biologische restaurants (origineel)

100leven

New member
Ik had even behoefte aan een wat luchtiger topic en ik vond nog geen topic over (gedeeltelijk) biologische restaurants.
Dus....tadaa!

Dus als je ook zo nu en dan (of vaak!) lekker en gezond uit eten gaat of wilt, kun je hier restaurants kwijt waarbij het makkelijk(er) is om WAPF te eten.

Ik begin alvast met Villa Augustus in Dordrecht.
http://villa-augustus.nl/new/restaurant.html

Je merkt aan alles dat dit een net wat ander restaurant is. Ik heb hier een tijdje terug geluncht en dat was erg smakelijk. Ze hadden een aparte menukaarten voor glutenvrij en lactose-vrij eten (en nog 1 geloof ik) plus dat veel van de groentes biologisch geteeld waren, vaak uit hun eigen moestuin, waar je doorheen (via de paadjes uiteraard) kunt lopen.

Verder is er nog een winkeltje waar je nog wat van hun producten (niet allemaal even gezond) kunt kopen.
 
Over 2 weken ga ik naar Il Mediterraneo in Etten-Leur.
Een biologisch slow-food restaurant zoals ze het zelf noemen.

Heeft een soort huiskamersfeer en ik heb er al veel goede verhalen over gehoord en gelezen.

http://www.il-mediterraneo.nl

Dieet-wensen heb ik aangegeven en was geen probleem.

 
Wij zijn vorig jaar in Borger geweest en hadden van te voren al onze ogen laten vallen op Villa van Streek.

Dit restaurant haalt alle seizoensgebonden producten uit de eigen streek. Wat tot resultaat heeft dat je hele originele recepten voorgeschoteld krijgt, die je eigenlijk niet verwacht zo diep in Drenthe.

De manier waarop zij hun risotto maken bijvoorbeeld, of hun kijk op de tiramisu, de salade met parelhoenderfilet etc. hebben er voor gezorgd dat zodra we weer in Borger zijn we zeker daar gaan eten. En hun winkel staat bordevol lokale producten, zoals bier, honing, mede (ambrosia), compote, jam, chutney's etc.

 
Ik bied me bij deze al aan om daar maandelijkse lezingen te gaan geven in het infocentrum, samen met een WP-maaltijd, waarbij ik de koks aanstuur. Deze formule hebben we de eerste helft van 2014 gedaan in 't Ketelhuis in Eindhoven en was een groot succes. Er kwamen minimaal 40 mensen per maand en soms zelfs 80-100 mensen op af!

Mike

 
Nee, ik zag een tweet voorbij komen van Puur Mieke over dat er een 'supergaaf restaurant in Eindhoven' komt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.920
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan