wo 7 nov 2012: Woerden: lezing biologische tandarts: houdt tandheelkunde op bij de huig?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid wo 7 nov 2012: Woerden: lezing biologische tandarts: houdt tandheelkunde op bij de huig?

Dit onderwerp bevat 50 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ruud 4 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
  • Auteur

Tanja
    Bijdrager

Was maar een klein gaatje, niet veel geboord. Ik zal nog eens in het boek kijken wat ik er nog aan kan doen om de ontsteking weg te krijgen. Geen koffie geloof ik hè, ook niet 2 cappuccino’s per week als je er heeel veel van geniet…

Anoniem

Nou twee per week kan toch nog wel?

Allerlei granen en haverspul moet je wel helemaal weglaten en misschien beenmerg nemen?

Tanja
    Bijdrager

Granen eet ik echt alleen af en toe gekiemde en gekookte quinoa of witte rijst, haver nooit, meer beenmerg zou nog kunnen. Krijgt de rest van het gezin even niks meer 😀 .

Anoniem

En wat dacht je van rauwe lever? 😛

En een lekker glaasje bloed erbij :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=rnufAXAwwqc

ruud
    Bijdrager

Pike doe jij dat ook zo: rauwe lever met bloed erbij?

Tanja
    Bijdrager

Pretty good: my ass!! ha ha ha dat doe ik ‘m niet na Pike, Ik heb deze week leverpastei gemaakt en in de stoofpot gaat het ook goed, maar rauw 😐

Anoniem

Nee ik heb een paar keer geprobeerd om rauwe lever te eten maar ik krijg het echt niet weg. Echt heel goor en ik ga er van kokhalzen.

Ik bak het gewoon totdat het roze is vanbinnen.

Dat bloed gooi ik normaal ook weg maar misschien ga ik het vanaf nu wel in en sausje doen of zo. Of misschien toch ook proberen om rauw op te drinken.

Hier nog een rauwe lever eter:

http://www.youtube.com/watch?v=J4cVFeMZI90

Tanja
    Bijdrager

Lievergezond, ik geloof dat mijn vraag gisteren een beetje is ondergesneeuwd, dus stel ik ‘m nog een keer. Welke vorm van vit C neem jij?

ruud
    Bijdrager

hoi Tanja, nu neem ik: calciumascorbaat in pilvorm en magnesiumascorbaat in poedervorm.

maar gisteren kreeg ik na veel magnsesiumascorbaat genomen te hebben een nogal pijnlijke darm. Eerst kreeg ik maagmisselijkheid na een beetje ascorbinezuur, maar gelukkig is dat nu beter bij me.

Ik denk nu dat ik misschien natriumascorbaat en ascorbinezuur ga kopen bij iherb (daar heb je ook gmo-vrije poeders). Desiree Rover raadt natriumascorbaat aan. Ik vind zelf een nadeel aan hoge doseringen met natuurlijke vitamine poeders (bijv rozebottel acerola ed.): veel koolhydraten. Natriumascorbaat is trouwens ook de vorm die je ingespoten krijgt in je arm dacht ik als je vitamine-c-infusen krijgt.

Anoniem

Lievergezond, Bert Heinzberger in Kerk-Avezaath gaat niet door, hij is ziek of zoiets.

ruud
    Bijdrager

Dank je Marijan, ik las het daarstraks al: anders was ik wel gegaan denk ik.

Wel goed dat je het hier ook zegt, ik wilde het net gaan doen.

Voor het geval mensen gewoon zonder aan te melden van plan waren geweest naar de lezing te gaan.

Ik hoop niet dat er mensen toch gaan voor die mensen.

Het lekkerste weer is het ook niet.

Anoniem

hoezo, wilde je op de fiets gaan dan :mrgreen:

ruud
    Bijdrager

Marijan: haha nee hoor, dat is veels te ver voor mij: op de fiets.

Maar met regen in de auto rijden in dit vieze donkere weer is toch wel een contrast met mooi zonnig avond zomerweer voor mij.

Vorige week was ik ook in de Betuwe toevallig (normaal kom ik er nooit) en toen was het idyllisch zomerweer.

Was jij ook gegaan dan?

Of zit je in een nieuwsbriefbestand?

ruud
    Bijdrager

Even een update trouwens: ik ben op aanraden van Gerard (zie eerdere discussie https://www.fatsforum.nl/topic/tandarts/page/4 : sorry ik dacht dat ik in het topic tandarts zat, dit bericht wil ik eigenlijk wissen nu!) sinds 4 dagen bezig met een vitamine c-kuur hooggedoseerd maar het helpt wel tegen mijn pijnklachten: kiespijn/oorpijn/voorhoofdsholtepijn/pijn aan de slapen/neusvleugels.

Ik ben benieuwd of het doorzet zo.

Anoniem

ik zit in dat nieuwsbriefbestand en ik was ook gegaan vanavond.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.