Dikke rode strepen op de huid

G

Guest

Guest
Mijn dochter kreeg gisterenavond toen ze in bed lag jeuk op haar rug. Ze ging natuurlijk krabben. Maar door het krabben ontstonden er dikke rode strepen op haar rug, precies waar ze had gekrabt. Vanmorgen waren de strepen verdwenen.

Toen ze vanmiddag uit school kwam begon het na een kwartier weer te jeuken. Nu in haar nek, op haar hoofd en schouders. Ook nu leidde het krabben tot dikke rode strepen.

Na een half begonnen de strepen langzaam weg te trekken maar de plekken zijn nog steeds rood. Het lijkt op galbulten maar dan in streepjesvorm.

Herkent iemand dit ?

 
Ik zou niet weten wat het is, maar zou het wel proberen te behandelen met H2O2 3%!

 
De kattenkrabziekte (bacterie = bartonella) misschien?

http://bit.ly/LR3vCc

(hebben jullie een poes/kat?)

 
@Nick

De jeuk is inmiddels weer over, maar zodra het weer opkomt ga ik het zeker proberen te deppen of sprayen met H2O2 3%.

@Lievergezond

Ik heb even naar de link gekeken maar het ziet er anders uit. De rode strepen liggen meer op de huid. Gelukkig maar. Oh ja en we hebben ook geen kat.

@Mike

Dit is toch het meest waarschijnlijke. Toen ze een jaar of 3 was heeft ze een keer galbulten gekregen nadat ze in een veld met wilde bloemen had gelopen. Daar lijkt het inderdaad op. Wat kan je doen, buiten een synthetisch histaminetabletje slikken, om de reactie te verminderen/verzachten?

 
Quote:
Wat kan je doen, buiten een synthetisch histaminetabletje slikken, om de reactie te verminderen/verzachten?


De bijnieren ondersteunen d.m.v. consumptie van verzadigd vet, cholesterol, mineralen (Keltisch zeezout) en vitamine C (orgaanvlees, rauwe melk). Verder dierlijk bijnierextract.

Mike

 
That's me. Ik hoef maar naar een tak te kijken en ik heb een streep te pakken. Met je blote benen door de bramenstruik is om die reden geen goed plan. Een onbekend buitenland met onbekende begroeiing doet het ook altijd erg goed. Ik liet het altijd uit zichzelf tot rust komen maar dat kon dagen duren. Koude, natte doekjes is lekker. En sinds mijn bijnieren min of meer op orde zijn heb ik er niet zo'n last meer van. Je kunt erop smeren wat je inneemt: kokosolie en/of levertraan, werkt allebei verzachtend. Oregano-olie is verzachtend én ontstekingwerend. Een calendulazalfje of Aloe Vera is ook goed.

 
Typisch Hilda, ik heb / had die huiduitslag ook altijd als ik langs struiken en bomen loop / liep, me niet realiserend dat het gelinkt is / was aan histaminereacties / hooikoorts. Weer wat geleerd!

Ik kan me van heel lang geleden herinneren dat ik in mijn bikini met vriendinnen door struikgewas liep bij een afgraving waar we vaak gingen zwemmen. Ik kwam onder de uitslag te zitten destijds. Nu kan ik het plaatsen.

 
Het kwartje viel voor mij ook pas toen ik dit gisteren las! Hoewel ik een paar jaar geleden in Griekenland een anti-histamine tabletje kreeg aangeboden nadat ik was gestruikeld en natuurlijk in de bosjes belandde..

En die bikini roept bij mij inderdaad soortgelijke herinneringen op! 8O

 
Goed om te lezen trouwens Hilda over dat de histaminereacties bij jou stukken geminderd zijn.

Er is dus hoop!

 
Nou eh.. voedingsgerelateerd heb ik nog een weg te gaan. Wat dat betreft deed ik (mijn huid) het het best op dat eerste half jaartje GAPS vorig jaar. Toen ik met de leverreinigingen begon is die gifpot pas echt opengesprongen en ik ben er nog steeds niet doorheen. Misschien vergelijkbaar met wat jij ooit schreef over geëxplodeerde allergieën na een hoge darmspoeling. Wat er zit aan rotzooi komt los totdat het eruit is. Maar inderdaad, er is hoop! :?

 
Quote:
De bijnieren ondersteunen d.m.v. consumptie van verzadigd vet, cholesterol, mineralen (Keltisch zeezout) en vitamine C (orgaanvlees, rauwe melk). Verder dierlijk bijnierextract.


Mike, bedoel je met dierlijk bijnierextract dat ze dat dagelijks kan gaan slikken of slechts als ze histaminereacties heeft? Ik neem aan het eerste, maar ik vind het nogal wat omdat aan een meisje van 13 te geven. Kan ze ook reacties krijgen als de dosering te veel is?

Kan ik bij haar ook de ochtendtemperatuur test doen of zijn de waardes voor kinderen anders dan volwassen?

 
Nee, elke dag slikken. Als ze histaminereacties heeft loop je achter de feiten aan. Als je het houdt op 1-2 capsules per dag overdoseer je niet. Nu loopt ze rond met te weinig bijnnierhormonen en dat is veel ernstiger! De ochtendtemperatuur meten kan ook, de waardes zijn identiek voor kinderen en volwassenen.

Mike

 
Hee, hier heb ik ook al jaren last van. Heb wel het idee dat het ietsjes minder heftig is geworden door o.a gezonde voeding, maar heb er helaas nog geen echte oplossing voor gevonden..

 
Eindelijk heb ik mijn puberdochter zover dat ze adrenal wil gaan gebruiken. Ze heeft diverse kwalen die volgens mij ook aan haar bijnieren te wijten zijn, zoals duizeligheid, vermoeidheid en de histaminereacties.

De adrenal capsules zijn binnen, maar mijn dochter krijgt ze gewoon niet doorgeslikt. Ze heeft namelijk vrij grote amandelen achter in haar keel waardoor het haar niet lukt.

Dus mijn vraag: is het mogelijk om de adrenal capsules open te breken en de stof bijvoorbeeld door de yoghurt te doen of desnoods in water op te lossen.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

 
Inmiddels gebruikt mijn dochter nu de adrenal sinds 2 weken. Gisterenavond zag ik op het potje met de adrenal nog een stickertje zitten met de volgende tekst:

California Proposition 65 Warning: This product contains chemicals known to the state of California to cause birth defects or other reproductive harm.

Heeft iemand dit eerder gelezen en hoe ernstig is die aanwijzing?

Daarnaast nog een andere vraag met betrekking tot adrenal. Kan adrenal de klachten eerst ook verergeren (net zoals bij homeopatische middelen) ?

De vermoeidheidsklachten die ze al had zijn deze week aanzienlijk erger geworden, waardoor ze zelfs 2 dagen van school is thuisgebleven.

 
Mijn dochter van 13 heeft het dit jaar al flink voor haar kiezen gehad wat betreft de gezondheid. Maar de vermoeidheid blijft haar grootste probleem. Allereerst zijn we begonnen met adrenal ivm bijnieruitputting (hystamine reacties, grote amandelen en nog meer klachten die wijzen op de bijnieren).

Begin dit jaar kwam de diagnose dat ze de Ziekte van Pfeiffer (Epsteinn Barr virus????) heeft gehad. Nu is er een tijdje geleden geconstateerd dat ze een bacteriele infectie heeft genaamd Mycoplasma pneumoniae as. Een bacterie die vaak in de longen zit.

Oftewel ze valt van het een in het ander, ze heeft een weerstand van niks. Momenteel gebruikt ze naast adrenal ook levertraan met boterolie en proberen we zo WAPF mogelijk te eten.

Omdat ze niet aan de H2O2 wil denk ik zelf dat supplementeren met vitamine C een goede oplossing is.

Maar wellicht heeft iemand nog andere ideeen en tips om haar uit die vermoeidheidsdip te halen.

 
Geef je haar ook kokosvet?! Laat haar rustig opbouwen naar 3-5 eetlepels kokosvet op een dag. na het eten en als tussendoor de maaltijden.

Ik gebruik nu zelf Ascorbyl Palmitate als vitamine c bron, dit is een vetoplosbare variant en ik heb zelf het idee dat het beter werkt dan de wateroplosbare variant. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe andere mensen hier op doen... maar het is niet echt bekend bij mensen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan