Biologische tandarts

liz1985

Well-known member
even een kort bericht, voor wie op zoek is naar een biologische tandarts.

Ik heb onlangs een bezoek gebracht aan de praktijk gelegen aan de Haarlemmermeerstraat in Amsterdam.

Het betreft de tandarts de heer Meijer. VERMIJD deze tandarts!!!
Hij brengt schade toe aan je gebit en doet ongevraagd handelingen die je gebit geen goed doen.

Zie ook enkele reviews (even naar onder scrollen, hij zat eerst op een andere locatie). https://www.independer.nl/tandarts/regio/amsterdam-amstelland/amsterdam/tandartspraktijk-mp-meijer.aspx

Ik hoop dat ik middels deze post anderen kan waarschuwen hier niet heen te gaan.
 
Ik ken deze tandarts ook. Ben er jaren geweest.

quote:
Ik ben jaren bij deze praktijk onder behandeling geweest en ben nu verkast wegens de afstand. Ik heb een problematisch gebit en de tandarts stelde er een eer in om steeds geschikte oplossingen te vinden. Ik kon altijd op korte termijn langskomen als ik me ergens zorgen over maakte. Ik heb goede ervaringen met het ondersteunend personeel, al trad er wel erg vaak een wisseling op. Wat me stoorde was dat de tandarts vaak afgeleid was, met anderen over van alles praatte en tussendoor soms vergeten was wat mijn klachten waren. Maar de behandelingen zelf waren zorgvuldig en doordacht.
Loes
Unquote

Wat die Loes hier schrijft heb ik ook ervaren. Ik zat soms een hele middag op de stoel te wachten terwijl hij een andere patient behandelde in een aangrenzende kamer of inderdaad kwam er ook nog veel aanloop tussendoor waar hij aandacht aan schonk.
Dat was de reden dat ik toen ben weggegaan.
Maar hij heeft aanvankelijk goed werk geleverd. Hoewel er achteraf gezien iets is gemaakt/geplaatst wat misschien niet zo handig was.
Maar tegenwoordig worden er implantaten geplaatst met een klikgebit erop maar dan heb je weer geen natuurlijk materiaal in je kaak. Eigenlijk moet ik zoiets hebben maar durf het niet aan.
Liz vertel eens wat er precies is gebeurd. Hoe kan het dat het gebeurd is terwijl je had aangegeven dat dat de bedoeling niet was?

 
Ik kwam voor een second opinion.

Ik zei ik wil dat u niets doet.  Nee alleen kijken, antwoordde hij.
Ik kwam omdat ik een rare lichamelijke reactie op een vulling had.

Opeens begon hij over kiezen middenin m'n gebit "het is vlijmscherp geworden zei hij". Ik wou dat ik toen op was gestaan. Nee, ik wou dat ik daar nooit heen was gegaan.

En voordat ik het wist polijste hij zomaar 4 (of 6? Ik denk 4) contactpunten plat. Het gevolg: ik kan niet meer dichtbijten. Ik kan amper eten. Omdat meneer van mening was dat ik klemde. Dus ja nu loop ik met rare gaten in m'n gebit en klopt m'n beet niet meer. Naar mijn idee het is het gewoon een prutser. Ik zie ook hele negatieve recensies tussen al die recensies staan.
Fijn, dat hij bij jou wel goed werk leverde.

Ik heb vervolgens hem meerdere malen gemaild omdat ik een verslag wil hebben van wat hij gedaan heeft. GEEN ENKELE REACTIE.
Verder heb ik de klachtencommissie benaderd waar hij bij is aangesloten; ik moet nu naar mijn eigen tandarts en het is te hopen dat hier iets aan te doen is.

Het is niet normaal als je zomaar in gezond kiesweefsel gaat lopen polijsten, en dat zonder enige toestemming.
Naar mijn gevoel is de beste man niet helemaal lekker in z'n bovenkamer.
 
Quote: (ik citeer even één van de recensies):

"Beunhaas! Kijk uit!"
Geschreven op 20 juni 2015
2,3
Deze "tandarts" brengt schade toe aan je gebit. Hij is voortdurend betrokken in rechtszaken met z''n ontevreden patiënten. De hele praktijk is een ongeorganiseerde chaos, hetgeen grappig en charmant lijkt in het begin, maar al gauw wordt duidelijk dat het een reflectie is van een algemeen gebrek aan professionaliteit en vakmanschap.
____________

En Romagi misschien ervoer jij het als goed maar wie weet had een andere tandarts het beter gedaan. Mijn gevoel zegt werkelijk niets positiefs over deze "tandarts" na mijn bezoek.
 
Sinds beet op iets hards zijn dus kleine barstjes in mn gebit ontstaan die pijn doen en ontstekingen.

en de heer Meijer dacht dat het door klemmen en knarsen kwam. En heeft dus zomaar die happen in mn gebit gemaakt zonder toestemming. Ik ben veel beroerder af dan ervoor.
 
Toen ik daar werd behandeld dat is al heel wat jaren geleden.
toen was hij dus heel wat jonger en waarschijnlijk best wel een goede tandarts.
Ik heb wel eens horen spreken tegen iemand (toen hij in de gang stond te praten) over bv burn out of overwerkt o.i.d. Mijn inschatting is dat er dus werkelijk iets met hem aan de hand kan zijn nu.
Maar mensen kunnen doorwerken tenzij het definitief verboden wordt in een rechtszaak.
 
Quote  (ik kan niet quoten?)

Mijn inschatting is dat er dus werkelijk iets met hem aan de hand kan zijn nu.
_______________

Ja, dat sowieso.

Jammer dat ik nu met de brokken zit. Is erg vermoeiend voor me dat ik een stuk kauwoppervlak mis omdat het ook pijn gaat doen in de kaak en nek.
Hopelijk kan mijn eigen tandarts er nog iets mee.
 
Naast de klachtencommissie die ik heb ingeschakeld, weet ik verder niet wat ik kan doen, heb nog wel een negatieve review op zijn site geplaatst.
Ik meen dit ook oprecht, ik raad een ieder ten zeerste af hier naartoe te gaan. Hij doet maar wat is gebleken, iets dat zonder toestemming plaats vond en dat m'n gebit geen goed heeft gedaan.

https://www.independer.nl/tandarts/regio/amsterdam-amstelland/amsterdam/tandartspraktijk-mp-meijer.aspx

Verder maar positief blijven en blijven geloven dat het goed kan komen.
 
Liz heb je de rekening al betaald?
Zo ja dan kun je het bedrag binnen een bepaalde tijd terugvorderen via je je bank. (zonder opgave van redenen voor zover ik weet). Ten onrechte afgeschreven.
Dan heb je in ieder geval geen kosten.
 
Deze 'tandarts' deed het effe tussendoor. Ik heb geen inschrijf-/intakeformulier in hoeven vullen en er waren geen kosten voor mij.



Dit op te lossen als dat al kan gaat natuurlijk wel iets kosten.

Vandaar de klachtencommissie. Komt tijd komt raad.
Sprak toevallig net iemand die via social media op een review gereageerd had die ik over deze praktijk/tandarts had geschreven. Zij heeft iets vergelijkbaars meegemaakt in januari, ook daar. Bij haar heeft hij ook zonder toestemming geslepen (aan alle kiezen weliswaar) en zij had ook een compleet andere beet nadien. Ook bij haar heeft deze 'tandarts' na de behandeling hard gepoetst op haar tandvlees met een tandenborstel (gebeurde bij mij ook). Hij komt ongeorganiseerd en autistisch over.
Jammer dat iemand die niet kundig is (of wellicht overspannen) nog werkzaam mag zijn!
 
Ik ben meeverhuisd met zijn voormalig assistent Joeri Baas naar Amstelveen.

https://www.zorgkaartnederland.nl/zorgverlener/tandarts-baas-j-d-m-302421/waardering

Echt een goeie die meer holistisch denkt en het WAPF-verhaal waardeert.
 
Echt een goeie die meer holistisch denkt en het WAPF-verhaal waardeert.



Ik ben nu middels de klachtencommissie bezig om bij mijn eigen tandarts een afspraak te krijgen; maar ik wacht nu al elf dagen, dit is niet handig met een kaak die niet meer op elkaar aansluit.



Ik zal die tandarts wel eens mailen. Hoewel ik ook niet van tandarts naar tandarts wil hoppen...
en mijn eigen tandarts kent m'n gebit van hierVOOR. Gebruikt trouwens wel vullingen met BPA, test niet uit of dit goed bij het lichaam past, maargoed.
Sinds plaatsing vulling (composiet met keramiek erin) en tand die 'n beetje bijgepolijst is, flikkeringen in m'n gezichtsveld; of het is 'n reactie op de vulling of er is iets beschadigd in de tand zelf..
Weet niet of dit bij 'n biologische tandarts ook gebeurd zou zijn..

 
Mijn eigen tandarts reageert niet meer.
Ik ben dus in contact met de klachtencommissie waar de heer Meijer bij is aangesloten.
Aangezien mijn eigen tandarts niet reageert (de klachtencommissie bemiddelt), zeggen ze dat ze anders een andere tandarts zoeken die binnen het keurmerk past. Dat is dan wel geen biotandarts....

vooralsnog denk ik dat mijn eigen tandarts het handigst zou zijn om te bezoeken want die kent m'n gebit ook van voor de polijstactie van de heer Meijer...
 
Het is duidelijk dat het niet in je opgekomen is om vooraf even onderzoek te doen naar deze tandarts. Dat betekent niet dat je hier bezig moet gaan zijn met vervuilen van dit forum door je eigen onvermogen van research doen. Wie weet kunnen ze je bij de Viva verder helpen. Of beter nog, in de reguliere hulpverlening bestaan mensen met wie je erover kan praten.
In jou geval zeer aan te raden.
 
Liz ik denk dat je het beste naar de arts van Jasper kunt gaan. En dan niets vertellen over voorafgaande periode. Gewoon doen alsof je voor de eerste keer komt met klachten van die vork.
Ik heb een bio tandarts in Bloemendaal maar ik had voordien een tandarts hier in Amstelveen en zij heeft ook een hele moeilijke prothese keurig gedaan. Ik ging weg vanwege het eventueel verdoven met andere middelen en misschien nog andere dingen (die ik niet weet) die een Bio anders zou doen. Maar nu kan ik zeggen dat het niet veel uitmaakt. Ze zijn allebei even goed. Prijzen zijn blijkbaar ook universeel.
Jouw eigen tandarts heeft blijkbaar geen zin meer in je, en heeft je ook niet kunnen helpen.
Laat desnoods een voorstel maken op papier met de kosten. en dat je dat dan eerst in overweging neemt.
 
Och och, is het weer nodig om zo haatdragend te doen, Binc?

Och och, is het weer nodig om zo zielig te doen, Celtic?
 
https://www.detandartsvanamsterdam.nl/Kijk hier eens rond
 
"Liz ik denk dat je het beste naar de arts van Jasper kunt gaan. En dan niets vertellen over voorafgaande periode. Gewoon doen alsof je voor de eerste keer komt met klachten van die vork."



Mijn eigen tandarts zegt dat ze de expertise niet heeft. En stuurt mij naar het ACTA die op hun beurt dan weer zegt dat ze alleen maar 'n allergietest voor een keramiekvulling willen doen.

Ja van die vork, nou kan ik evt best vertellen

Maar erger nog het polijsten bij de biotandarts in A'dam, waardoor nu zwevende beet is ontstaan.

Ik ken die tandarts van Jasper verder niet, lijken wel goede recensies
 
de klachtencommissie doet ook nog z'n best voor me waarbij die andere tandarts waar het mis is gegaan (echt mis!) bij is aangesloten maar dat betekent dat zij een tandarts uitkiezen

en ik daar verder geen invloed op heb



want die tandarts in A'dam gedaan heeft is echt rampzalig!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.849
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan