Even voorstellen Mariake

Mariake

Well-known member
Via Ron, waar ik al vele jaren klant ben en via Dotcom Radio, ben ik bij het forum terecht gekomen. Ben al enkele jaren een 'stille lezer'. Had ooit een paswoord aangemaakt en ook weer vergeten welke dat was. Int oud systeem lukte et niet om te resetten. De nieuwe stijl bracht soelaas en nu ben ik geregistreerd.
Ik ben 61 jaar oud. Een 'geboaren Rotterdammert' en ik woon al 38 jaar in het mooie Vlaamse land. In een rustig dorpje tussen Antwerpen en Brussel. We zijn behoorlijk geïntegreerd, als je dat al van jezelf kunt zeggen. NL is een ver van ons bed show geworden. Nu de pensioenleeftijd in zicht komt, hebben we weer van doen met de ambtelijke mallemolen aldaar en ik wordt er niet blij van. Ik heb 3 dochters en mn 2 pareltjes: een kleinzoon van 16 en een kleindochter van 2.
Mijn echtgenoot is voor een kwart wakker en hij vindt dat ik behoorlijk doorsla. Dus de verzuchtingen van enkelen op het forum komen me bekend voor. Toch 'snoept hij mee' met mijn voortschrijdend inzicht. Maar niet tè openlijk natuurlijk.
Ik ben protestants opgevoed en heb in mn jonge jaren veel gezocht in religieuze boeken, samen met andere jonge vorsers. Ik heb bijgevolg een boven-gemiddelde bijbelkennis. Door de gang van het leven is de praktische kant (lees kerkgang ed) helemaal afgezwakt. Maar het vorsen, denken etc is meer aanwezig als ooit tevoren. Ik vind dat we in een spannende tijd leven. Ik had niet gedacht deze ontwikkelingen met eigen ogen in dit leven te zien. Mijn man en ik zijn echte tegenpolen van elkaar, maar als het over geestelijke zaken gaat, zitten we wel op één lijn. Heel grappig is dat; nou ja, meestal is dat grappig. Niet altijd.
Ik heb allerlei jobs gehad bij diverse multinationals op het vlak van stockbeheer. (NL-ondertiteling is voorraadbeheer) Ben dus behoorlijk analytisch ingesteld. In de nadagen van mn carrière ben ik gaan werken bij een beschutte werkplaats. Als administratieve hulp van de Productieleider. Dit betekent in een luidruchtige omgeving proberen om alle administratie op tijd rond te krijgen. Van aankoop tot facturatie. Mijn dagen zijn goed gevuld.
Ik hou van lezen, wandelen en zwemmen. En ik weet wel wat over paarden. Bij één van de testen kwam ik eruit als een Campagne-voerder.
Wat betreft gezondheid; voor mij alles wat te maken heeft met lever- en gal werking, energiepeil en gezond oud-worden. Zit ook in een traject bij Karin Hoogenboom voor mn ogen. Voor mijn echtgenoot is het migraine en bloedverdunners. Voor één van mijn dochters is dat Lipoedeem. Voor mijn jongere zus ben ik altijd op zoek naar info over MS, de niet-zo-leuke-variant ervan.
Ik hoop de forumdagen eens te bezoeken en met jullie kennis te maken. Helaas 4 Juli ben ik verhinderd.
Dat is voorlopig genoeg over mezelf. Ik zie ernaar uit om deel van de club te worden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan