Waterkefir over.

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Waterkefir over.

Dit onderwerp bevat 66 reacties, heeft 31 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Tanja 3 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
  • Auteur

Anoniem

Hey hey,

Ik heb nog waterkefir over, het groeit hier te hard. Zijn er mensen die er belang bij hebben? Ik verstuur het tegen de verzendkosten of zou het graag willen ruilen tegen melkkefir.

Lijkt me fijner om mensen er een plezier mee te doen, dan het straks weg te gooien.

Anoniem

Hallo cooper2009. Ik heb alleen van melkkefir gehoord, wat is precies het

verschil?

Anoniem

Waterkefir heeft dezelfde werking als Melkkefir, maar dit maak je klaar met vruchten en suiker. We hebben er inmiddels een forum over. kefir.forum2go.nl hier staan al wat recepten op. Maar hoe meer ik met vruchten werk hoe harder het groeit, de korrels worden ook heel groot.

Ideaal om een frisse fruitdrank te maken of waterijsjes voor kinderen. Gezien je natijd of tijdens het proces ranja kan toevoegen.

Alleen waterkefir moet 2 dagen staan en melkkefir 1 dag tot 36uur, waterkefir mag ook niet donker staan want dan groeit het bijna niet.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik wil wel graag wat waterkefir, kan je helaas nog niet helpen aan melkkefir, ik had een mooi potje vol…is afgelopen weekend uit de koelkast gevallen, kapot, tussen de glasschreven. Ik moet dus weer opnieuw beginnen.

Hoe doen we dit met betalen en adres uitwisselen?

Anoniem

Je mag mijn email

Gewoon kosten van verzendkosten?

Wat ontzettend jammer van je melkkefir, we hebben hier ook een portie maar kan er maar 0,6 liter vanaf halen. Terwijl we hier met 3 personen gemiddeld een half liter melkkefir willen drinken.

Groetjes Sandra

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Sandra, haal het adres maar weer weg hoor, ik heb jou adres genoteerd.

Ik vraag Erik even vananvond om het financieel te regelen, ik ben teveel digibeet hiervoor.

Echt wel jammer van de melkkefir, gelukkig had ik poosje terug wat aan vriendin gegeven, en kon nu weer wat bij haar ophalen. het moet wel weer even groeien.

Anoniem

Gelukkig maar kan je in elk geval weer opstarten, ik zal het morgen direct versturen zodat je het zaterdag nog in huis heb, ik kan zaterdag namelijk niet gaan verzenden omdat het anders te lang onderweg is.

Als er nog meer mensen zijn, heb nog zeker voor nog 3 of 4 mensen genoeg en vanaf volgende week misschien nog wel meer.

Anoniem

@cooper2009 Bedankt voor de link. Heb je nog over van de waterkefir of is het inmiddels al verdeeld,anders ben ik ook wel geïnteresseerd.

Anoniem

Ik heb nog beschikbaar, je kan me emailen op ycheyenne@gmail.com

Anoniem

mijn water kefir korrels groeien niet… wat doe ik verkeerd? ze blijven heel klein en het vermenigvuldig wel en ik krijg ook wel kefir maar de korrels blijven zo klein. iemand een advies?

zou graag nieuwe ontvangen want vind het helemaal heerlijk.

Mus
    Lid

precies hetzelfde gebeurt hier. ik maak de kefir met honing en gedroogde vijgen. het gaat vrolijk bubbelen en wordt echt wel kefir, maar de korrels groeien NIET. gewoon niet. ze worden kleiner inderdaad. als ik meer wil neem ik een beetje en kweek het op met suiker, dan groeit het ineens wel. ik wil het om te drinken niet met suiker maken, maar het is me nog niet gelukt om ze zonder echt op te kweken.

hoe doen anderen dat??

ManonG
    Lid
    Quote:
    ik maak de kefir met honing en gedroogde vijgen. het gaat vrolijk bubbelen en wordt echt wel kefir, maar de korrels groeien NIET. gewoon niet. ze worden kleiner inderdaad.

Geen honing gebruiken, dat is slecht voor de kefirkorrels en kwijnen ze uiteindelijk weg. Eerst basiskefirdrank maken met kefirkorrels, water, gedroogde vijgen (evt. ook gedroogde abrikoos en gedroogde rozijnen) en suiker. Zet op een warme plek en zorg dat er veel daglicht bij de fles/pot komt, maar geen direct zonlicht. Na twee dagen de kefir eruit filteren, de drank in een afsluitbare fles doen en dan pas de honing toevoegen. Twee dagen laten nagisten en klaar!

Oker
    Lid

Heeft er toevallig iemand waterkefir over? Ik ben een paar dagen (1-4 april) in Nederland en zou graag aan waterkefirkorrels komen! Als iemand het mij in die dagen zou kunnen opsturen (tegen betaling verzendkosten uiteraard!), laat hier iets weten. Dank!

Mus
    Lid

ik las dat je alle soorten suiker en honing kon gebruiken. met palmsuiker vond ik het echt niet lekker en met gewone suiker, dat voelt niet fijn…

Oker
    Lid

Mus: kokosbloemsuiker wordt ook gebruikt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.