Charza (Dani) stelt zich voor

Charza

Well-known member
Hallo allemaal!

Mijn naam is Dani, en ik ben inmiddels alweer ruim 38 jaar op deze aardbol. Mijn roots liggen in Friesland, maar op dit moment woon ik in een behoorlijk groen deel van Den Haag gelegen nabij bos en duingebied. Vanuit mijn familie ben ik goed bekend met het boeren leven, maar mijn studieachtergrond zit meer in de IT en computertechniek.

Ik ben op dit forum terecht gekomen door te luisteren naar de podcasts van Henk Mutsaers en Mike Donkers en afwisselend andere mensen. Nu heb ik toch besloten me maar eens aan te melden.

Allereerst ben ik een persoon die gelooft dat wij als mensen door de jaren heel steeds verder van de natuur en onze natuurlijke hoedanigheid zijn afgedreven. Anno 2020 zijn heel veel mensen heel erg ziek, en vaak komt dit door een combinatie van zeer slecht voedsel en een maatschappij waarin men totaal lamgeslagen is door allerlei ellende die ons als moderne mens opgedrongen wordt. Het gezonder eten en gezonder leven is dus een van de redenen dat ik me hier heb aangemeld.

Kennen we allemaal het spotje; "Een beter milieu begint bij jezelf" nog? Nou het is inderdaad waar dat je met gezond verstand en een hoop effort ook een hoop gedaan kan krijgen, zeker in je directe omgeving. In 2013 heeft de Gemeente Den Haag geprobeerd een flink stuk grond achter mijn huis te gaan gebruiken als bouwgrond voor een enorm appartementencomplex. Ik zat hier uiteraard niet op te wachten, en toen ik ging rondvragen bij mijn buren kwam ik er al vrij snel achter dat deze mensen dat ook totaal niet zagen zitten. We hebben een collectief gevormd en zijn een plan gaan maken, en gelukkig hebben we het stuk grond kunnen "terugveroveren" waardoor het nu een heel ander soort bestemming heeft gekregen.

Waar men eerst de boel vol wilden bouwen vanuit de Gemeente, is nu een park en permacultuur moestuingebied gemaakt waar wij allemaal lekker ons gang kunnen gaan, en dus in toenemende mate zelfvoorzienend kunnen zijn.

Voor wat betreft het mijn geopolitieke inzichten ben ik altijd een beetje een libertarisch getinte eigenheimer geweest. Er klopt wat mij betreft een hele hoop niet aan de huidige wereld, en ik werd me hier goed bewust van zo'n 17 a 18 jaar geleden.

Ik was toentertijd natuurlijk een jonge man die nog veel bezig was met zichzelf ontdekken, maar er waren een aantal zaken aan de gang die mij als het ware wakker hebben geschud. Het eerste evenement was het hele 11 september 2001 narratief, waarbij je gewoon een behoorlijk stuk social engineering zag plaatsvinden. Een andere vrij kort daarop volgend incident was de moord op Pim Fortuyn en de gehele media poppenkast die daartoe heeft geleid. Het werd me toen al duidelijk hoe de media mensen kan beïnvloeden, goedschiks of kwaadschiks. Toen begon ik echt in te zien dat mensen in veel gevallen gewoon klakkeloos overnemen wat het journaal ze verteld, zonder ook maar enige kritische noot of vraag. Een enge realisatie.

Zodoende ben ik zelf op zoek gegaan naar andere soorten informatie op het internet.

Een andere eye opener voor mij was het boek "Programmed to Kill | The politics of serial murder". Dit boek geschreven door onderzoeksjournalist David McGowan, waar ik toevallig op stuitte in de bibliotheek, geeft daadwerkelijk andere inzichten in diverse bizarre moordzaken die in Amerika hebben plaatsgevonden. Ik kan het iedereen aanraden. Je zult nooit meer dingen op dezelfde manier zien.
 
Charza:
Waar men eerst de boel vol wilden bouwen vanuit de Gemeente, is nu een park en permacultuur moestuingebied gemaakt waar wij allemaal lekker ons gang kunnen gaan, en dus in toenemende mate zelfvoorzienend kunnen zijn.

Geweldig!

En welkom.

Frits
 
He leuk, nog iemand uit de mooie stad achter de duinen. ?

Als je naar de uitzendingen van Henk en Mike luistert ben je waarschijnlijk wel op de hoogte van QAnon en de oorlog tegen de Deep State?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.043
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan