Waterfiltering

Dit onderwerp bevat 144 reacties, heeft 18 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  -B.arr 6 dagen, 15 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 145)
  • Auteur

Ben
    Bijdrager

Indien je gelooft in het kangen water verhaal of er nieuwsgierig naar bent, kan ik me goed voorstellen dat je niet meteen tot de aanschaf van zo’n duur apparaat over wilt gaan. Ook omdat er veel ervaringen worden gedeeld, dat een goedkoop apparaat vaak duurkoop blijkt te zijn. Er zijn betalingsregelingen aan te gaan, maar dan toch nog kan ik me indenken dat je het eerst zelf wilt gaan proberen of het op jou ook een positief effect zal hebben.
    Er zijn daarom ook al lange tijd kangen water tappunten te vinden in Nederland. Een jaar of 5 geleden kon je daar water tappen voor ca. een halve euro per liter, maar dat zal nu waarschijnlijk wel duurder zijn. Op de site http://www.seethelighthouse.org/ kun je enkele adressen van tappunten vinden. Als zo’n tappunt te ver uit je buurt ligt, wordt er met meerdere geinteresseerden ook wel eens aan een ‘pool’ gedaan.
    Ik heb geen idee of er veel animo voor dit water is, en of het als tappunt leverancier de moeite waard zal zijn om het te gaan verkopen. Ook geen idee of dit zomaar mag en of dat daar dan voorwaarden aan zitten (bedrijfsvoering).

Binc
    Bijdrager

Exact! En je hoeft je niet te schamen voor het product. Ik drink vandaag de hele dag al dit water en heb nog NIETS gegeten!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Dat jij ooit nog eens van je geloof zou vallen voor wat betreft water….😃 Maar dat niet eten, is dat de bedoeling van dit water? Dus dat je eigenlijk gaat vasten op water om te reinigen? En terwijl ik dit schrijf vind ik het ongelooflijk dat jij, uitgerekend jij aan het vasten bent op jawel….Water??

Indien je gelooft in het kangen water verhaal of er nieuwsgierig naar bent, kan ik me goed voorstellen dat je niet meteen tot de aanschaf van zo’n duur apparaat over wilt gaan. Ook omdat er veel ervaringen worden gedeeld, dat een goedkoop apparaat vaak duurkoop blijkt te zijn. Er zijn betalingsregelingen aan te gaan, maar dan toch nog kan ik me indenken dat je het eerst zelf wilt gaan proberen of het op jou ook een positief effect zal hebben.
    Er zijn daarom ook al lange tijd kangen water tappunten te vinden in Nederland. Een jaar of 5 geleden kon je daar water tappen voor ca. een halve euro per liter, maar dat zal nu waarschijnlijk wel duurder zijn. Op de site http://www.seethelighthouse.org/ kun je enkele adressen van tappunten vinden. Als zo’n tappunt te ver uit je buurt ligt, wordt er met meerdere geinteresseerden ook wel eens aan een ‘pool’ gedaan.
    Ik heb geen idee of er veel animo voor dit water is, en of het als tappunt leverancier de moeite waard zal zijn om het te gaan verkopen. Ook geen idee of dit zomaar mag en of dat daar dan voorwaarden aan zitten (bedrijfsvoering).

Idd Ben, dat is wel mijn punt. Straks heb ik zo een duur apparaat. Mogelijke registratie bij BKR en vind ik het niks. Proberen zou idd fijn zijn. Ik heb al even gekeken naar de locaties. Moet denk ik wel iets mogelijk zijn. Als je echt grootschalig bedrijfsvoering zou willen doen dan zie ik geen reden waarom dat niet zou mogen. Inschrijving bij KVK is zo gepiept. Inschrijven hoeft niet als het kleinschalig blijft en hobbymatig. Ik zag dat de Tarwegraskoning het ook heeft. maar goed, die was al bekend. Bedankt voor de tip in elk geval.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Een aantekening bij het BKR? Dit is DE manier om hier heel snel vanaf te komen! Maar Binc, doe mij een lol en koop wel een apparaat bij mij. Zie het maar als sponsoring van dit forum.

Mike

Binc
    Bijdrager

Oh sorry, eigenlijk ga ik altijd uit bij het woord leningen of afbetaling dat de BKR daar automatisch in betrokken is. Zeker sinds ze die wet hebben gewijzigd vorig jaar of zo.
    Maar had niet begrepen dat ze via jou ook te krijgen zijn. Ik heb er nog wel vragen over maar mail ik dan nog naar je. Als ik besluit zo een apparaat te nemen dan ben jij de eerste die ik benader.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Henk Mutsaers stuurde me deze video, waarin kritiek wordt geuit op de mythe dat alkaliniteit het antwoord zou zijn op alles:

Dit is wat ik Henk heb teruggemaild:

Ik ben het helemaal niet oneens met wat er in die video wordt verteld. Kangen-water moet dan ook gezien worden als AANVULLING op Weston Price-voeding boordevol ‘verzurende’ dierlijke vetten en eiwitten. Wat ze hier proberen te ontmaskeren is dat alkalische, plantaardige voeding i.c.m. alkalisch water een te eenzijdige benadering is, die ten koste gaat van onderdelen van de menselijke anatomie die een lage pH horen te hebben. Helemaal mee eens! Dat is precies ook de reden waarom ik destijds ben afgehaakt met mijn wateronderzoek, zoals ik ook beschrijf in mijn artikel.

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Dag 2 op Kangen-water. Het is nu half 3 en ik heb NOG STEEDS geen honger, ik weet niet wat me overkomt! Weet je, als je gaat zoeken op ‘Kangen-water’ vind je onzin aan beide kanten: positieve berichten komen veelal van ‘raw foodists’ en aanhangers van de zuur-basentheorie, negatieve berichten vanuit de hoek van zuurpruimen die menen dat water gewoon water is (net als zout gewoon zout is). Ik weet alleen wat het voor mij doet en ik krijg er een hoop energie van!

Mike

Binc
    Bijdrager

Hoeveel drink jij er dan van Mike?
    En neem je ook geen melk of kefir tussendoor? Alleen water?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Gisteren alleen water en nu een halve liter rauwe melk, dat dan weer wel. Gisteravond enkel een avondmaaltijd genuttigd en zoals het er nu naar uitziet vandaag weer.

Mike

Binc
    Bijdrager

Hmmm, zo deed ik dat dus ook een beetje op rauwe melk, water met appelazijn en brandnetel thee. Hoefde ik ook niet zoveel te eten merkte ik toen.

Maar nog snap ik het dan niet helemaal. Het is toch als aanvulling bedoeld om dat water te drinken? Dus af en toe een een glas? Dus gister helemaal niks gegeten? En vanmorgen ook geen trek?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Het was helemaal niet mijn bedoeling om te watervasten, maar ik had gewoon geen honger. Aangezien ik wel wat kilootjes kwijt mag raken ben ik gaan kijken hoe lang ik zonder vast voedsel kon. ‘s Avonds heb ik samen met mijn vriendin wel een avondmaaltijd genuttigd, maar dat was meer om sociale redenen want ik had nog steeds geen honger! Het ziet ernaar uit dat het vandaag hetzelfde verhaal is. Ik ga voorlopig hiermee door, het bevalt me wel. Wat me opvalt is hoeveel energie ik heb!

Mike

Medusa
    Bijdrager

En welke PH maak/drink je nu?

Medusa
    Bijdrager

Leuke demonstratie van het apparaat:
    http://seethelighthouse.org/demonstratie-kangen-water-machine
    Maar dan wel bij Mike kopen 😉

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

En welke PH maak/drink je nu?

9,5.

Mike

Binc
    Bijdrager

Mike,

Drink jij dit water wel altijd met appelazijn?
    En zitten er op het apparaat welke jij hebt ook dezelfde functies als in het filmpje van Medusa?
    Dus ook met schoonmaak water en Beauty water?

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik heb de K8, de meest complete. Zit ook schoonmaakwater (pH 2,5) en beautywater (pH 6) in, alsmede clean water (pH 7) en zelf een variant van pH 11,5, waarmee je pesticiden kan verwijderen van groente en fruit. Wat je op het filmpje ziet is de 501, die heeft 7 platen i.p.v. 8.

Mike

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 145)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.