Electronic Intifada

Even voor alle duidelijkheid:

EI is behoorlijk links. Dat ben ik niet. Maar ner als met Justin van Anti Empire Prohect, Owen Jones en andere anti-Israelische stemmen op het internet komen we hier niet omheen. Het lijkt wel of er aan de rechterkant van de politiek geen enkel pro-Palestijns geluid te horen is. We moeten de extreemlinkse meningen die we op dit soort kanalen horen dus maar voor lief nemen. Zoals ik zelf al vaker heb gezegd: links zit met alles fout, behalve het allerbelangrijkste onderwerp van de wereld op dit moment. Als rechts eenmaal bjjdraait op dit vlak vinden we elkaar eensgezind tegen het zenuwcentrum van het kwaad dat Israel heet.

Mike

Even voor alle duidelijkheid:

EI is behoorlijk links. Dat ben ik niet. Maar ner als met Justin van Anti Empire Prohect, Owen Jones en andere anti-Israelische stemmen op het internet komen we hier niet omheen. Het lijkt wel of er aan de rechterkant van de politiek geen enkel pro-Palestijns geluid te horen is. We moeten de extreemlinkse meningen die we op dit soort kanalen horen dus maar voor lief nemen. Zoals ik zelf al vaker heb gezegd: links zit met alles fout, behalve het allerbelangrijkste onderwerp van de wereld op dit moment. Als rechts eenmaal bjjdraait op dit vlak vinden we elkaar eensgezind tegen het zenuwcentrum van het kwaad dat Israel heet.

Mike
Mooi verwoord🙏🏻 ik kijk ook graag naar zijn films en zijn uitleg vind ik ook top👍🏼

Zie bovenstaande video. Elke Iron Dome raket kost 100.000 dollar. Telkens als Hezbollah een salvo zeer goedkope Katusha-raketten afvuurt op Israelische doelen gaan er tot wel 20 Iron Dome raketten de lucht in. Dat is 2 miljoen dollar!

Israel is volledig afhankelijk van westerse wapens en grondstoffen, in tegenstelling tot de islamitische verzetsgroepen hebben ze geen lokale wapenindustrie. Zonder Amerikaanse 'ontwikkelingshulp' was Israel reeds lang en breed ten onder gegaan, is het niet militair dan wel economisch. Israel gaat sneller door hun materiaal heen dan het kan worden aangevuld!

Het doel van het islanitische verzet is dan ook vergelijkbaar met dat van Rusland in Oekraine: systematische demilitarisatie van de vijand door ze al hun voorraden op te laten gebruiken en ze dan aan te vallen als ze op hun kwetsbaarst zijn.

Laat je dus niet van de wijs brengen als je leest dat er weer zoveel miljard naar Israel (of Oekraine) is gegaan, of dat de raketten van het verzet geen doel hebben geraakt omdat ze zijn onderschept. Dit is een langetermijnstrategie, iets wat wij in het westen met onze cultuur van 'onmiddellijke bevrediging' maar moeilijk begrijpen.

Mike

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.638
Leden
8.694
Nieuwste lid
Bertus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan