Curries

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Mike,

mag ik van jou is een recept van een modder vette curries??ik wil ook eens kijken of zoiets iets voor ons gezin is als diner

Of evt. een ander 1pansgerecht.

Grt lola

http://www.leefbewust.com/themas/curry.html

Tomaten en tomatensaus/puree vervangen door 2 blikjes kokosmelk. Als heetmakers geen hete pepers gebruiken, maar gember, gele en/of zwarte mosterd en zwarte peper. Je kunt evt. een halve liter volle yoghurt en/of creme fraiche toevoegen. Zelf gebruik ik tegenwoordig verse groenten i.p.v. diepvries en geen peulvruchten meer. Als je hem vegetarisch maakt, kun je hem pureren en hier vers korianderblad doorheen gooien. Dan heb je Mulligatawny Soup! Opdienen met een kringeltje room, kokosmelk of yoghurt.

Mike

WAARSCHUWING: Blijf verre van deze curry!!!

De rest van wat je ooit zult eten valt in het niets... Ik heb de curry mogen proeven, eigenhandig door Mike gemaakt en nu heb ik het probleem dat ik het niet meer uit mijn hoofd krijg. Het wilde vlees wat Mike gebruikte was zo boterzacht, echt heerlijk!

Quote:
gele en/of zwarte mosterd

Deze bevatten wel goitrogenen, voor de WAPF-puristen onder ons... :wink:

Och geweldig, ik ga dit weekend denk ik ermee aan de slag.

Alle aanvullende recepten zijn hier ook meer dan welkom....

Gr.lola

Nee, ik eet alleen nog bij hoge uitzondering granen, zowel met of zonder gluten. Mijn koolhydraten komen eigenlijk alleen nog uit lactose in rauwe melk.

Mike

Laatst at ik nog aardbeien, rode besjes en kersen met room (niet allemaal tegelijk natuurlijk!). Ik eet uitsluitend zuur en donkerkleurig fruit in het seizoen, dus dat is zeer kortstondig.

Mike

Oeps, misschien niet duidelijk genoeg geweest in mijn vraag. Met recept van bovenvernoemde curry dat Mike op http://www.voedingisgezondheid.nl/ uitgeschreven heeft (hoeveelheden kruiden enz.) wordt standaard hoeveel vlees gebruikt?

Bij meer of minder vlees zal het recept dan toch wat aangepast moeten worden betreffende hoeveelheid kruiden denk ik , niet? ;)

Je moet het niet zo nauw nemen met de hoeveelheden, maar zelf gaan experimenteren ruiken en proeven. De hoeveelheden kruiden in Mike's recept zijn voornamelijk gebaseerd op de hoeveelheid saus denk ik.

Curry Spice May Boost Brain Repair

A spice commonly found in curries may boost the brain’s ability to heal itself, according to a report in the journal Stem Cell Research and Therapy.

The German study suggests a compound found in turmeric could encourage the growth of nerve cells thought to be part of the brain’s repair kit.

Scientists say this work, based in rats, may pave the way for future drugs for strokes and Alzheimer’s disease.

But they say more trials are needed to see whether this applies to humans.

http://www.bbc.com/news/health-29361351

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan