Fulvinezuur/humuszuur uit humus = mineralencomplex

bananenjam

Well-known member
"Toevallig" kwam ik laatst een aankondiging tegen over een interview met onze Tanja met Maarten & Lidwien van SMPL72.
Tegelijkertijd was in voor mijn opleiding bezig met het onderdeel mineralen.
Ik was nog op zoek naar een volledig mineralen supplement en 100% natuurlijk. Ook wilde ik nog een goede anti oxidant in huis hebben.

Terwijl ik zat te wachten totdat het interview op Spotify zou komen ben ik me gaan verdiepen in fulvinezuur en werd zeer aangenaam verrast! Er zijn maar weinig supplementen op basis van echte voeding waar ik enthousiast van word!
Eén daarvan is natuurlijk de welbekende gefermenteerde levertraan met boterolie en de ander is gevriesdroogde organen en bone broth poeder.

En nu dus ook fulvinezuur. Het is nog geen enkele fabrikant gelukt om het na te maken, patenteren kan ook niet, want het is een natuurproduct. Ik denk dat dat 1 van de redenen is waarom het nog relatief onbekend is.
Het is ontstaan doordat eeuwen geleden planten in de bodem vergaan en daar eeuwenlang liggen te verteren, fermenteren, composteren, noem maar op. Uiteindelijk wordt dat een enorm mineraalrijke massa.

Ik kan onmogelijk alle toegekende voordelen opnoemen, maar ik wil tóch een poging doen om de dingen op te schrijven die er voor mij uitspringen:

# 1 fulvinezuur brengt de 76 bio actieve mineralen uit de humuszuur rechtstreeks in de cel
Er hoeft dus niets verteerd te worden door de maag/darmen en dan aan het bloed afgegeven te worden, want door het eeuwenlange composteer en fermenteer proces zijn alle planten al volledig afgebroken en verteerd en die zitten in de humus

#2 volgens een van de eerste "ontdekkers" (Paul Benvenisto) van fulvinezuur is het het kleinste molecuul in de natuur en kan het 60 keer zijn eigen gewicht aan nutriënten de cel inbrengen en vervolgens 60 keer zijn gewicht aan afvalstoffen weer afvoeren.

#3 daardoor is het een zeer goede ontgifter. Ik heb zelf jaren geleden het Andy Cutler Protocol gevolgd om kwik te cheleren en dat vond ik een zware onderneming, door de gebruikte ontgifter (oa ALA) worden ook allerlei goede mineralen afgevoerd, dat doet fulvinezuur dus niet, want het brengt goede stoffen en voert shit af

#4 in de laatste podcast die ik er over luisterde werd het in dezelfde adem genoemd met Ivermectine en HCQ omdat het parasieten zou elimineren. Ook stelde de host dat het grafeen verwijderd.

#5 van wat ik nu begrijp zorgt fulvinezuur er niet alleen voor dat het de mineralen uit humuszuur in de cel brengt, maar ook alle andere voedingsstoffen die we binnen krijgen. Toen moest ik aan @Binc denken, die al jaren met een lage vitamine D serum kampt, ondanks alle levertraan

#6 voorziet ons op celniveau van zuurstof, Paul Benvenisto zegt: fulvinezuur brengt water de cellen in zodat je op celniveau gehydrateerd wordt en het splitst het water in waterstof en zuurstof waardoor je cellen beademd worden

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik zal gewoon wat links plaatsen naar podcasts, video en artikelen die ik heb geluisterd, bekeken en gelezen.
Daarnaast heb ik bijna 2 uur aan de telefoon gezeten met Maarten Bennis, de man achter SMPL72, een Nederlands bedrijf van 2 wakkere ondernemers die bekend zijn met de principes van Weston Price en een super mooi product op de markt hebben gezet. Ik ben nog geen fulvinezuur tegen gekomen die krachtiger en goedkoper is. Heel veel zogenaamde fulvinezuur supplementen bevatten bijvoorbeeld geen humuszuur, waar al die mineralen en spoorelementen inzitten. Of ze zijn verdund waardoor je er (heel erg veel) meer van in moet nemen. Maarten en Lidwien van SMPL72 raden 7-10 druppels aan per dag, dat is 0,35-0,5 milliliter, ik ben een merk tegengekomen wat 90 milliliter aangeeft, bizar.
En zo is het trouwens ook met Green Pasture, ik heb onlangs een overzicht gemaakt van de hoeveelheid vitamine A en D in diverse rauwe en populaire merken en GP komt er met kop en schouders boven uit. Maar goed, nu dwaal ik af haha. Dat overizicht kan ik nog wel een keer in het desbetreffende topic plaatsen.
 
Podcast waarin Paul Benvenisto, die al decennia bekend is met fulvinezuur geïnterviewd wordt door Dave Sherwin, tikkeltje politiek correct, maar erg informatief

Hij maakt een mooie vergelijking: fulvinezuur is de locomotief, die de trein met goederen (nutrienten) de cel in transporteerd

 
Ook erg informatief, al moest ik even door het accent heen bijten ;-)
Gaat onder andere over de uitwerking op hormonen, huid en darmen.

 
Politiek en gezondheid door elkaar, wakkere gast die zegt dat fulvinezuur grafeen ontgift, hij maakt de vergelijking met HCQ en Ivermectine.

 
Ik stop bijna met spammen ;-)

Maar dit filmpje vind ik ook heel duidelijk en ik moest heel hard lachen om het grapje wat er in zit.

 
En voor degenen die graag een wetenschappelijk artikel lezen, onderstaand onderzoek gaat over (chronische) ontstekingsziekten en ook over diabetes

 
Politiek en gezondheid door elkaar, wakkere gast die zegt dat fulvinezuur grafeen ontgift, hij maakt de vergelijking met HCQ en Ivermectine.


Er zit green grafeen in de vaccins. Zeg me na: er zit geen grafeen in de vaccins. Nog een keer: er zit geen grafeen in se vaccins. Luider: er zit geen grafeen in de vaccins! Wat zeg je? ER ZIT GEEN GRAFEEN IN DE VACCINS!!

Mike
 
Er zit green grafeen in de vaccins. Zeg me na: er zit geen grafeen in de vaccins. Nog een keer: er zit geen grafeen in se vaccins. Luider: er zit geen grafeen in de vaccins! Wat zeg je? ER ZIT GEEN GRAFEEN IN DE VACCINS!!

Mike
Okay okay geen grafeen, maar Biden is wel een top president :ROFLMAO:
 
Hier trouwens de link naar de webshop van Maarten en Lidwien waar zij hun SMPL72 verkopen,
ook op hun website staat heel veel info, maar ik heb bewust buiten hun website om naar info gezocht.

 
Hier trouwens de link naar de webshop van Maarten en Lidwien waar zij hun SMPL72 verkopen,
ook op hun website staat heel veel info, maar ik heb bewust buiten hun website om naar info gezocht.

Er zit wel Aluminium en Fluor in! Is dat wel goed?
 
Er zit wel Aluminium en Fluor in! Is dat wel goed?
Even van internet geplukt:

Je zou kunnen zeggen dat alles wat leeft voortgekomen is uit de stoffen der aarde. De elementen of in de volksmond mineralen die in organismen voorkomen zouden dan logischerwijs een weerspiegeling moeten zijn van de elementen in de aarde. Dus alle in de natuur voorkomende elementen zou je dus ook in het lichaam moeten kunnen terugvinden, in de verhoudingen zoals je ze daar ook kunt vinden.

Wanneet je kijkt naar de elementen van de aardkorst dan zien we dat bijvoorbeeld Aluminium een van de meest voorkomende elementen op aarde is. Het is dan ook niet verwonderlijk dat je aluminium en alle organismen kunt terugvinden. Planten, dieren en dus ook mensen.

Toch is het heersende idee dat Aluminium giftig is en eigenlijk niet in het lichaam thuishoort. En dat geldt ook voor andere mineralen zoals bijvoorbeeld lood en cadmium hoewel die in veel kleinere hoeveelheden op aarde voorkomen.

Het onderscheid dat we moeten maken is het verschil tussen gewone mineralen en wat wij noemen plantmineralen. Gewone mineralen die bijvoorbeeld ook als grondstoffen in allerlei producten verwerkt zitten, komen via allerlei wegen als relatief heel grote brokjes in het lichaam terecht. Het lichaam zit deze brokjes als lichaamsvreemd en potentieel giftig, en zal proberen ze uit het lichaam te verdrijven. Aluminium, cadmium en lood worden in deze vorm als giftig gezien. Vandaar ook dat cadmium bijvoorbeeld niet meer als kleurstof in kinderspeelgoed is toegestaan.
 
Klopt, dat is het verschil tussen organisch en anorganisch. Zodra het door een levend organisme heen gaat wordt het organisch. Denk hierbij ook aan bijv. kwik in vis, dat is helemaal niet zo schadelijk als wordt verondersteld.

Mike
 
Ze hebben het ook op hun website vermeld. Hoe het met fluor zit geen idee behalve daf het een reactie kan hebben met aluminium en borium. Fijne weet ik verder niet van.


Aluminium ‍bijvoorbeeld ‍is ‍giftig ‍als ‍het ‍niet ‍door ‍het ‍lichaam ‍kan ‍worden ‍opgenomen, ‍terwijl ‍aluminium ‍één ‍van ‍de ‍meest ‍voorkomende ‍mineralen ‍in ‍de ‍natuur ‍is. ‍Het ‍zit ‍werkelijk ‍overal ‍in, ‍dus ‍ook ‍in ‍planten. ‍Maar ‍aluminium ‍opgenomen ‍door ‍planten ‍zijn ‍daarmee ‍plantmineralen, ‍100% ‍opneembaar ‍en ‍dus ‍totaal ‍ongevaarlijk. ‍Sterker ‍nog, ‍je ‍hebt ‍ze ‍nodig. ‍En ‍dat ‍geldt ‍voor ‍alle ‍mineralen.​

‍Wij ‍mensen ‍zijn ‍gemaakt ‍uit ‍‘het ‍stof ‍der ‍aarde’. ‍Dus ‍wat ‍je ‍in ‍de ‍aarde ‍vindt, ‍vindt ‍je ‍als ‍het ‍goed ‍is ‍in ‍ongeveer ‍dezelfde ‍verhoudingen ‍terug ‍in ‍het ‍lichaam. ‍Daarom ‍heb ‍je ‍alle ‍72 ‍mineralen ‍nodig ‍in ‍de ‍verhoudingen ‍zoals ‍moeder ‍natuur ‍het ‍bedoeld ‍heeft. ‍En ‍dat ‍is ‍precies ‍wat ‍SMPL72 ‍biedt.​

 
Fluor komt als calciumfluoride veelvuldig in de aardkorst voor. Het is het natriumfluoride in bijv. tandpasta waar je voor moet uitkijken.

Mike
 
Dank voor je antwoord.

Bananenjam, dank je voor het meedenken. Erg fijn. Toch heb ik mijn bedenkingen bij dit product. Dacht dat fluor een afvalproduct is en daarom in de aarde voor komt. Zonder verder een discussie erover te willen want gaat me inhoudelijk te ver boven me pet.
 
Zie mijn post boven die van jou. Calciumfluoride komt VAN NATURE overal in de aardkorst voor, natriumfluoride is een afvalproduct van de kunstmestindustrie.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan