Alternatief voor Levertraan: Emoe Olie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Voor degenen die moeite hebben met het nemen van levertraan of om andere redenen zoals sommigen soms een allergie hebben voor vis. Mogelijk is olie van emoe een alternatief. In emoe olie zit net als in levertraan de vetoplosbare vitaminen A,D,E,K. Het gehalte aan vitamine K in emoe olie is hoger dan in levertraan. Hieronder info vanuit WAPF over Emu olie. Ook heb ik info ingewonnen over het bereidingsproces hoe deze olie gemaakt word. De olie van Walkabout schijnt een zeer goede bron te zijn. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik snel resultaat bemerk bij mezelf.

https://www.westonaprice.org/health-topics/cod-liver-oil/vitak-test-results/

Onderstaand is info over de productie van deze olie welke ik teruggekoppeld heb gekregen.

Vrij summier omdat het een bedrijfsgeheim betreft wat men maar al te graag na wil apen:

I don't believe there is any emu oil that is cold pressed. The emu forms a pad of fat on its back and in order to get it to a more liquid state it does have to be warmed for a short period of time.
Our oil is not refined but it does go through a natural process, nothing is added or removed from our oil. Great care is taken not to damage the oil in any way with high temps.
The actual process is proprietary as many would like to know how it is done. My husband and I saw the entire process while we were in Australia.

De olie is de bestellen via deze link in vloeibare vorm en capsules.

https://www.ergomax.nl/emu-olie-walkabout?sqr=emoe%20ol&

Zelf heb ik de vloeibare vorm en is eigenlijk smakeloos.

Ook interessant!

https://www.westonprice.nl/limburg/category/geen-categorie/

Voor degenen die moeite hebben met het nemen van levertraan of om andere redenen zoals sommigen soms een allergie hebben voor vis. Mogelijk is olie van emoe een alternatief. In emoe olie zit net als in levertraan de vetoplosbare vitaminen A,D,E,K. Het gehalte aan vitamine K in emoe olie is hoger dan in levertraan. Hieronder info vanuit WAPF over Emu olie. Ook heb ik info ingewonnen over het bereidingsproces hoe deze olie gemaakt word. De olie van Walkabout schijnt een zeer goede bron te zijn. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik snel resultaat bemerk bij mezelf.

Onderstaand is info over de productie van deze olie welke ik teruggekoppeld heb gekregen.

Vrij summier omdat het een bedrijfsgeheim betreft wat men maar al te graag na wil apen:

I don't believe there is any emu oil that is cold pressed. The emu forms a pad of fat on its back and in order to get it to a more liquid state it does have to be warmed for a short period of time.
Our oil is not refined but it does go through a natural process, nothing is added or removed from our oil. Great care is taken not to damage the oil in any way with high temps.
The actual process is proprietary as many would like to know how it is done. My husband and I saw the entire process while we were in Australia.

en, heb je er baat bij?

Ik denk dat je titel niet helemaal juist is gekozen. Beter had geweest 'alternatief voor K2 of boterolie'.
Zelf verdraag ik de boterolie niet en neem dus emu als alternatief naast de levertraan van Blue Ice.
Nog even het juiste linkje voor het artikel over K2 door Tanja:

Na mijn ervaring met het binnen krijgen van calcium oxide waar ik eerder ergens in een ander topic over schreef (weet niet meer waar) en daar zeer beroerd van ben geweest ervaar ik allerlei klachten. Ik had op dat moment steeds last van mijn spieren moet onder controle en magnesium hielp niet. Due klachten waren voornamelijk als ik in bed lig. Het is wel wat minder maar niet weg. Mijn vit D was te laag en heb na de constatering van te laag vit d teveel levertraan genomen. Daaropvolgend werden klachten nog erger. Zeer snelle hartslag en geen controle over de spieren. Voordat ik de levertraan ophoogde had ik een enorme steken/druk op 1 plek in me voorhoofd. Het is nu allemaal iets minder maar merk dat ik moeite heb dagelijkse dingen doen. Mijn ogen zijn ineens achteruit gegaan en ben ontzettend snel moe. Waar ik me zorgen om maak is dat ik me afvraag of deze rest klachten kunnen komen van de calcium of de levertraan. Nog elke avond als ik in bed lig dan zijn er momenten dat ergens in me lichaam een soort spasme of in elk geval geen controle in me spieren heb. En soms gebeurt dat ook in me hartstreek. Een soort verkramping. Ik ben benieuwd of iemand hier kennis over heeft en hoe het te verklaren is. Want ik denk dat het nu na zoveel tijd niet over gaat.
Mijn katten zijn overleden aan die calcium oxide en dat ging gepaard ook met ongecontroleerde spier spasmes/trillingen. Ik zit totaal niet goed in me vel in elk geval

Hoe kwam je aan die calcium oxide?

zoek eens in te veel calcium in bloed.
Herken je daar iets van?

Ontgiften met smoothies? of iets anders.

Wat betreft supplementen, er zijn mensen die nooit iets extra,s slikken denk ik.

Laatst bewerkt:
Binc is dit iets om te ontgiften?
Ik heb het in huis, kan je wat toesturen.

Productinformatie ZeolietMEDInformatie voor behandelaars.Uitleiden ● ontgiften ● ontslakken ● ontzuren ● reguleren NATUURLIJK ONTGIFTEN VAN TOXINES en ZWARE METALEN ZOALS KWIK, LOOD EN CADMIUMToepassing en werking● 100 % natuurlijk, kan zonder risico's gebruikt worden en is onbeperkt houdbaar.● Neemt neurotoxines (bijv. Lymetoxines) en andere giftige uitscheidingen van bacteriën op en leidt deze uit. Ontlast het lichaam van zware metalen (o.a. kwik), restanten van farmaceutische medicamenten (onder meer antibiotica) en andere lichaamsvreemde stoffen.● Ontzuurt het lichaam en herstelt het zuur-base evenwicht ● Stabiliseert de darmflora.● Versterkt en reguleert het immuunsysteem. Bevordert de aanmaak van immuuncellen. Verbetert het zelf-genezend vermogen omdat belastende stoffen verdwijnen. ● ZeolietMED is een van de sterkst werkende antioxidanten en een sterke 'vrije radicalenvanger'.● Zorgt voor een goede verspreiding en voor een gelijkmatige werking van tincturen en kruiden.Overige toepassingen● Kan worden toegepast ter preventie en verzachting van symptomen bij bijv. de volgende aandoeningen: allergieën, bijv. hooikoorts, overgeven, diarree, bindweefselontsteking, neurodermitis, contacteczeem, netelroos, astma. Aandoeningen van mond, slokdarm en maag, bijv. mond- en keelontsteking, chronische maagklachten, brandend maagzuur. Leveraandoeningen, bijv. burn-out, depressies, slaapstoornissen, hepatitis, leververvetting, levercirrose. Voedselovergevoeligheden, bijv. leaky gut syndroom.● Heeft een groeiremmende werking op de bacteriën (Pseudomonas aeruginosa, Escherichia coli, Staphylococcus aureus), en de schimmels (Candida albicans, Aspergillus brasiliensis). ● Hoewel het niet de hoofdtoepassing is, is ZeoSac-F ook uitwendig toepasbaar bijvoorbeeld voor het sneller doen helen van (vieze) wondjes en als huidverzorgingsmiddel.

Dosering en gebruik:Ontgiften + ontzuren + reguleren: ● 2 á 3 gram (= een dessertlepel) 1 á 3 x daags● met 400 gr zeoliet doe je dan 1½ tot 4 maanden In een glas (lauw) water roeren en bij voorkeur minimaal een half uur voor de maaltijd opdrinken. Het meest effectief werkt ZeolietMED morgens vroeg. Na de nachtrust bevat het lichaam de meeste afvalstoffen en is het lichaam ook het zuurst. De rest van de dag véél (water) drinken.Ontslakken (= darmreiniging):● 10 gram (= een volle eetlepel) 1 á 2 x daags● met 400gr Zeoliet doe je dan één week- Tenzij door uw behandelaar anders is voorgeschreven, is het advies om Zeoliet MED minstens gedurende 40 dagen of langer in te nemen. Het advies is om te beginnen met een inname van 1 keer per dag. Naar behoefte kan de dosering langzaam naar 2 tot maximaal 3 keer per dag verhoogd worden. - De dosering voor het ontslakken is hoger dan voor het ontgiften omdat voor het ontslakken meer absorptiemiddel nodig is. Het ontgiften, de afvoer van zware metalen, neurotoxinen en dergelijke is een langduriger en subtieler proces omdat deze stoffen overal in het lichaam opgeslagen zijn. Bij intensieve ontgifting wordt aanbevolen wordt om in de eerste week te ontslakken en in de weken daarna door te gaan met de lagere dosis voor het ontgiften, ontzuren en reguleren. Eventueel kan men (bij overgevoeligheid) het ontslakken overslaan of op een later tijdstip doen. - ZeolietMED kan zonder bezwaar samen met andere natuurlijke middelen worden ingenomen. De dosering voor kinderen en dieren verhoudingsgewijs naar lichaamsgewicht aanpassen. Ook toepasbaar tijdens en nazwangerschap. Wanneer te weinig vocht gedronken wordt kan het incidenteel voorkomen dat verstopping optreedt. Verstopping kan vermeden worden door het verlagen van de dosering en verhogen van de vochtinname. Indien nodig, dient men een behandelaar te raadplegen.Ingrediënt: Clinoptiloliet-zeoliet Fabrikant: Zeolith-Bentonit-Versand.de, Eichendorfstrasse 35, 09131

Hoe kwam je aan die calcium oxide?

zoek eens in te veel calcium in bloed.
Herken je daar iets van?

Ontgiften met smoothies? of iets anders.

Wat betreft supplementen, er zijn mensen die nooit iets extra,s slikken denk ik.
Ontgiften al geprobeerd. Die calcium was een ongeluk en geen supplement. Ingeademd bij het opruimen van een zak met korrels die voor planten bedoeld zijn. Ik heb al geprobeerd om kalium omhoog te krijgen met meer kokos water/melk en andere voeding waar veel kalium in zit want alleen magnesium helpt niet. Kokosmelk maakt dat het zweet me uitbreekt en pijn in me linker zij krijg. Die spiertrekkingen na de levertraan was eerder gewoon hele lichaam shaken. Maar goed, ik weet het ook niet behalve dat ik vanaf dat moment allerlei vage klachten ervaar.

Deze webshop heeft Emoe olie en capsules te koop.
10% korting met mij code: esther10

• Leuk
Waarderingen: Binc
Deze webshop heeft Emoe olie en capsules te koop.
10% korting met mij code: esther10

Eindelijk weer verkrijgbaar in Nederland.

zou dit nu zoveel gezonder zijn dan levertraan?
Ik denk dat het een alternatief is voor mensen die moeite hebben met gefermenteerde producten te verteren. Uit ervaring kan ik zeggen er veel baat bij te hebben gehad. Los van onderscheid of het gezonder is. Emoe olie heeft zoals ik het begrepen heb meer vit k dan levertraan. Maar helaas is dit merk te duur geworden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.554
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan