Brandwonden

gaia36

New member
Gister was ik op een verjaardag en kreeg is en iemand anders een grote mok thee over ons heen.

Bij mij vat het gelukkig mee, een beetje rood en branden.

Direct gekoeld onder stromend water en vandaag verder behandeld met aloe vera.

Bij mijn schoonzuster is het een ander verhaal, bij haar stonden gelijk de blaren erop.

Ook gelijk gekoeld onder stromend water.

Ze is wel nog naar de dokterspost gegaan en daar werd er vlamazine opgesmeerd en verbonden.

Ook kreeg ze een recept voor zetpillen paracetamol van 1000 mg en die mag ze 6 x per dag gebruiken en mijn schoonzus kennende, zal ze dat ook doen.

Mijn vraag is, is er een manier om zulke brandwonden zonder chemische middelen te behandelen?

Honing op de niet open wond smeren. Ik weet niet of je het kan gebruiken bij open blaren. Weet iemand anders dat misschien?

Ik weet dat brandnetelzalf gebruikt wordt bij brandwonden, maar ik weet niet tot hoe ernstig. Misschien geeft het je een aanknopingspunt om verder te zoeken.

Mike zegt dit in een post:

Er is bijv. bekend dat brandwonden volledig kunnen helen met ozon. Ook is bekend dat brandwonden succesvol behandeld kunnen worden met Manuka-honing (in Engeland officieel erkend als medicijn!). Drie keer raden waarom? Jullie mogen nooit meer raden: omdat Manuka-honing bijzonder rijk is aan waterstofperoxide!

Eigen ervaring wat goed werkte is steriel gaas erop met water vermengd met urtica en arnica druppels.

Bijv

http://www.deonlinedrogist.nl/bonus...duct-ads&gclid=CNacwoOYpbYCFczHtAodpScA_w

Als het ergste dan weg is, brandnetelzalf en calendula zalf.

En als nog eens gebeurt, wat hopelijk niet gebeurt, nooit meer onder koud water maar onder lauw water wat je steeds warmer laat worden, niet te lang.

Zoals in de homeopathie: het gelijke met het gelijke genezen. Dan ontstaan er geen blaren en geneest het veel sneller. Omdat je dan de warmte naar buiten laat komen en met koud water naar binnen drukt en er alsnog uitmoet en dan krijg je blaren.

Dit zei onze welbekende vader Cats : Zijt gij verbrand aan voet of hand, gaat naar de vlam waar het afkwam

Thnx voor de tips, ik neem ze iig mee en zal het aan haar voorleggen.

Niet dat ik denk dat ze er iets mee zal gaan doen.

Het is nl een persoon, die de man/vrouw in de witte jas heilig geloofd.

Ik had eerder op de avond al een discussie met haar.

Haar dochter had diaree en dat werd gelijk onderdrukt met imodium.

Ik zei haar, er zit iets niet goed in het lichaam en dat wordt er nu uit gewerkt en jij onderdrukt dat proces nu.

Laat het lichaam nu even doen waar het mee bezig is.

Maar nee, ze wilde er niks over horen. :?

Ik neem het wel ter harte, mocht het ooit onverhoopt nog eens gebeuren.

Uit eigen ervaring: direct zuivel er op doen, zelf had ik kefir bij mij toen ik gloeiend hete soep over mijn been kreeg. Ik heb geen pijn gehad wel een giga blaar, die verder behandeld met 3% H2O2. Heb er wel een litteken aan over gehouden die glad aanvoelt.

Volgens mij kun je het beter niet afdekken aan de lucht laten genezen.

Lia

De blaar ontstaat door de lage temperatuur van de kefir, beter eerst lauw tot warm water om geen blaar te krijgen en dan ook geen wond.

Bijna automatisch wil een ieder het koelen maar dat is juist niet goed.

Zelf eens kokend water over mijn voet gehad, gelijk onder de kraan, lauw water wat ik steeds warmer liet worden. Is niet echt prettig, maar resultaat: geen blaar, geen pijn, geen wond,geen litteken, binnen een dag niets meer van te zien.

De kefir was niet koud maar op kamertemperatuur. Ik deed het erop vanwege het vet en de eiwitten. Ik heb ook eens gelezen om er direct eiwit op te doen.

Lia

Nooit geprobeerd, en hoop het niet nodig te hebben. Maar handig om te onthouden van de kefir.Gelukkig verbrand ik niet vaak, maar de kinderen toen ze klein waren wel en met warm tot heet water werkte perfect.

Eerst moet de warmte weg en dat doe ik met water met dezelfde of bijna dezelfde temperatuur waar het door veroorzaakt is. Om blaren en eventuele infecties te voorkomen. Daarna is er veel mogelijk, maar na warmtebehandeling vaak niet eens nodig, maar ligt wel aan de mate van de verbranding.

Zelfde als je het warm hebt en stapt onder koude douche, dan heb je na deze douche nog warmer dan je had omdat het lichaam door het koude water nog meer warmte gaat produceren, dus verergering.

Gaia

Lekker he van die eigenwijze mensen,vooral als het om mensen gaat om wie je geeft.

Henk,

Wat als nu stel mijn dochter van 1 haar hand verbrand door hete thee,moet ze dan met haar hand onder de kraan van lauw naar heet?

Maar hoe lang moet dan dan onder de hete kraan?want dat lijkt me geen pretje

Klinkt allemaal wel logisch trouwens.

Is wel mijn advies en komt van het "gelijke met het gelijke "genezen. Is voor mij lang geleden dat de kinderen klein waren. Lauw beginnen en rustig iets warmer. Als ze zeggen dat pijn gaat doen stoppen. Ze moeten er geen trauma aan overhouden. Na korte tijd nog eens herhalen. En dan kan je verder gaan met adviezen uit bovenstaande posts. Ik zal voor de manuka honing gaan.

Omdat ik 20 jaar geleden nog niet van het bestaan van manuka op de hoogte was gebruikte ik altijd calendula zalf. Wat de kinderen zelf mochten maken. Leuk bloemetje en te maken met cacaoboter. En als ze zelf mogen zaaien en zalf van mogen maken vinden ze het helemaal niet erg om het erop te smeren.

http://www.kruidjes.be/kruiden/kruiden.php?recipeid=133

Daar staat een recept van zalf met vaseline..is vaseline niet slecht dan?

Ik heb niks met vaseline, maar je kan zelf ander vet nemen toch, kokosvet, cacaoboter of wat ook. Ik plakte de link erbij voor de werkwijze.

Uit een post van Dennis: https://www.fatsforum.nl/topic/eiwit-tegen-brandwonden#post-21659

Afkomstig van een oud brandweerman.

Brandwonden...( Zorg dat je eieren in huis hebt)....

Eigenlijk een heel goed middeltje,

je hebt het altijd in huis ,

’t is praktisch , zuiver en goedkoop.

“Een eitje helpt je vooruit!”

Eiwit .....

Men hoopt dit nooit nodig te hebben, maar in het geval ......

Eenvoudige en effectieve manier om brandwonden te behandelen met behulp van eiwit.

Deze methode wordt in een training van brandweermannen gegeven.

Wanneer er een brandwond ontstaat, ongeacht de omvang, de eerste hulp is altijd het plaatsen van het getroffen gebied onder stromend koud water tot de warmte afneemt en ophoudt de huid te verbranden, vervolgens het eiwit verspreiden over de wond.

Iemand verbrandde een groot deel van de hand met kokend water.

Ondanks de pijn, hield ze haar hand onder stromend koud water en brak dan 2 eieren, het eiwit gescheiden, klopte ze een beetje op en stak haar hand daarin.

Haar hand was zo verbrand dat het eiwit opdroogde en een witte film vormde.

Ze hoorde later dat het eiwit een natuurlijke collageen is en nog minstens een uur lang, laag op laag aan te brengen op de witte laag op haar hand..

In de namiddag, voelde ze geen pijn meer en de volgende dag, was er nauwelijks een rode markering op de locatie van de brandwond te zien.

Ze dacht dat het een afschuwelijk litteken zou blijven, maar tot haar verbazing, na 10 dagen, bleef er geen spoor van de brandwond over, de huid had haar zelfde normale kleur weer! Het verbrande gebied was volledig geregenereerd dank zij de collageen via het eiwit, in werkelijkheid een placenta vol vitaminen.

Dit is hele oude kennis. Om deze reden moet je ook een biefstuk op een blauwe plek houden. Zuivel helpt inderdaad ook en ook dit heeft een lange geschiedenis.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.536
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan