Wommes ( Wendy ) stelt zich voor

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Wommes ( Wendy ) stelt zich voor

Dit onderwerp bevat 70 reacties, heeft 17 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  paika14 4 jaren, 9 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 71)
  • Auteur

Anoniem

Vanmorgen de yoghurtsmoothie op, dochterlief heeft hem ook geproefd en ze is om, dus morgenochtend voor haar ook een yoghurtsmoothie. Daar ben ik wel blij om want ze wil geen vlees eten en zo krijgt ze wel wat goede vetten binnen. De bottenbouillon en kippenbouillon eet ze wel dus daar krijgt ze stiekem ook wat mee binnen.

Anoniem

Ik begin de dag nu al een aantal dagen met een glas sole en daarna de yoghurtsmoothie. De dip die ik ‘s middags had heb ik nu niet meer dus dat is erg fijn.Geen havermout meer dus, ik heb nu zelf het verschil gevoeld!! De kids beginnen de dag inmiddels ook op deze manier, dus mama is blij!!

Webmaster
    Bijdrager

Goed zo, Wendy! Het heeft even geduurd om het zetmeel uit je hoofd te zetten, maar dan heb je ook wat! Helemaal goed! Enne…4-uurs dip? Welke 4-uurs dip? Ik had er vroeger altijd last van, nu is het slechts een vage herinnering uit het verleden. Zie je hoe belangrijk het is om vetten en eiwitten te gebruiken als basis voor je voeding? Wat jij nu ervaart is een bloedsuikerspiegel die zich aan het stabiliseren is. En met een stabiele bloedsuikerspiegel volgt vanzelf een stabiele hormoonspiegel, zodat jij straks kunt zeggen: Menopauze? Welke menopauze?

😀

Mike

Anoniem

Ja klopt Mike, maar wat voor mij op dit moment ontzettend belangrijk is, is dat ik zelf voel hoe mijn lichaam voelt en reageert. Ik mag gaan vertrouwen op mijn eigen-wijsheid. Vanaf mijn 2e jaar heb ik na een traumatische ervaring al het gevoel geblokt en ben ik in de overleving (hoofd) gegaan. Dankzij de opleiding en de goede begeleiding die ik daarbij krijg leer ik nu weer langzaamaan te voelen. Het is dus geen onwil van mijn kant als ik dingen niet gelijk aanneem, ik neem de tijd om dingen zelf te voelen en ondervinden zodat het ook echt van mezelf wordt.

Liefs, Wendy

Anoniem

Weer een update, ik ben al aardig om geloof ik. Begin de ochtend met sole met een theelepeltje appelzaijn gevolgd door een vette smoothie. Soms ook met eieren en griekse yoghurt maar de smoothie is favoriet.

Tussen de middag vaak wat bouillon, wat zalm uit blik met een gekookt ei er doorheen, en om de dag neem ik tussen de middag nog een zuurdesemboterham met roomboter. Daar ben ik dus nog niet van af al komt het ook al voor dat ik een dag of 2/3 geen brood eet. Maar ik vind het nog wel erg lekker en gemakkelijk.

Voor het avondeten meestal wat rijst met groenten en vlees/vis, inmiddels allemaal biologisch. Ik moet wel zeggen dat ik het avondeten het moeilijkst vind, vooral om te variëren. Kreeg van de week al te horen: nee he mam eten we nu al weer rijst?

Verder is inmiddels het hele gezin aan de rauwe melk en dat bevalt goed. Ik moet alleen zeggen dat ik wat moeite krijg met mijn ontlasting, ik ga nog steeds elke dag alleen heb ik nu veel vaker een zware en pijnlijke bevalling zal ik maar zeggen. Ik probeer dan maar zo goed mogelijk te ontspannen en letterlijk los te laten.

Verder ben ik ook wel moe, ik weet niet of dat komt door te weinig koolhydraten of dat het te maken heeft met een stuk traumaverwerking waar ik nog in zit. Ik ga volgend weekend mee met een meditatieweekend en hoop daar weer een stuk te kunnen loslaten dus het kan best zijn dat de vermoeidheid daar vandaan komt.

Maar al met al bevalt het me goed, ik leer en lees ontzettend veel, valt alleen nog niet altijd mee om de rest van het gezin mee te krijgen

Poekie
    Moderator

Hoi Wendy,

Ik heb op mijn site nog een lekker recept gezet van boerenkool, zonder aardappelen en rookworst, met gehakt en ui.

Dat is zo ‘skoftig’ lekker.

Het is een recept van Mike, wij hebben het nu 1x gegeten maar van de week komt het weer op tafel.

Je mist de aardappelen en rookworst niet.

We hebben er geen rookworst in omdat nog niet een goeie rookworst gevonden hebben.

Lia

Anoniem

Ik ga het eens proberen Lia al moet ik zeggen dat ik de gewone Hollandse boerenkool stamppot niet lekker vind. Maar de ingredientenlijst ziet er ( op de boerenkool na 😉 ) lekker uit.

Poekie
    Moderator

Je kunt het i.p.v. met boerenkool ook maken met andere koolsoorten.

o.a. De pindakaas geeft er een Indische tintje aan.

Lia

Anoniem

Ik ga het gewoon proberen ik heb zo het vermoeden dat de smaak van de saus veel goed gaat maken!! Ik dacht alleen dat pindakaas niet okee was? Of vallen pinda’s niet onder de notenregel?

cham
    Bijdrager

Pinda’s zijn peulvruchten. Volgens mij is er geen gefermeteerde pindakaas ❓

Poekie
    Moderator

Lees hier over pindakaas + de berichten daar nog onder.

Lia

Anoniem

Dank je wel Lia, dus pindakaas is met mate toegestaan. Dat zal manlief fijn vinden, hij is half indonesisch dus dingen als satesaus zijn erg geliefd en die hoeft hij zich dus niet te ontzeggen.

cham
    Bijdrager

Thanks Poekie!

Anoniem

Jeetje als ik zo terug lees is er op een maand of twee tijd een hele hoop veranderd. Ik eet inmiddels grotendeels naar de richtlijnen van het forum. D.w.z. ik drink rauwe melk, eet biologische producten , gebruik de goede vetten etc. Ik heb vorige week 5 dagen een rauwe melkkuur gedaan en dat is eigenlijk wel goed bevallen, veel losgelaten zeg maar. Ik merk dat ik meer energie heb nu en dat voelt erg prettig.

Verder ben ik gestopt met het gebruiken van shampoo,deodorant, bodylotion, bad- en douchegels etc, en ook dat bevalt goed moet ik zeggen.

Ik ben me nu aan het beraden over de volgende stap en ik denk dat dat de capsules levertraan/boterolie gaan worden en ook de H2o2.

Poekie
    Moderator

Wommes,

Chapeau. Leuk he, als je dat zo terug leest en merkt dat je er op vooruit gegaan bent.

Op mijn site kun je wat meer lezen over H2O2 en ook over levertraan en boterolie.

Je zou ook voor losse levertraan en losse boterolie kunnen gaan.

De levertraan van de rog (skate liver oil) met sinaasappelsmaak is prima te doen, ik neem het in zonder iets er achter aan.

Op dit moment is de losse boterolie niet leverbaar, wij nemen het nu in samen met een theelepeltje rauwmelkse boter met Keltische zeezout.

Lia

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 71)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.