Aanrader: worst van Brandt & Levie

Simmentaler

New member
Hallo allemaal,

Vandaag is mijn verjaardag, en ter ere van dit heuglijk feit ben ik met man en kind naar de stad getogen waar we de enige echte Brandt & Levie worst gehaald hebben (laatst eens iets over gelezen). Ik heb gekozen voor de variant met lavendel. Worst is al bijna op, en heb 'm een half uur geleden aangebroken :oops: Ik heb verder geen aandelen, maar wat smaakt dit heerlijk! Een aanrader voor ieder die van droge worst houdt. Dit zeggen B&L over hun werk en product (ze maken worst op speciale italiaanse wijze):

"In onze beleving is er veel mis met de manier waarop er wereldwijd geconsumeerd en geproduceerd wordt. In Italië zagen we dat er bij zowel ambachtelijke als industriele worstmakers gewerkt wordt met in de bio-industrie opgegroeide varkens. Vaak komen deze varkens uit Nederland. Dankzij de haven van Rotterdam worden in Nederland ''goedkope basisingredienten'' geproduceerd waar elders waarde aan wordt toegevoegd. Volgens ons kan dit anders. Op de eerste plaats door dieren goed te behandelen. Op de tweede plaats door zelf waarde creeren in plaats dit aan anderen over te laten. Hiermee kunnen onnodige foodmiles voorkomen worden. En dus minder stress bij de varkens, minder uitstoot van CO2 en de realisatie van kwalteitsproducten uit eigen land".

http://www.brandtenlevie.nl

 
Bedankt San, ik ging kijken of ze deze worst ook in brabant verkopen en ik kom uit bij een mooie winkel/restaurant in Breda. Ze verkopen ook rundvlees van grasgevoerde runderen, biologische kazen en nog veel meer. Voor de mensen in de omgeving van Breda: Smaakwarenhuis de lage landen:

http://www.smaakwarenhuis.com/smaakmakers/alles-over/vlees-vleugels/7

Ik ga deze week nog kijken wat ze allemaal hebben!! De site ziet er in elk geval heel goed uit.

 
Inderdaad Wommes, ik wilde precies hetzelfde schrijven! Ben nu helaas te zwak door het vasten, maar morgen ga ik hier zeker naar toe! Misschien maar goed dat ik nu niet kan, want dan zet ik de leverzuivering misschien wel on hold. Ziet er erg goed uit allemaal en ik ben gek op droge worst!

Morgen shoppen, bedankt voor de tip San, want nu heb ik er (hopelijk) weer een mooie winkel bij!

 
Hmm, dat klinkt helemaal fantastisch, dat Smaakwarenhuis! Nou veel plezier iig met het eten van de worst, ik vind hem niet te versmaden! Wel wat aan de prijs (6,95 per worst), maar voor een nep-supermarktworst betaal je volgens mij bijna hetzelfde, en die zit vol met troep.

 
Wow... Inderdaad Jacqueline, was het door het vinden van een nieuw winkel helemaal vergeten :oops:

Van harte gefeliciteerd San!

 
San, Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag. Je verjaardag vieren met droge worst, weer eens wat anders dan zoete taart! Smakelijk en maak er nog een leuk feestje van.

 
Thanks allemaal! Ik ga lekker saai vroeg het bed in, flinke hoofdpijn ;-) Inderdaad, geen taart maar droge worst, hele verandering (hoewel ik ook een bolletje ijs heb gehad, maar dat mag best voor een keer).

 
Jaaah heel lekker, verkrijgbaar in Maastricht bij le salonard waar je ook veel rauwmelkse zachte kaasjes krijgt en wildpaté allemaal om je vingers bij op te eten alleen tikkie prijzig.

 
kan nog net, misschien lig je al op bed, nog van harte gefeliciteerd San

 
Pas op voor deze worst! Verslavend lekker! €6,50 bij het smaakwarenhuis in Breda. En heerlijk vet. Ik heb lavendel genomen en eentje met knoflook. Voor herhaling vatbaar. Over de winkel open ik een apart topic. Was een erg bijzondere ervaring, zo midden in de stad!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.458
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan