even mezelf voorstellen, Steph86, draaiduizeligheid en spijsverteringsproblemen

steph86

New member
Hoi iedereen,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben een 32 jarige vrouw en mama van 2 kids. Sinds 2015 (na bevalling 1 e kindje) heb ik een zeurende pijn links onder rib, straalt vaak uit naar de rug. Darm en maag onderzoek, echo toonde niets aan. Tijdje verder gekabbeld tot 2018, toen de pijn amper nog draagbaar werd. Spijtig genoeg lang in het gewone circuit gebleven, geen enkel onderzoek toonde iets nuttig aan. Eind 2018 in een burn out beland, met veel last van evenwichtsklachten en grote druk op oren (ook oorsuizen). In die periode gluten en lactose vrij gaan eten. Klachten werden beter, flank pijn ging volledig weg tot ik weer deeltijds ging werken. Oorproblemen en gevoeligheden voor geluid bleven wel. 2 dagen voor ik weer voltijds ging werken zware duizelingen gehad, sindsdien niet volledig hersteld. Ik kan vb geen yoga meer doen of buik slapen. Dan lijk ik in een gat te vallen. Op vakantie drie weken geleden heb ik iets stom gedaan. Ik heb candiplex (op een spoor dat ik volgde via de diëtist) gecombineerd met Cytozyme. Ik ben dus tegelijk met 2 nieuwe producten begonnen. Gevolg was super veel diarree, enorme angsten en trillingen. Na een week ongeveer gestopt met beide producten. Sinds deze week ben ik weer op ziekenkas gegaan omdat het echt niet gaat. Ben de ganse dag duizelig, watten in hoofd gevoel en trillende handen en spierpijnen. Mijn ogen zijn ook beide langs de binnenkant licht geel verkleurd. Ik lijk mijn gewicht ook niet te houden, nog maar 46 kg. Het grote probleem bij mij is dat ik geen ondersteuning van de juiste professional krijg. Ik heb al verschillende diëtisten, orthomoleculair arts en een endocrinoloog geraadpleegd. Uit dat laatste kwam trouwens dat ik antistoffen tegen de schildklier aanmaak. Ik zou dus op weg zijn om de ziekte van Hashimoto te krijgen. Mijn testosteron was ook bijna onbestaande. Ik las op dit forum dat je testosteron door de bijnieren aangemaakt wordt. Ik lees op dit forum veel over voeding, rauwe melk ed. Ik zou dit zeker willen proberen, ik heb enkel geen stappenplan van wat eerst te doen. Want ik lijk telkens teveel tegelijk te willen doen (aard van het beestje :)) waardoor ik nooit zal weten wat wel en niet helpt. Kan er iemand mij een mening geven omtrent mijn situatie en wat je vindt dat ik eerst zou moeten aanpakken? Ik zou erg dankbaar zijn, ik heb vaak het gevoel dat ik hier alleen in sta.. en ohja, ik lees ook over ontgifting, ik neem momenteel "metaclear" (mariadistel ed zit er in) en sindsdien hoofd en spierpijnen.. is dat een teken dat het werkt of net niet? ik las op het forum dat Lia net door ontgifting Eye floaters kreeg (en dat heb ik al:s) en dat haar ogen nog meer verkleurden toen? ben er wat bang voor dus...
 
nog extra info: imu pro test toont geen voedingsintoleranties aan (terwijl ik erg reageer op een appel, dan krijg ik heel veel druk op de oren). De uitslag van de stoelgangtest voor schimmels / parasieten en verteringsparameters komt pas half september binnen..
 
Welkom hier!

Zo te lezen heb je al de moeite genomen om je te verdiepen in voeding.

Spijsverteringsproblemen kunnen in elk geval bijnieruitputting zijn met als gevolg dat dit ook van invloed kan zijn op de schildklier die dan sneller of trager gaat werken. Eerst bijnieren aanpakken.
Wellicht dat deze info je verder op weg kan helpen om ergens te beginnen.

Voor wat betreft dat oorsuizen, misschien kun je je eens verdiepen in zware metalen.

http://www.voedingisgezondheid.nl/bijnieren-en-schildklier

http://www.voedingisgezondheid.nl/hormonen


http://www.voedingisgezondheid.nl/kokosolie-hersenen

http://www.voedingisgezondheid.nl/hersenvoer

http://www.voedingisgezondheid.nl/autisme-en-gaps

http://www.voedingisgezondheid.nl/autisme

Om welke reden ging je die candiplex en Cytozyme gebruiken?
 
Hoi Binc,

Bedankt voor je reactie! Cytozyme omdat ik al langer een bijnier probleem vermoedde.. weet niet of dit dan het geschikte supplement is ter ondersteuning? En de candiplex omdat ik altijd gescheurde mondhoeken had en de speeksel test ih glas gedaan heb. Huisarts die holistische benadering doet gaf trouwens aan via meridiaan diagnostiek dat zowel longen als dunne darm er niet goed aan toe zijn. En dunne darm zou schimmels bevatten. Vandaar dat ik nu ook de deftige stoelgangstest gedaan heb waar de uitslag nog van moet komen. Ik moet trouwens mijn laatste grijze vulling laten verwijderen volgende week. Ik ga hiervoor bij een biologische tandarts die zon matje (rubber?) gebruikt en niet bij mijn normale tandarts voor een keertje. Ik las trouwens dat mensen soms een extra kuur van.. geen idee nemen wanneer ze een grijze vulling laten verwijderen, voor de zekerheid.

Groetjes!
 
hoi Steph,

als je antistoffen aanmaakt tegen je schildklier dan heb je zeer waarschijnlijk ´gewoon´ de ziekte van hashimoto, ongeacht of je schildklier daardoor al op zijn gat ligt of niet.
Dat je afvalt, kan het gevolg zijn van dat je schildklier ontstoken is of doordat die sneller is gaan werken na de ontstane autoimmuunreacties gericht tegen je schildklier sinds de bevalling van je eerste kind.
Ik herinner mij bij mezelf een periode van een half jaar of zo dat ik afviel toen mijn schildklier ook voelbaar ´in brand stond´.
Ik vraag me af of je ook getest bent op voedselallergieen: dat zijn de snelle reacties op voeding.
Als je zo heftig reageert op appel dan lijkt mij daar toch wel iets aan de hand.
Ik heb zelf ook dat als eersten mijn bijholten (ook oren) opspelen als ik dingen eet waar ik niet tegen kan (mijn oren gaan piepen als ik gluten heb gegeten).
Jij hebt klachten die lijken op de ziekte van meniere: komt vaker voor bij hashimoto: https://blog.defouw.org/schildklier-en-duizeligheid/
Ik heb me destijds meerdere malen bij de huisarts laten onderzoeken op voedselallergieen via een bloedtest.
Ben je ook echt getest op glutenintolerantie?
Mensen met de ziekte van hashimoto hebben bijna standaard een glutenintolerantie omdat de moleculaire structuur van gluten lijkt op het schildklierweefsel.
Nummer twee qua standaard voedselintoleranties zijn melk(produkten) bij hashimotopatienten en nummer drie is sojaprodukten (vergeet ketjap niet).
Ik merk bij mezelf dat de zon, beweging en stresshantering belangrijk zijn bij voedselreacties verminderen.
Die zeurende pijn onder je linkerrib die herken ik erg goed: die vind ik ook heel irritant en die wijt ik aan de lange verteringstijd (mijn lichaam heeft weinig verteringsenergie omdat het veel energie kwijt is aan andere dingen kennelijk): sinds ik dat besef is mijn manier van omgang hiermee: voedsel eten dat geen lange verteringstijd nodig heeft.
Ok dit was het weer!
Sterkte met je zoektocht!
 
nog extra info: imu pro test toont geen voedingsintoleranties aan (terwijl ik erg reageer op een appel, dan krijg ik heel veel druk op de oren). De uitslag van de stoelgangtest voor schimmels / parasieten en verteringsparameters komt pas half september binnen..

Hieruit kan je dus opmaken dat je in elk geval geen last hebt van voedselintoleranties of allergieën. Dus afwachten of er iets uit de test komt waarvan je de uitslag nog krijgt.




Ik zal me even voorstellen. Ik ben een 32 jarige vrouw en mama van 2 kids. Sinds 2015 (na bevalling 1 e kindje) heb ik een zeurende pijn links onder rib, straalt vaak uit naar de rug. Darm en maag onderzoek, echo toonde niets aan.



Wellicht kan dit iets te maken hebben met de bijnieren. Of dikke darm kan ook nog.



Eind 2018 in een burn out beland, met veel last van evenwichtsklachten en grote druk op oren (ook oorsuizen). In die periode gluten en lactose vrij gaan eten. Klachten werden beter, flank pijn ging volledig weg tot ik weer deeltijds ging werken.



Gluten en melk laat je dus al weg begrijp ik. Het lijkt toch op een tekort aan maagzuur. Heeft je werk soms veel stress opgeleverd toen je weer aan de slag ging? En dat je daardoor een terugval hebt gekregen van je klachten?



Mijn ogen zijn ook beide langs de binnenkant licht geel verkleurd. Ik lijk mijn gewicht ook niet te houden, nog maar 46 kg



Zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat je ook een probleem hebt met de lever en galwegen. Zie link. Maar als je bijnieruitputting hebt is het niet zo verstandig om een leverreiniging te gaan doen. Dan kun je wellicht beter kiezen om de lever te ondersteunen met ondersteunende kruiden.

http://www.voedingisgezondheid.nl/lever-en-galblaas



en ohja, ik lees ook over ontgifting, ik neem momenteel “metaclear” (mariadistel ed zit er in) en sindsdien hoofd en spierpijnen.. is dat een teken dat het werkt of net niet? ik las op het forum dat Lia net door ontgifting Eye floaters kreeg (en dat heb ik al:s) en dat haar ogen nog meer verkleurden toen? ben er wat bang voor dus…



Wellicht ontgiftings verschijnselen.





Bedankt voor je reactie! Cytozyme omdat ik al langer een bijnier probleem vermoedde.. weet niet of dit dan het geschikte supplement is ter ondersteuning? En de candiplex omdat ik altijd gescheurde mondhoeken had en de speeksel test ih glas gedaan heb. Huisarts die holistische benadering doet gaf trouwens aan via meridiaan diagnostiek dat zowel longen als dunne darm er niet goed aan toe zijn. En dunne darm zou schimmels bevatten. Vandaar dat ik nu ook de deftige stoelgangstest gedaan heb waar de uitslag nog van moet komen. Ik moet trouwens mijn laatste grijze vulling laten verwijderen volgende week. Ik ga hiervoor bij een biologische tandarts die zon matje (rubber?) gebruikt en niet bij mijn normale tandarts voor een keertje. Ik las trouwens dat mensen soms een extra kuur van.. geen idee nemen wanneer ze een grijze vulling laten verwijderen, voor de zekerheid.



Je zegt ook dat je de speekseltest hebt gedaan. Maar wat was hiervan de uitslag dan?

Ik denk dat je in eerste instantie het beste aan doet om de maagomgeving te optimaliseren. Dus zorgen voor meer aanmaken van maagzuur. Denk aan gelatine en appelazijn. Maar ook betaine HCL.

Voor wat betreft die duizelingen en je oren. Lastig te zeggen. Maar hierbij zou je kunnen denken aan hoge dosis vitamine C. Zowel wateroplosbaar als de vetoplosbare variant.

Lievergezond gooit meteen al je klachten op Hashimoto. Niet alleen bij jou trouwens maar bij meerdere mensen. Je moet zelf weten wat je hiermee wilt doen. Maar ik zou als ik jou was mezelf niet meteen daar op richten. Je kunt idd schildklier problemen krijgen als je bijnieren niet goed functioneren. Dus ik denk dat daar de prioriteit ligt.
 
Misschien voor jou ook interessant om te lezen.


https://www.fatsforum.nl/forums/topic/te-kort-aan-maagzuur/#post-254461
 
Hoi,

om even terug te komen op lievergezond: bedankt om mee te denken.. ik heb zeker geen gluten of lactose intolerantie, is pas nog getest via de Imu pro.. ivm de schildklier en duizeligheid, die link had ik zelf nog niet gelegd of gevonden.

Binc: ja ik heb na dat ik terug ging werken weer veel stress ervaren. IK ben ook echt een stress kip :). Met onze 2 kindjes hebben we dit jaar al wat watertjes doorzwommen (longontsteking, verbrande handjes 2e graad,...) dus een tekort aan maagzuur lijkt me erg aannemelijk. De appelazijn en Keltisch zeezout dat doe ik al. Citroen met water ben ik een beetje bang van geworden aangezien ik de histamine piste ook al bekeken heb en citroen een histamine vrijzetter is. de MSM is nieuw voor me, maar daar lees ik net van via je link dat hiermee opgepast dient te worden bij een zwakke lever. Ik weet natuurlijk niet zeker of ik die heb he. Maar heb er wel symptomen van (de gelige ogen, spierpijn, droge ogen, soms een steekje daar rechts aan rib). Ik twijfel of ik verder moet doen met de Metaclear, al lijkt het me wel een goed ondersteunend product. Begrijp niet goed dat ik daar detox verschijnselen van kan hebben, jij wel?

groetjes !

 
en de speekseltest is geen officiële test: gewoon de test waarbij je in een glas water spuugt en wanneer het lange draden worden, zou je een Candida probleem hebben. Zowel ik als mijn zus hadden de draden, en bij mijn schoonbroer bleef alles netjes boven drijven.
 
Binc: ja ik heb na dat ik terug ging werken weer veel stress ervaren. IK ben ook echt een stress kip :). Met onze 2 kindjes hebben we dit jaar al wat watertjes doorzwommen (longontsteking, verbrande handjes 2e graad,…) dus een tekort aan maagzuur lijkt me erg aannemelijk.

Inderdaad lijkt mij dit aannemelijk als je dit schrijft.


De appelazijn en Keltisch zeezout dat doe ik al. Citroen met water ben ik een beetje bang van geworden aangezien ik de histamine piste ook al bekeken heb en citroen een histamine vrijzetter is.

Wellicht dat de andere producten wel bij je werken als citroen dat niet doet. Bij mij werkt citroen ook niet. Misschien later als de boel weer enigszins op peil is gebracht.



de MSM is nieuw voor me, maar daar lees ik net van via je link dat hiermee opgepast dient te worden bij een zwakke lever. Ik weet natuurlijk niet zeker of ik die heb he. Maar heb er wel symptomen van (de gelige ogen, spierpijn, droge ogen, soms een steekje daar rechts aan rib).

Tja, om eerlijk te zijn, ik geloof niet alles wat er geschreven word. Op andere pagina's word weer vermeld dat msm juist weer een positieve bijdrage geeft bij ontgiften. Men beweert ook dat je dit niet moet nemen voor het slapen. Maar eerlijk gezegd ik doe dat wel en heb geen problemen met slapen. Anderzijds is het sowieso al niet moeilijk voor mij om te slapen. Op vrije dagen ga ik in de middag gerust liggen slapen zonder dat ik daar dan 's nachts weer wakker van lig. Mogelijk verschilt dit ook allemaal per persoon. Kwestie van uitproberen. Als je het niet durft te nemen dan gewoon niet doen. Luister naar je eigen instinct.
Wellicht is het zo dat je nu last hebt van deze symptomen omdat er gifstoffen in je lever achterblijven. Ik durf het niet te zeggen maar lijkt mij niet raar. Je hebt het over Metaclear en ik begrijp eruit dat dit zou moeten helpen om te ontgiften. Er zit wel veel in las ik. Ik vraag mezelf wel af als je lever het al moeilijk heeft of alles wat erin zit aan vitaminen opgenomen word. Misschien ook een kwestie van uitproberen wat er gebeurt als je ermee zou stoppen. Is een kuur voor een maand las ik. Hoe lang gebruik je het nu en welk effect merk je ervan?



en de speekseltest is geen officiële test: gewoon de test waarbij je in een glas water spuugt en wanneer het lange draden worden, zou je een Candida probleem hebben. Zowel ik als mijn zus hadden de draden, en bij mijn schoonbroer bleef alles netjes boven drijven.

Schimmels zijn sowieso niet raar wanneer je last hebt van histamine en een tekort aan maagzuur. Dus ik ben niet verbaasd eerlijk gezegd.

Wat zijn nu de stappen die je als eerste wilt gaan doen?
 
Trouwens, ik heb nog een andere theorie wat mij aan het denken heeft gezet.

Bij bijnieruitputting is het niet zo goed om veel water te drinken.
Maar vitamine C poeder, glutamine sole van Keltisch zeezout, je lost het allemaal op in water. MSM poeder ook in water. Vitamine C ook in water. Eerlijk gezegd vanuit mezelf gesproken, ik word knetter gek van al dat vocht. Ik heb besloten om toch te kijken naar pillen zodat er niet zoveel water naar binnen hoeft ter komen. In pillen zit dan wel weer bindmiddelen maar ik heb serieus last van al dat vocht. Wellicht dat dit iets uit gaat maken. Dat durft ik nu nog niet te zeggen. Maar goed, het is zomaar een theorie van mij en de praktijk zal moeten uitwijzen wat het resultaat ervan is als ik dit aan ga passen.
 
Binc,

Ik vind dat ik wellicht eerst de stoelgang test moet afwachten.. heb een orthomoleculair therapeut gevonden die me kan helpen de resultaten te interpreteren.. voor de rest denk ik er toch aan om de MSM te proberen, en heb ook goeie dingen gehoord over dat in combinatie met colostrum. Ik heb niet het gevoel dat water drinken bij mij iets negatief is, ik merk wel dat het er redelijk snel toch weer uit komt , ik moet heel vaak plassen als ik drink. Zelfs van een klein slokje water. Dat heb ik trouwens al jaren. Ivm de metaclear, ik kan eerlijk gezegd zeggen dat ik me enkel slechter ben gaan voelen (sinds een tiental dagen). Maar je leest ook dat dit niet altijd een reden hoeft te zijn om te stoppen, want dat het net kan zijn dat het werkt. Dus de ontgifting. Zo moeilijk allemaal toch.. er zit ook selenium in, das dan weer goed voor de schildklier en om te ontgiften van kwik. Want ik had wel degelijk die grijze vullingen (nu nog 1 tot volgende week) en heb de laatste 6 jaar met zwangerschappen verschillende inentingen gehad..
groetjes!
 
Ik vind dat ik wellicht eerst de stoelgang test moet afwachten.. heb een orthomoleculair therapeut gevonden die me kan helpen de resultaten te interpreteren..

Dat is idd niet onverstandig. Dan kun je afhankelijk wat eruit komt ook wat gerichter te werk gaan.




voor de rest denk ik er toch aan om de MSM te proberen, en heb ook goeie dingen gehoord over dat in combinatie met colostrum.

Ga je dit dan al doen voordat je de uitslag hebt?




Ik heb niet het gevoel dat water drinken bij mij iets negatief is, ik merk wel dat het er redelijk snel toch weer uit komt , ik moet heel vaak plassen als ik drink. Zelfs van een klein slokje water. Dat heb ik trouwens al jaren.

Dat lijkt wel op bijnieruitputting.




Ivm de metaclear, ik kan eerlijk gezegd zeggen dat ik me enkel slechter ben gaan voelen (sinds een tiental dagen). Maar je leest ook dat dit niet altijd een reden hoeft te zijn om te stoppen, want dat het net kan zijn dat het werkt. Dus de ontgifting. Zo moeilijk allemaal toch.. er zit ook selenium in, das dan weer goed voor de schildklier en om te ontgiften van kwik. Want ik had wel degelijk die grijze vullingen (nu nog 1 tot volgende week) en heb de laatste 6 jaar met zwangerschappen verschillende inentingen gehad..

Ik weet niet hoe lang je die kuur nu nog moet doen? Maar als je echt bijnieruitputting hebt dan is ontgiften niet handig. Je kunt zelf het beste bepalen hoe zwaar je het hebt hiermee en waar jij je prioriteit wilt leggen.

Om terug te komen op dat vocht. Ik kom nu net zelf bij endicrinoloog vandaan. Daar zou ik maanden geleden al zijn geweest maar dat ging vanuit het ziekenhuis mis met de afspraak en is er niet van gekomen. Onlangs liet ik bloed testen bij de huisarts. Ook cortisol. Ze zag dit in het systeem en ze vind het te laag. Met die kanttekening dat het niet om 8 uur in de ochtend is geprikt dus moet het nu opnieuw om te kijken of het om die tijd ook laag is. Had ik laatst adrenanorm genomen van aov. Per ongeluk want dacht dat het opc was. Zelfde merk en zelfde kleur potje. 2 pillen en ff daarna was ik hartstikke ziek en hele dag slapen. Ik begrijp er dus niks van. Want het zou opwekkend moeten zijn. Want als het te laag zou zijn moet die cortisol die erin zit positief uit pakken. Dus ik ga wel zien wat er uit dat bloed komt morgen maar hoog was het niet zei ze. Heb jij ooit bloedonderzoek gehad naar Cortisol?

Onderstaand een tekst uit het ebook bijnieruitputting over water.



De bijnieren en zout en water
Een van de functies van de bijnieren is het regelen van de natrium-kaliumbalans in de cellen. Als er bijnieruitputting plaats vindt, gaat de bloeddruk omlaag. De bijnieren geven dan een signaal aan de cellen af om natrium te gaan ‘lekken’ om de bloeddruk omhoog te brengen en kalium vast te houden in de cellen. De cellen lekken hierdoor ook water, want waar water is volgt natrium automatisch. Het gevolg is dat je cellen uitdrogen en je een constant dorstgevoel ervaart, een symptoom van (pre)diabetes.

Geen probleem, zul je denken, voldoende water drinken en je vult de vochthuishouding aan. Was het maar zo simpel. Als jij een van die mensen bent die nóg meer dorst krijgt van het drinken van water en een uitgedroogd gevoel met een droge mond om vervolgens om de vijf minuten naar de WC te lopen om dat water weer kwijt te raken, dan heb je bijnieruitputting.

Acht glazen water per dag drinken of minimaal twee liter? Niet als je bijnieruitputting hebt. Als er al een proces in werking is gezet waarbij je cellen water en natrium lozen om de bloeddruk omhoog te krijgen, maak je het erger door zoveel water te drinken. Dit veroorzaakt namelijk een nog grotere leegloop van de cellen met nog meer natrium die verloren gaat. Het mag duidelijk zijn dat dit een overbelasting vormt voor zowel je bijnieren, die nu nog harder moeten werken om de bloeddruk te reguleren, als je nieren, die al dat water via de urine moeten lozen. Laat je niets wijsmaken over de ‘gezonde’ en ‘spoelende’ werking van al dat water. Als je lichaam zich razendsnel van al dat vocht wil ontdoen, doe je meer kwaad dan goed voor je bijnieren en nieren.

Eén simpele toevoeging maakt het verschil tussen vocht onttrekken en vocht toevoegen aan je cellen: zout. Drink je zout, maar kies je zout zorgvuldig. Maak een Sole (geconcentreerde zoutwateroplossing) van Keltisch zeezout door eenderde zout te vermengen met tweederde water in een leeg jampotje en goed te schudden. Er zullen zoutkorrels overblijven op de bodem die niet oplossen, een teken dat het water volledig verzadigd is met zout. Los één theelepel van deze Sole op in een glas water en begin er de dag mee meteen na het wakker worden en sluit er de dag mee af voor het slapen gaan. Tussendoor kun je naar behoefte ook nog meerdere glazen water met Sole drinken, maar let goed op eventuele negatieve bijverschijnselen, zoals vocht vasthouden. De toevoeging van deze zoutoplossing geeft het water een prettige, romige, licht ziltige smaak die door je lichaam zal worden verwelkomd. Je kunt hiermee kraanwater tot het beste mineraalwater maken dat je ooit geproefd hebt. Je zult tevens merken dat je lichaam dit soort water wel wil gebruiken en je nu niet meteen richting urinoir stuurt.

Je kunt natuurlijk ook Keltisch zeezout koud of warm gebruiken bij de bereiding van je voedsel. Het is bijzonder mineraalrijk zout, waarmee je je bijnieren en schildklier blij maakt. Dit zout is niet te vergelijken met het schadelijke, stimulerende tafelzout dat je in de supermarkt koopt of het ‘zeezout’ wat in de supermarkt of zelfs de natuurvoedingswinkel te vinden is. Verzadigd vergroot het de opnamemogelijkheid van je lichaam voor al die mineralen en spoorelementen. Dit komt weer geheel overeen met de bevindingen van Weston Price die constateerde dat natuurvolkeren over de hele wereld altijd een of meerdere bronnen hadden van verzadigd vet en zout. Het maakte de mensen niet alleen gezond, het vergrootte ook hun welbevinden en spiritualiteit. In de woorden van Price:


Hier kun je verder lezen. Er is trouwens ook een speekseltest die je kan doen. Daar kwam bij mij destijds niks uit. Bloed dus wel blijkbaar. Maar huisarts snapt denk ik de uitslag niet.

http://www.voedingisgezondheid.nl/e-book-bijnieruitputting

 
Die inentingen zijn ook niet best. Je bedoeld vaccins? Niet zo raar dar je lever het moeilijk heeft.
 
Hoi Binc

Ja bedoel idd vaccins. Allemaal standaard dingen die ze je laten doen tijdens zwangerschaps controles ih ziekenhuis. Ik stelde me er toen allemaal geen vragen bij. Wat vervelend voor jou dat uit de speeksel test niks kwam. Welke stappen heb jij al gezet voor de bijnieruitputting die je bij jezelf vermoedt? Ik heb idd cortisol laten testen id ochtend, kwam geen vreemd resultaat uit. Maar wat ik er van hoor is dat dit toch op verschillende tijdstippen door de dag geëvalueerd moet worden om een duidelijk beeld te geven. En wat doet de zaklamptest voor je? Die heb ik nog niet gedaan. Ik heb vandaag na telefonisch consult bij orthomoleculair deskundige, besloten om de meta clear voorlopig te stoppen. Haar mening is dat we nu dan zouden vechten tegen iets wat we niet volledig weten. We dienen de stoelgang test af te wachten. Eventueel een zware metalen test ook. Ze maakt me een voorstel tegen dit weekend met denkpistes in. Zo iemand had ik dus dringend nodig! Haar naam is Denise Boon. Uit NL ook. Ze adviseerde me wel om de komende dagen tegen de grijze vulling die er uit gaat eind volgende week, chlorella te nemen. Ivm binding van metaal ( ken de uitleg niet volledig). Dus dat ga ik nu doen..

Groetjes!
 
Hoi Steph,

Goh, ik wist niet dat vrouwen ook vaccins krijgen tijdens de zwangerschap! Wat een onzin.
Dus je zit met zware metalen begrijp ik. Chlorella zou wel goed moeten zijn bij zware metalen idd.
Ik ben benieuwd wat er uit die stoelgang test gaat komen. En ga je via haar ook de test voor zware metalen doen? Op dit forum zijn ook meerdere topics over chlorella. In google in typen en dan fatsforum erachter zetten.

De zaklamp test heb ik recentelijk niet meer gedaan eigenlijk. Ik ging ervan uit dat mijn vermoeidheid veroorzaakt werd door een tekort aan ijzer incl de spierpijn. Ik weet niet of ijzer inmiddels is aangevuld maar ook deze is vanmorgen weer geprikt dus ben benieuwd wat daaruit komt.
Ja, ik heb ook vaker gehoord dat het meermalen per dag getest moet worden. Ik weet niet of ik dit wel echt moet geloven eerlijk gezegd. Dit is niet de eerste keer geweest dat het is geprikt. Gisteren terug gekeken in andere uitslagen en is vaker te laag geweest. In 2010 te hoog in elk geval. je leest ook dat bij bloedafname al sprake is van stress en het cortisol gehalte dan alleen daardoor al hoog is. Nou, als dat dus echt zo is terwijl mijn waarde steeds laag is zou je ook kunnen denken dat als ik daar stress van heb die waarde toch echt te laag is. Bovendien, ze vond me bloeddruk ook weer prachtig aan de lage kant. Die is altijd laag bij mij. Ook een symptoom ervan. Ik heb al zoveel gedaan ertegen dat ik het inmiddels bijna af vraag of ik mezelf er niet bij neer moet leggen. Maar ja, dat is opgeven en dat komt in mijn woordenboek niet voor.

Doel jij niet ook op de ACTH test? Begrijp ik het goed dat jij in Belgie woont? denkpistes staat voor opties neem ik aan?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.904
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan