De leverpakking - het leverdoekje - doorbloeding vd lever en stimuleert ontgifting

Angela

New member
Instructie

 

 

Waar dient de leverpakking voor?

Het stimuleert een goede doorbloeding van de lever en het stimuleert ontgifting.

 

 

Op welke moment van de dag legt u de leverpakking aan

• Als je de gelegenheid hebt om ’s middags te rusten tussen 13.00 en 15. 00 uur of

• Als je ’s avonds naar bed gaat.

 

 

Klaarzetten

1 rubberen kruikzak gevuld met heet water

1 leverdoekje: katoenen doekje (ca. 25x25 cm of een theedoek 2x dubbel gevouwen)  

1 klein emmertje of bak met heet water

1 flanellenlaken zo smal gevouwen dat hij om de borst ( afstand heup tot borst) gewikkeld kan worden op het bed leggen. De helft van het laken aan de rechterkant van het bed laten vallen. Eventueel kan ook een grote badhanddoek gebruik worden. Afmeting in gevouwen toestand ongeveer 30 cm hoog x 200 cm breed.

Dekbed of deken half terugslaan

 

Hoe legt u een leverpakking aan bij u zelf.

• Doe het leverdoekje in de emmer met heet water en zet het naast het bed.

• Leg de kruik op bed binnen handbereik

• Leg de flanellen wikkel op borsthoogte in het bed. Laat de helft naast de rechterkant van het bed vallen.

• Ga op je rug op de wikkel liggen. Ca. ¼ deel steekt uit aan de linkerkant en de helft steekt uit aan de rechter kant. De bovenkant van de wikkel ligt net onder uw oksel.

• Knijp het hete doekje uit en leg het op de rechterzijkant van je lichaam. De lever bevindt zich onder de ribbenboog.

• Leg de kruik daar tegenaan.

• Pak het lange stuk wikkel van de rechterkant en sla deze zo strak mogelijk over je romp heen en stop het uiteinde langs je linkerzijkant in. Sla de linkerflap er overheen.

• Trek het dekbed of deken over je heen en blijf lekker 20 tot 30 minuten liggen. Dus niet gaan lezen of muziek luisteren. Als je bang bent in slaap te vallen zet dan een (eier)wekker.  De pakking mag de hele nacht eventueel blijven zitten.

 

 

Na de leverpakking

• Het leverdoekje moet na ieder gebruik uitgewassen worden omdat het vol zit afvalstoffen uit het lichaam.

• Het flanellen laken kan meerdere dagen achter elkaar gebruikt worden.

 

 
Heeft iemand van jullie een idee wat de leverpakking voor je lever doet?

Ik heb dit erg veel nachten gedaan, maar dan niet een uurtje op mijn lever laten liggen maar een groot gedeelte van de nacht.

Ik voel nu al 3 dagen een zeurderig gevoel tussen mijn schouderbladen.

Kan dit met de leverpakking te maken hebben?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan