Zwak vlees

Dit onderwerp bevat 144 reacties, heeft 27 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  cham 7 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 145)
  • Auteur

corneliahz
    Bijdrager

Zwak vlees? Jazeker heb ik daar ook “last” van! Maar dit topic gaat over voedseluitspattingen en “helaas” heb ik daar weinig schokkends over te melden 😉

Anoniem
    Quote:
    patat met mayonaise

Maar dan wel mayonaise en niet van dat zielige fritessaus.

Ik heb er ook geen zin meer in sinds gaps en dat terwijl ik er een moord voor deed!

Webmaster
    Bijdrager

Vroeger was ik ook een ‘sucker’ voor friet. Het water liep me al in de mond als ik de baklucht rook van een friettent! Tegenwoordig ruik ik verbrand en ranzig bakvet en staat de lucht me al tegen. Ik ruik dezelfde gore plantaardige bakvetten ook bij de bakker. Mocht ik toch nog bezwijken voor friet, wat bijv. een jaar of 2 geleden bij mij nog wel het geval was, dan gebeurde er iets heel vreemds: als ik het at had ik nergens last van, de friet smaakte prima (ik koos altijd een tent uit die ‘eigengemaakte’ (in oorspronkelijk Nijmeegs) friet bakte, maar naderhand kreeg ik slijmvorming en knepen mijn longen zich samen en kreeg ik geen lucht meer. Grappig genoeg beschrijft Ramiel Nagel in zijn boek Cure Tooth Decay exact dezelfde reactie op plantaardige, oververhitte vetten! In Flood Your Body with Oxygen schrijft Ed McCabe dat gehydrogeneerde (geharde) plantaardige vetten ontdaan zijn van al hun zuurstof. Vandaar dat je ervan stikt! Deze reactie had ik vroeger nooit (in ieder geval niet in deze mate), nu dus wel. Dan laat je de friet wel gauw staan. Bovendien is aardappel een nachtschade en die vermijd ik tegenwoordig ook met de kennis van nu (zoals politici in Den Haag zo graag zeggen).

Dit probleem zou niet half zo erg zijn als we weer als vanouds in rundervet zouden bakken. Wist je dat de frietjes van McDonald’s om die reden een ‘runderaroma’ hebben? We willen toch hoe dan ook die smaak van rundervet op onze patat proeven! Ooit bakte McDonald’s in rundervet. Totdat een groep extreme veganisten een mediacampagne opzette en het foute verzadigd vet/;cholesterol-argument gebruikte om McDonald’s uiteindelijk te dwingen plantaardig bakvet te gebruiken voor hun Franse frietjes. Zie de film Fat Head van Tom Naughton voor meer info hierover.

Nu is diezelfde groep voedseljihadisten bezig McDonald’s te bewegen om vetten te gebruiken die geen transvetten bevatten, dus nu is het weer niet goed. Ik ben geen fan van McDonald’s en hoef het helemaal niet op te nemen voor een keten die ook gezond fastfood zou kunnen verkopen maar ervoor kiest dit niet te doen. Feit is wel dat ze door dergelijke clubjes geen kant op kunnen met hun bakvet. Verzadigd, dierlijk vet mag niet, want dat zou slecht zijn voor onze gezondheid, maar plantaardig bakvet dat bol staat van de transvetten mag ook niet. Waar moeten ze dan die frietjes in bakken? In water?

Mike

Kia Ora
    Bijdrager

De kids hier lusten natuurlijk ook graag friet, dus die maak ik dan ook zelf. Een juf van school geeft onbespoten aardappelen weg die ze niet kan verkopen en snij ik dan in stukken om te frituren in de ossenwit! Lekker hoor! Maar ik krijg maagzuur van patat, dus het trekt mij totaal niet! Twee stukjes om de smaak en dat is het dan voor mij.

Webmaster
    Bijdrager

Heleen,

Bedenk wel dat aardappels nachtschades zijn en neurotoxines bevatten. Als ze jong zijn merken ze hier niets van maar deze bouwen gedurende hun leven op en kunnen op latere leeftijd wel degelijk schadelijk zijn.

Mike

zirus
    Bijdrager

@mike bedoel je dat de mensen die oud zijn minder goed tegen aardappels kunnen of dat we jonge aardappels moeten eten?

Anoniem

Waar moeten ze dan die frietjes in bakken? In water?

Kokosolie…..wordt niet ranzig,geen transvet en de veganisten kunnen er ook mee leven;)

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    bedoel je dat de mensen die oud zijn minder goed tegen aardappels kunnen of dat we jonge aardappels moeten eten?

Geen van beide. Ik bedoel dat consumptie van nachtschades op jonge leeftijd ogenschijnlijk geen problemen geeft maar omdat de neurotoxines cumulatief zijn (bouwen op in het lichaam) je daar op latere leeftijd pas last van kunt gaan krijgen. Onder nachtschades wordt behalve aardappelen ook verstaan: tomaten, paprika’s, aubergines, hete pepers, tabak, Gojibessen.

Mike

Webmaster
    Bijdrager

In deze thread mogen we ongegeneerd al onze ‘guilty pleasures’ opbiechten!

Mike

Rapunzel
    Bijdrager

Toch nog een zwakte ontdekt: rijstwafels! Waarschijnlijk vanwege het knapperige…..

Webmaster
    Bijdrager

Waarschijnlijk omdat het vaste koolhydraten zijn…

Mike

ongelovigethomaz
    Bijdrager

@ DenniS Ik heb ook mijn twijfels bij rauwe cacao. Loveshock is niet de enige die deze chocoloade reepjes met rauwe cacao maakt.

Een paar maanden geleden had ik 4 kleine reepjes in 1 dag opgegeten; 2 overdag en 2 ‘s avonds. Als ze in huis zijn, kan ik het niet laten het op te eten! Ik heb hierdoor de hele nacht niet kunnen slapen. Toen mijn vriend wakker werd om naar zijn werk te gaan, was ik nog steeds klaarwakker. Niet alleen dat, het voelde alsof ik drugs had geslikt, ik was helemaal hyper… Grappig verhaal, maar ik doe het nooit meer!

autumn
    Bijdrager

Ik waak er al jaren voor om zowel cacao als snelle suikers niet te dicht voor het slapengaan te eten. Cacao is vanwege de cafeïne een heuse oppepper in een wat grotere dosis. En een snelle suiker (ik gebruik hooguit de ongeraffineerde vormen, maar ook deze slechts sporadisch) laat mijn hart harder slaan of de bloeddruk wordt verhoogd, of beiden. In elk geval activeert het activeert mijn hart dusdanig, dan ik er enkele uren wakker van blijf.

ongelovigethomaz
    Bijdrager

Klopt ja, maar zo’n heftige reactie had ik nooit eerder gehad. Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat de cacao rauw is, of dat mijn lichaam gevoeliger is geworden natuurlijk.

Rapunzel
    Bijdrager

Ik eet ook weleens lijnzaadcrackers maar dat is toch niet hetzelfde. Rijstwafels doen het meer voor me!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 145)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.