Biologische kapper

liz1985

Well-known member
De biologische kapper. Wie bezoekt deze?

Of hoe zal ik het noemen, de kapper die gebruik maakt van 'natuurlijke' ingrediënten. 'Natuurlijke' zet ik even tussen aanhalingstekens want zo natuurlijk is het niet. Laatst bezocht ik er eentje. Ik lees hier dat mensen vaak hun eigen Aleppozeep meenemen naar de kapper. Ikzelf neem tegenwoordig mijn eigen de Traay shampoo mee, dat voelt goed. Van mijn vaste kapper mag ik die ook meenemen. En dan wast hij daar mijn haar mee of soms was ik het thuis. En fin, dit keer dacht ik doe eens gek en ik bezocht een biokapper. Ik vroeg of ik dan mijn eigen shampoo mocht gebruiken maar ze stond erop om de Oway shampoo te gebruiken.
Maar wat een lijst ingredienten bevat die!

Aqua/Water/Eau OZ, Sodium Methyl 2-Sulfolaurate ND, Cetyl Betaine ND, Disodium 2-Sulfolaurate ND, Helichrysum Italicum Extract BD, Amaranthus Caudatus Seed Extract O, Tectona Grandis Wood Extract FT, Foeniculum Vulgare (Fennel) Oil EO/BD, Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Oil EO, Myristyl Lactate ND, Glyceryl Laurate ND, Glyceryl Caprylate/Caprate ND, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride ND, Zinc Pca ND, Sucrose ND, Glycerin ND, Lauryl Lactyl Lactate ND, Sodium Hydroxide ND, Citric Acid ND, Benzyl Alcohol, Sorbic Acid, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Phenoxyethanol, Linalool ND, Limonene ND

Zelfs het giftige Phenoxyethanol. Ik zie dat veel biokappers inmiddels de producten van Oway gebruiken onder het mom van natuurlijk maar mijn insziens is dit helemaal niet natuurlijk.

Hoe dan ook zit ik met een allergische reactie na deze Oway zooi. Met veel jeuk op mijn hoofd. Nooit meer dus.

Ik ga gewoon weer naar mijn eigen kapper en neem mijn de Traay shampoo weer mee. Biologisch blijkt dus toch niet zo biologisch.

De biologische kapper. Wie bezoekt deze?

Of hoe zal ik het noemen, de kapper die gebruik maakt van 'natuurlijke' ingrediënten. 'Natuurlijke' zet ik even tussen aanhalingstekens want zo natuurlijk is het niet. Laatst bezocht ik er eentje. Ik lees hier dat mensen vaak hun eigen Aleppozeep meenemen naar de kapper. Ikzelf neem tegenwoordig mijn eigen de Traay shampoo mee, dat voelt goed. Van mijn vaste kapper mag ik die ook meenemen. En dan wast hij daar mijn haar mee of soms was ik het thuis. En fin, dit keer dacht ik doe eens gek en ik bezocht een biokapper. Ik vroeg of ik dan mijn eigen shampoo mocht gebruiken maar ze stond erop om de Oway shampoo te gebruiken.
Maar wat een lijst ingredienten bevat die!

Aqua/Water/Eau OZ, Sodium Methyl 2-Sulfolaurate ND, Cetyl Betaine ND, Disodium 2-Sulfolaurate ND, Helichrysum Italicum Extract BD, Amaranthus Caudatus Seed Extract O, Tectona Grandis Wood Extract FT, Foeniculum Vulgare (Fennel) Oil EO/BD, Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Oil EO, Myristyl Lactate ND, Glyceryl Laurate ND, Glyceryl Caprylate/Caprate ND, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride ND, Zinc Pca ND, Sucrose ND, Glycerin ND, Lauryl Lactyl Lactate ND, Sodium Hydroxide ND, Citric Acid ND, Benzyl Alcohol, Sorbic Acid, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Phenoxyethanol, Linalool ND, Limonene ND

Zelfs het giftige Phenoxyethanol. Ik zie dat veel biokappers inmiddels de producten van Oway gebruiken onder het mom van natuurlijk maar mijn insziens is dit helemaal niet natuurlijk.

Hoe dan ook zit ik met een allergische reactie na deze Oway zooi. Met veel jeuk op mijn hoofd. Nooit meer dus.

Ik ga gewoon weer naar mijn eigen kapper en neem mijn de Traay shampoo weer mee. Biologisch blijkt dus toch niet zo biologisch.
Biologische kapper ? Mijn kapper gebruikt een schaar.

Hoi.
Het bleek dat de Oway SMOOTHING bath gebruikt is door de biokapper. Niet 'Soothing bath', dat is weer een net iets ander product. Nog steeds jeuk maargoed ik krijg dan als antwoord dat de ingredienten onder een bepaalde wettelijk toegestane norm zitten blablabla.

De ingredientenlijst van de Oway Smoothing bath is:

Aqua/Water/Eau OZ • Sodium Coceth Sulfate ND • Cocamidopropyl Betaine ND • Coco-Glucoside ND • Polyglyceryl-4 Caprate ND • Rosa Damascena Flower Extract BD • Carum Carvi (Caraway) Seed Extract O • Adansonia Digitata Seed Oil FT • Citrus Aurantium Amara (Bitter Orange) Leaf/ Twig Oil EO • Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Extract ND • Citrus Nobilis (Mandarin Orange) Peel Oil EO • Coriandrum Sativum (Coriander) Fruit Oil EO • Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Fruit Oil EO • Elettaria Cardamomum (Cardamom) Extract ND • Myristica Fragrans (Nutmeg) Extract ND • Pelargonium Graveolens Oil EO • Piper Nigrum (Pepper) Fruit Oil EO • Pogostemon Cablin (Patchouli) Extract ND • Hydrolyzed Sweet Almond Protein ND • Sodium Myristoyl Glutamate ND • Disodium Laureth Sulfosuccinate ND • Dicaprylyl Ether ND • Lauryl Alcohol ND • Glyceryl Oleate ND • Polyglyceryl-3 Ricinoleate ND • Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride ND • Sodium Babassuamphoacetate ND • Glycerin ND • Glycol Distearate ND • Citric Acid ND • Tocopherol ND • Hydrogenated Palm Glycerides Citrate ND • Triethyl Citrate ND • 3-Hexenol ND • Gamma-Undecalactone ND • Phenethyl Alcohol ND • Sodium Chloride ND • Sodium Benzoate • Potassium Sorbate • Limonene ND • Linalool ND

Dit product wordt dus bij veel 'natuurlijke' kappers gebruikt. Wel erg veel ingredienten he? Dit is ook gewoon echt niet natuurlijk meer.

Na even snel googlen kwam ik er al achter dat er diverse allergenen in zitten zoals Cocamidopropyl Betaine.
ACDS riep CAPB in 2004 uit tot allergeen van het jaar. Volgens de ACDS-studie kwamen allergieën als gevolg van CAPB al in 1983 aan het licht.
Ik vroeg me af wat jullie van deze ingredientenlijst vinden. Ikzelf vind het geen goede shampookeuze. Zal deze ook nooit meer gebruiken of op mijn hoofd laten smeren. ;)

Waar wassen jullie je haren mee? Ik veel met de Traay, ontgeurd. Die voelt lekker aan. Maar daar zitten ook wat twijfelachtige ingredienten in zag ik vandaag, gelinkt aan ADHD, en de shampoo zit in een plastic flesje waar dan weer weekmakers in zitten. Toch bevalt die shampoo mij wel goed en ik krijg er geen irritaties van. Ideaal is denk ik gewoon Aleppozeep. Ik weet dat Poekie dit ook gebruikt en haar blok zeep vaak meeneemt naar de kapper! :)

Hey @liz1985 ik was mijn haren met de kamillevariant van de shampoo van het merk Urtrekram. Maar het is niet meer normaal vind ik wat je betaalt voor zo'n pot shampoo inmiddels. 12 euro o.i.d. Totaal belachelijk. Maar ja.

Zitten idd veel ingredienten in die shampoos van die ''natuurlijke'' kappers.
Ik zou me er voor 1 knipbeurt niet zo druk over maken eerlijk gezegd.

Laatst bewerkt:
Hey @liz1985 ik was mijn haren met de kamillevariant van de shampoo van het merk Urtrekram. Maar het is niet meer normaal vind ik wat je betaalt voor zo'n pot shampoo inmiddels. 12 euro o.i.d. Totaal belachelijk. Maar ja.

Zitten idd veel ingredienten in die shampoos van die ''natuurlijke'' kappers.
Ik zou me er voor 1 knipbeurt niet zo druk over maken eerlijk gezegd.
o meid; ik heb nog steeds veel jeuk. Helaas was mijn systeem al verzwakt door een rontgenfoto die ik destijds niet heb geweigerd. In de oren, over het hele lichaam, hoofdhuid ook nog steeds branderig. Weet echt niet wat te doen. Bioresonantie misschien, of acupunctuur (dat laatste is mijn de vorige keer slecht bevallen). Of bepaalde olie smeren of kruiden innemen?

o meid; ik heb nog steeds veel jeuk. Helaas was mijn systeem al verzwakt door een rontgenfoto die ik destijds niet heb geweigerd. In de oren, over het hele lichaam, hoofdhuid ook nog steeds branderig. Weet echt niet wat te doen. Bioresonantie misschien, of acupunctuur (dat laatste is mijn de vorige keer slecht bevallen). Of bepaalde olie smeren of kruiden innemen?

He liz dat is wel kwalijk.
Dan kun je misschien de volgende keer gewoon je eigen shampoo beter meenemen.
Lijkt me dat ze dat wel begrijpen.
Of gewoon van tevoren zelf thuis wassen.
Alleen knippen dan?

Ellende voor je dat ervaringen in het verleden nu nog zo'n nasleep voor je hebben zeg.
Snap helemaal dat je het niet meer weet.
Ik heb ongeveer in jouw schuitje gezeten lijkt wel.
Dat ik ook na een behandeling (in mijn geval een hoge darmspoeling) voorgoed van de regen in de drup kwam.
Die behandelaar die heeft zich nota bene toevallig ook nog gemeld een keer hier op het forum: niet te geloven.
En ik heb haar daarover toen hier op het forum ook aangeschreven.
En ze kon het allemaal heel leuk zeggen, maar ja.

Ze ging na mijn slechte ervaring ook gelijk mijn darmen de schuld geven haha want ja aan haar behandeling kon het niet liggen.
Een andere behandelaar (iemand die iets met shiatsu -drukpuntmassage-) die had me al gewaarschuwd toen voor die hoge darmspoelingen, maar ja ik ben dan zo iemand die als die eenmaal iets in het hoofd gezet heeft, dan gaat het er niet zomaar meer uit.
En na de hoge darmspoelingen had ik ineens een nog groter probleem: een voedselallergie-explosie.

Bioresonantie en acupunctuur: mijn ervaringen ermee zijn: halen de oorzaak niet weg. Kostenverslindende behandelingen. Ergens ligt voor jou de oplossing: ben ik van overtuigd. Ik heb ook tijden lopen zoeken.

Volgens mij herinner ik me nog dat je net als ik ook een INFP bent volgens het myers briggs model. En dat is best een typische personality. Ik heb twee vriendinnen die INFP zijn. En eentje is qua lichamelijke gezondheid redelijk normaal, behalve dat ze als een ketter rookt en ze heeft zich daarmee astma bezorgd en daarnaast heeft ze twee covidprikken genomen omdat ze vanuit haar werkgever druk voelde, en die andere loopt ook al sinds tijden met lichamelijke problemen rond.

Die laatste al 20 jaar ongeveer. En ook veel allergieen en intoleranties. Zeer gevoelige persoon, ook qua psyche. We hebben het als INFP qua functie-stack echt niet zo getroffen omdat de verschillende functies zo conflicteren met elkaar (onze dominante functie is Intraverted Feeling, dan Extraverted Intuition, dan Introverted Sensing en dan Extraverted Thinking). Vooral extraverted intuition en intraverted sensing conflicteren vreselijk met elkaar: een soort disco waarin we continue zitten. Voelt een beetje psychedelisch. En ik denk dat dat ook een lichamelijke weerslag heeft als je er niet heel bewust mee hebt leren omgaan. En dat heb ik dus in elk geval niet.

Maar ja jij zit nu met die lichamelijke problemen. Acupunctuur en bioresonantie zou ik mijn heil niet zoeken. Bioresonantie alleen als het gebruikt wordt als diagnose / om je problemen op te sporen; niet als behandeling: dat tweede is dan water naar de zee dragen.

Heb je allergie/intolerantietesten laten uitvoeren al?

Sterkte voor je!

Hoi meis
volgende keer gewoon weer eigen kapper, zeker geen biologische, die kan tenminste leuk knippen. Vervelend dat jij ook zo van de regen in de drup bent gekomen, na darmspoeling. Acupunctuur heeft mij ook niet geholpen, in het begin wel, maar later ging het fout. Maar hoe dan ook: rontgen sloopt je hele lichaam dus als 't effe kan mijden ;)

volgens die kapper waar ik dus die bewuste shampoo op mijn haar kreeg - is Aleppozeep niet helemaal natuurlijk. En liegen ze daarover. Dat is toch niet zo?

volgens die kapper waar ik dus die bewuste shampoo op mijn haar kreeg - is Aleppozeep niet helemaal natuurlijk. En liegen ze daarover. Dat is toch niet zo?

Ik heb ff gekeken naar de ingredienten van aleppozeep: ben ook geen kenner. Maar normaal zit er alleen olijfolie en laurierolie in. Mensen lullen vaak maar wat joh.

Ik heb ff gekeken naar de ingredienten van aleppozeep: ben ook geen kenner. Maar normaal zit er alleen olijfolie en laurierolie in. Mensen lullen vaak maar wat joh.
ja die kapper was geschrokken dat ik klachten had na de shampoo, maargoed, die probeerde zich eruit te lullen.
Als ik de ingredientenlijst van de Oway bekijk dan schrik ik toch echt. Zoals bv Lauryl alcohol ND is helemaal niet goed.. vertrouw dus niet alles met het plakaat bio!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.667
Nieuwste lid
Janinesee
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan