is Amoxiline, een spray die de doorbloeding stimuleert.

Ik heb zelf al een hele zoektocht achter de rug:

Vit. B12 = 150. Ik neem nu hoog gedoseerde smelttabletten in combinatie met een B-complex.

Door een maagprobleem slik ik al zeker 10 jaar Losec (Omeprazol). Een van de bijwerkingen is een verstoorde opname van... B12.

Ook heb ik al, zolang ik me kan heugen, last van het Prikkelbare darm syndroom. Twee van onze kinderen hebben het helaas ook..

Hiervoor krijg ik met grote regelmaat van de homeopaat Orhthiflor Original om in elk geval de darmflora weer op de rit te krijgen.

Twee jaar geleden lag ik ineens onder de MRI voor een darmscan. In een paar maanden tijd was mijn stoelgang veranderd en moest ik soms tot 10 keer op een dag (en vooral de avond) rennen om op tijd op het toilet te zijn.

Hierdoor was mijn Feritine (of is het Ferotine?) gehalte schrikbarend laag: 5 en mijn vit. B12 met 150 op het randje.

Staaltabletten moesten het probleem opheffen en ik had gewoon gevoelige darmen.

Omdat ik het toch een vreemd verhaal vond ben ik zelf gaan onderzoeken wat er veranderd was in mijn dagelijkse leven in de periode die vooraf ging aan de veranderde stoelgang.

Wat bleek? Ik slikte Cozaar, in combinatie met Chloortalydon, i.v.m. hoge bloeddruk. Een van de bijwerkingen die in een beperkt aantal gevallen voorkwam was diarree.

Op eigen houtje ben ik toen gestopt met de Cozaar en kon meteen 2 dagen niet naar het toilet.

Inmiddels heb ik, met behulp van een bloeddrukmeter, de boel goed onder controle. Ik slik nog maar 1-2x per week een lichte dosis Cozaar en probeer met voeding goed op te letten. De bloeddruk komt nu amper nog in de gevarenzone. Een overwinning op de medische molen, vond ik zelf. De huisarts verklaarde me voor gek maar was wel blij met de reductie van de medicatie.

Na een sapvastenkuur, compleet met leverreiniging denk ik te hebben ontdekt dat ik reageer op Tarweproducten óf op de broodverbeteraars die bakkers in ons dagelijkse brood stoppen.

Na deze "ontdekking" ben ik overgestapt op speltbrood en desembrood. Ook de pasta's en pizzabodems alleen nog maar van spelt.

Het leek zo goed te gaan.. Tot 2 weken geleden de klachten er ineens weer waren: Enorm opgeblazen buik, borrelende buik, veel harde boeren en misselijkheid.

Zucht..

Verder slik ik dagelijks Chlorella, Magnesium (voor dagelijks terugkerende hevige krampen in de voeten) en sinds deze week eet ik een paar keer per week gepelde hennepzaden.

Van dit laatste heb ik gemerkt dat het een positief effect heeft op mijn werkgeheugen.

Door ADD is dit nogal verward en verstoord.

Door mijn week sapvasten in november 2012, ben ik me iets meer gaan verdiepen in voeding en kwaaltjes. Ik hoop hier informatie te vinden waarmee ik weer een stapje verder kan komen met mijn kwaaltjes en kwakkeldingetjes.

En ik hoop dat ik, op mijn beurt, weer andere mensen kan helpen.

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die mij nog van tips & trics kunnen voorzien t.a.v. de haaruitval en de PDS.

 
Een opsomming van de klachten: haaruitval, prikkelbare darm en ADD. Ook interessant is dit citaat:

Quote:
Sinds de geboorte van ons 2e kind (21 jr. geleden) is mijn haar in fases gaan uitvallen.


Hieruit blijkt dat je al hormonaal uit balans was voor de geboorte van dit kind. Je kind heeft je vervolgens hormonaal verder leeggezogen, waardoor je schildklier traag is geworden. Haaruitval is een symptoom van een trage schildklierwerking. Hoeveel tijd zat er tussen je eerste en tweede kind?

En dan is er nog de prikkelbare darm waar je al veel langer aan lijdt en je ADD, wat duidt op hersenen die te lang zijn ontdaan van de o zo noodzakelijke verzadigde vetten en cholesterol. De reden waarom hennepzaad verbetering geeft is omdat de hersenen dan in ieder geval vetten krijgen. Levertraan is een veel beter alternatief met een veel langere geschiedenis, maar jouw lichaam is zo ondervoed dat iets beter is dan niets, zelfs het volledig nieuwe 'voedingsmiddel' hennepzaad.

De prikkelbare darm duidt op stress, die op de darm slaat. Ik vermoed dat je een primair bijnierprobleem hebt en daaraan gekoppeld een secundair schildklierprobleem, gekoppeld aan ondervoede hersenen. Ik ben benieuwd waar je woont, want ik zou je willen aanraden om naast een verbeterd voedingspatroon ook een kundige natuurarts te raadplegen die je kan helpen met zowel dierlijk bijnierextract als dierlijk schildklierextract. De enige goede die ik ken is Ron Velthuis in Zutphen.

Mike

 
Hoi Haniet, welkom.

Ik denk dat je je het beste nog wat kan inlezen en op de site van Poekie wat gaan rondneuzen.

Misschien kun je ook opschrijven wat je eet op een dag?

 
Zo, dat zijn lekker snelle reacties. Bedankt hiervoor.

Ik moet zo weg en heb voorlopig minder tijd want er komen 2 oma's logeren. als ik niet reageer is het dus niet omdat ik geen interesse heb.

Maar je hebt idd. gelijk Mike, met het hormoonverhaal. Voor de eerste zwangerschap ben ik volgestopt met hormonen ivm vermeende onvruchtbaarheid. Twee jaar na deze geboorte werd ons tweede kind geboren en ik ben met deze bevalling mijn complete weerstand kwijtgeraakt. Ik heb in het eerste jaar minstens 8 borstontstekingen gehad en verder elk griepje of verkoudheid uit de lucht geplukt dat voorbij kwam. Borstontstekingen zijn gestopt na een maand of 6 maar de weerstand was volledig weg.

De slechte weerstand herstelde zich, vreemd genoeg, voor een groot na de bevalling van ons 3e kind, 4 jaar na de 2e. Sindsdien ben ik ieder jaar vanaf december t/m februari licht aan het kwakkelen en meestal wel 2 x een griepje, buikgriepje o.i.d. onder de leden.

Schildklier ben ik al 2x op geprikt maar daar is niks te vinden. Ook al was het wel de verwachting dat dit niet in orde zou zijn omdat het van vaders en moeders kant in de familie zit.

Op een rij: Hormoonbehandelingen, geboorte eerste kind. Twee jaar daarna 2e kind: weerstand verdwenen. Vier jaar later 3e kind, weerstand gedeeltelijk terug.

En wat ik eet op een dag, Tanja?

Poeh

Ca 3x per week ontbijt ik met een Budwig papje met krenten vanwege de bloeddruk, de rest van de week vaak Biologisch ontbijtkoek of krentenbrood van speltdeeg. Heel soms een desem boterham met beleg.

Vaak Detoxthee of koffie.

Lunch: 2 snee desembrood met rauwe groente en beleg: Humus, filet americain, Arla smeerkaas, ham, oude 30+ kaas etc. Daarbij 1 kop vol E-nummers: Cup a soup.

Diner:

Divers. Maar ik zorg dat ik minstens 2, maar vaker 3-4 ons groentes eet. Veel tomaat paprima en sla. Zeker 1x per week vette vis, paar keer per maand avocado. IEdere dag een hand noten: walnoten, amandelen etc.

Krenten

5 Van de 7 dagen drink ik rode wijn en elke avond heel veel Spa Rood.

Tussendoor: drop, wat fruit, chocola soms en redelijk vaak een handje Dorito's. (weer die E-nummers).

M.i. is hier nog wel winst te halen. Zeker op zuivelgebied maar ik ben geen fan van melk en yoghurt krijg ik maar af en toe weg.

Ik probeer af en toe kokosolie te gebruiken maar bak ook vaak in olijfolie of raapzaadolie.

Denk je toch aan bijnieruitputting Mike? Ik heb altijd gedacht dat slecht slapen hierbij hoort en daar heb ik geen last van.

En ik realiseer me nu ineens dat bij bijnieruitputting je lichaam de enzymen vernietigd. Terwijl ik juist begon met vragen naar het nut van een Enzymenproduct.

Oh ja, Zutphen is een behoorlijk eind uit de richting. Ik woon in de regio Nijmegen.

 
Poeh Haniet, dat is niet geheel conform de wapf richtlijnen ben ik bang.

Je geeft zelf al aan dat je e-nummers neemt, maar weet je ook waarom je ze beter kunt laten staan? Dorito's en cup a soup zitten smaakversterker in: http://www.fonteine.com/e621.html. En 30+ kaas (dat is echt vloeken in de kerk ha ha ha) is toch niet lekker? Meer vet op het menu!

Iedere dag noten en granen(brood) zit veel fytinezuur in. Met het brood, chips, ontbijtkoek, drop, fruit, krenten(brood) en chocolade zit je behoorlijk wat suikers op het menu, ook al big no-no. Zoals gezegd, eerst nog maar wat meer inlezen, zodat je zelf je conclusies kunt trekken. Veel leesplezier!

 
Quote:
Oh ja, Zutphen is een behoorlijk eind uit de richting. Ik woon in de regio Nijmegen.


Ikzelf kom ook uit Nijmegen! Laat ik je allereerst uitnodigen om aanwezig te zijn op de volgende lezing in De Waard van Kekdrdom op dinsdagavond 2 april. Deze zal gaan over vetten. Zutphen is maar 45 min. rijden, dat valt toch reuze mee? Je moet wel iets over hebben voor je gezondheid!

Mike

 
Welkom op dit forum!

Over vetten gesproken... ik ben een maand geleden begonnen met de fermented cod liver oil en butter oil en mijn haar valt al minder uit! Ook ben ik begonnen met keltisch zeezout en rauwe melk/eieren. Deze week komt de Adrenal binnen voor bijnieruitputting, dat zal ook helpen.

Veel leesplezier op dit forum! Er staat ontzettend veel info hier en in 't begin had ik last van een informatie overload :wink: Ook de site van Poeki kan ik van harte aanbevelen.

 
Oef....

Ik begrijp dat ik nog heel wat leeswerk voor de boeg heb.

En ik maar denken dat ik goed bezig ben. Hahaha

Bizar eigenlijk dat ik teveel suikers op het menu heb staan. Tot een paar maanden terug stonden er nog maar heel weinig suikers op het menu. Maar sinds ik in de overgang ben aanbelandt schreeuwt het lijf om suikers. Suikers die ik jaren niet nodig leek te hebben.

Er valt nog een hoop te leren voor mij.

Wel super hoe jullie allemaal reageren.

Ik ga binnenkort ook eens meer lezen over Fermented Cod liver oil en butter oil Downnunder. Ik ben zeer benieuwd.

Maar nu lekker met de kip'n op stok. Zo af en toe is dat puur genieten.

 
Hoi Haniet,

Mijn site wordt genoemd, ga daar eens kijken bij 'juiste voeding' en 'wat eten wij'.

Enne.... er is inderdaad nog veel te doen voor jou.

Ook het 'alleen lezen forum' zou je eens door kunnen lezen, wordt er een heleboel duidelijk.

Als je meer dierlijke vetten gaat eten: vlees, vis, zuivel zoals rauwe melk, yoghurt, kefir, slagroom, creme fraiche dan zul je merken dat je minder behoefte krijgt in suikers. En dan bedoel ik niet de suiker alleen maar ook: koolhydraten, zetmeel, granen, pasta's, macaroni, spaghetti etc.....

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.233
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan