Zwarte aanslag op tanden.

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Zwarte aanslag op tanden.

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  naief 2 jaren, 4 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur

Myrthe
    Bijdrager

Helaas kunnen we er geen foto bij zetten. Want ik ben benieuwd over of we het wel allemaal over dezelfde soort aanslag hebben.

Die van jullie Lilsunshine en marike klinken namelijk anders dan die van mijn kleine en mijzelf. Die zwarte aanslag is namelijk geen cariรซs. De tandarts kan die ook verwijderen met schuurmiddel ofzo ๐Ÿ˜• en dat doe ik dus liever niet te vaak. Bovendien wordt de oorzaak niet weggenomen. Normaal gesproken bleef de aanslag ook wel een heel tijd weg of soms was die er niet, maar nu wel dus al na een week. En nu mijn kleine van 1,5 het ook heeft ben ik actief aan het zoeken. Want het is een naar gezicht.

“Goed” nieuws. Mijn vitamine D level is goed. 127 (rond de 130 is goed) Dus als het nu verdwijnt dan weet ik nu dat het door magnesium komt ๐Ÿ˜€

En Vita ik poetste met kokosolie. Was zelf net op het idee gekomen om het met natriumbicarbonaat te doen. Maar ik kan er ook een mix van maken natuurlijk. Stom dat ik daar zelf niet op kwam. Bedankt voor de tip.

Myrthe
    Bijdrager

Bijna een jaar later even weer een update.
    Magnesium was niet afdoende, extra mineralen ook niet. De zwarte aanslag werd naar mijn idee wel iets minder, maar verdwijnt niet. Poetsen met van alles en nog wat maakt ook niet uit.
    Wat ik WEL wijzer geworden ben is dat de zwate aanslag wordt veroorzaakt door een chromogene bacterie. Misschien dat iemand waar wat zinnigs over kan zeggen? Hoe kun je zorgen dat die niet meer chromegeen wordt of in ieder geval geen zwarte stof maakt. Iets dergelijks…..
    Voor mijzelf ga ik nu eens die geactiveerde koolstof proberen.

Gerard
    Bijdrager

Komt het alleen voor bij flesvoeding? Zo ja, dan is er iets helemaal mis met flesvoeding. Wat ik kan bedenken is: ontbreken van enzymen (die komen alleen in echte (dus rauwe) melk voor, verkeerde samenstelling, toegevoegde stoffen (bewaarmiddelen: schimmel- en bacteriedodende stoffen) die de mondflora om zeep helpen, ander stoffen die de samenstelling van het speeksel in de war sturen, wat tevens in zou houden dat het organisme verder ook ontregeld raakt door die stoffen.
    Zoals steeds met Weston Price: we zoeken het in de voeding.

Sascha
    Bijdrager

mijn dochtertje, nu 2.5 heeft ook last van zwarte aanslag, of carries op bovenste voortanden en 2 bovenste kiezen. en dat ook al vanaf 1 jarige leeftijd. zei krijgt nu nog steeds borstvoeding. ik zelf heb het gevoel dat het reeds aan een tekort tijdens de zwangerschap ligt. maar ben ook benieuwd naar eventuele oplossingen voor dit probleem.

Myrthe
    Bijdrager

Niet dat ik het ga bleken, maar in dit document staat op pagina 7 de verkleuring waar ik het over heb. zwarte aanslag veroorzaakt door chromogene bacterie.
    http://www.kiezenoftrekken.nl/downloads/blekenschein.pdf

Mijn kleine van 2 heeft het en ik heb het. Die van 2 heeft altijd borstvoeding gehad, zeker 15 maanden en daarnaast veel verse (rauwe) melk. Ik maakte ook wel shakes met melk, rauwe eieren en kokosolie met een banaan o.i.d en die dronk ik zelf ook wel mee. Maar ik drink geen babyvoeding meer hoor ๐Ÿ˜‰ en ik heb het ook. Ik ben het eens dat er iets niet in balans is, dat is ook mijn uitgangspunt en zoektocht; wegpolijsten is gevolg bestrijding. Maar wat is het dat er niet in balans is…..?

Nogmaals die zwarte thee, groene thee, rooibos thee, wijn en koffie is onzin. Het meest overtuigende bewijs was dus die kleine van mij, want die kreeg dat niet.

Paradogma
    Bijdrager

Ik denk dat het eigenlijk vrij simpel is: de bacteriehuishouding is niet op orde; een teveel aan slechte bacterien en een tekort aan goede bacterien. Het lijkt me dan ook heel goed om te gaan ‘pullen’ met kokosolie. Dat is voor de kleine niet te doen natuurlijk… Mijn advies is om naar een tandarts te gaan die hier aanbevolen wordt, voor een holistisch behandelplan. Dat is alles wat ik er over kan zeggen.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Poetsen met neem-tandpasta:

http://ayuhuid.nl/neem-tandpasta/

Mike

naief
    Bijdrager

Als het iedere keer op deze tanden of kiezen zit, zou je kunnen opzoeken op welke meridianen het zit en of je dat extra info geeft.
    Zwarte tanden ken ik niet (zonder zenuwbehandeling), maar ik heb wel gehoord over zwarte aanslag op de tong. Ik weet echter niet meer waar dat voor staat.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.