Compostthee DÉ pro-biotische "meststof" [Video]

G

Guest

Guest
http://video.google.com/videoplay?docid=2094458079832876016

Ik vind dit echt een van de meest fantastische technieken om toe te passen in de tuin(ruikt ook heel lekker naar zoete fermentatie :p). Je kan heel createif zijn met de receptuur, vergeet vooral een kleine hoeveelheid verdunde KZZ oplossing erbij te doen ^_^.

Peace

 
M.G.K., ik vind de compost-thee nog vrij Amerikaans/Westers. Daarom volg ik liever de Korean Natural Farming principes waarbij een specifieke compost-thee ook wel gebruikt wordt, maar niet op zichzelf staat. Dan gaat het zelfs niet om creatief zijn, maar heel gericht een receptuur brouwen die voor een bepaalde situatie echt doeltreffend moet zijn. En ja, dat vergt een tijdje om voldoende ervaring op te doen.

 
Sorry dat was lui van me.

&feature=related

deel 2 is echt epic!

&feature=colike

&feature=related

Peace

 
Nou had ik er wel eens over gehoord een tijd terug, maar met de vele nieuw verkregen inzichten en deze filmpjes, doe ik toch echt een aantal prachtige realisaties.

Ik zou bijna volledig compost thee op kunnen geven :p.

Ook echt weer voornamelijk actieve mannelijke vuur energie(aerobe compostering=oxidatie=verbranding).

De natuurlijke traditionele technieken zijn vaak voornamelijk op fermentatie gebaseerd, passieve(lees verzorgende) vrouwelijke aarde energie.

Zuren die bouwen dus inderdaad op eh Mike xD. Maar het gaat natuurlijk allemaal om balans, dus Mike, ik las en hoorde je wel eens praten over "zo veel mogelijk zuurstof" maar dit zullen mensen natuurlijk niet te letterlijk moeten nemen ;). Ook in de darmen is er een harmonisch balans tussen aerobe en anaerobe organismen.

Peace

 
Dat zijn inderdaad de filmpjes die ik ook een aantal keer aan het bekijken ben. De lacto bacillus heb ik ook geleerd van hem.

Ik heb ook een aantal e-mailberichten van hem met waardevolle informatie. Sindsdien ben ik enkel bezig met KNF en bokashi.

Over een paar dagen ga ik die mycorrhiza (IMO 1 & 2) maken. Ik wil ook nog Fermented Plant Juice (FPJ) en Fish Amino Acids (FAA) en Oriental Herbal Nutrient (OHN) maken en gaan toepassen. Superleuk en super leerzaam om te weten hoe afval in de natuur weer tot zijn recht komt.

Ook de informatie over het maken van FPJ door gebruik te maken van de dag- en nachtfase is bijster interessant.

Ik las gisteren ook op een site over kweken van wiet, hele nuttige informatie over de verschillende factoren die voor snelle en stabiele kweek zorgen. Ik ga geen wiet kweken, maar die mensen zoeken meestal wel uit hoe ze een optimale kweek kunnen verkrijgen.

 
Quote:
Maar het gaat natuurlijk allemaal om balans, dus Mike, ik las en hoorde je wel eens praten over "zo veel mogelijk zuurstof" maar dit zullen mensen natuurlijk niet te letterlijk moeten nemen ;). Ook in de darmen is er een harmonisch balans tussen aerobe en anaerobe organismen.


Over die balans ben ik het met je eens, maar ik denk dat je chronisch het zuurstoftekort van mensen onderschat. Bijna 1 op de 2 mensen krijgt kanker, dus bijna 1 op de 2 mensen heeft een zuurstoftekort op celniveau van minimaal 60%. Dus: zuurstof in je donder en niet zo'n klein beetje ook! Of, zoals Ed McCabe, Mr. Oxygen, het verwoordt: Flood Your Body with Oxygen!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan