Baby heeft kattenkots opgegeten, wat nu??

Simmentaler

New member
Het moest er een keer van komen: dochterlief heeft in een onbewaakt ogenblik lekker een hap kattenkots genomen. Onze kat wil nog wel eens wat naar buiten gooien, en ik heb het dit keer niet op tijd gezien. De dame zelf is inmiddels gedoucht, heb haar kokosolie gegeven en mond uitgespoeld met Aleppozeep. Moet ik nu nog meer doen? Ik weet dat ze via kattenkots toxoplasmose kan krijgen, best een rotidee. Iemand tips?

Ik dacht dat je toxoplasmose via rauw vlees en ontlasting van katten kreeg, niet van kots, maar als jij het zegt. Haar mond met zeep gewassen ha ha, dat zal haar leren. Sorry, geen idee wat je verder zou kunnen doen, denk dat het wel los zal lopen.

paar drupjes waterstofperoxide misschien verdeeld over de dag?!?!

Waarschijnlijk is de er al lang mee besmet. Ik zou me er niet druk over maken, lees dit maar even. Overbezorgdheid is ook stress, ook voor je kind.

Ik ben verder niet extreem bezorgd Gerard, maar wilde weten of ik iets extra's moest doen of iets over het hoofd zag.

@Tanja: ik heb wel Aleppozeep gebruikt, daar kun je ook de tanden mee poetsen ;-) Ze vond het helemaal niet erg. Ze kijkt niet zo snel op van rare smaakjes ;-)

hoi San: antiparasitaire kruiden/middelen: knoflook, oregano, thijm, zwarte walnoottinctuur, kruidnagel, geelwortel, curcuma, pompoenpitten (geweld in water), probiotica: zie deze site: http://altmedicine.about.com/cs/conditionsitoq/a/Parasites.htm

Ik zou me er niet druk om maken. Volgens mijn vroedvrouw komt het zelden voor dat iemand antistoffen tegen toxoplasmose heeft (hier in belgie wordt elke zwangere vrouw daarop getest). Er zijn bijna geen katten die dat meedragen. Ik heb in mijn leven al zoveel katten gehad en met katten omgegaan en kattenbakken schoongemaakt, en spullen uit de moestuin gegeten zonder dat ik ze uitvoerig gewassen had, en ik had ook geen antistoffen. Het is echt een fabeltje dat veel katten toxoplasmose hebben. Het is ook vooral iets dat jonge katten hebben. Kattenbrokken (als je kat dat krijgt tenminste) is echt rommel, maar van een keertje zal ze vast niks krijgen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.544
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan