De paus

Paus Franciscus hekelt ‘anti-vaxxers’ en noemt het weigeren van een COVID-prik een ‘bijna suïcidale daad van ontkenning’ –
“De paus berispte degenen die geen injectie kregen, of die zich publiekelijk tegen hen verzetten, door te zeggen:
Beslissen of je je wilt laten vaccineren is altijd een ethische keuze, maar ik weet dat veel mensen zich hebben aangesloten bij bewegingen die tegen de toediening van de medicatie zijn. Dit verontrustte mij omdat naar mijn mening het tegengif zijn een bijna suïcidale daad van ontkenning is.

Franciscus uitte ook een nauwelijks verhulde veroordeling van kardinaal Raymond Burke, die zich krachtig verzette tegen de injecties en die ook in het ziekenhuis lag met COVID-19 en ernstige gezondheidsproblemen.
“Er waren zelfs een paar anti-vaxxers onder de bisschoppen: sommigen waren de dood nabij”, aldus Franciscus, in navolging van een verhulde opgraving die hij in 2021 tegen de Amerikaanse kardinaal maakte.
Franciscus verwees naar de COVID-gerelateerde lockdowns als een ‘griezelig scenario’ en verklaarde dat ‘[d]zijn grimmige scenario begon te veranderen met de komst van de eerste vaccins’, waarbij hij naliet de veelheid aan bijwerkingen te noemen die verband hielden met de uitrol van de vaccins. experimentele prikken, waaronder stijgingen in onder meer hart-, hersen- en bloedziekten.
De paus, die vanaf het begin een uitgesproken voorstander van de injecties is gebleven, meende dat “er een algemene angst ontstond toen oppervlakkige verklaringen over de werking van de vaccins spraken over injecties van het virus in het lichaam. Er waren ook beweringen dat er niets anders dan water in de flesjes zat; sommige mensen verklaarden zelfs publiekelijk dat er microchips bij mensen werden geïmplanteerd.”
“Dit alles,” zei hij, “veroorzaakte verwarring en paniek.” Michaël Haynes
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.887
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan