WAPS vs Atkins

Dit onderwerp bevat 75 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 4 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 76)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager

De melk is gekoeld veel langer houdbaar, soms zelf wel een volle week.

Mike

Anoniem

Graag gedaan Mike :-).

Alexandra
    Bijdrager

Dan ben ik weer benieuwd waar je de geitenmelk vandaan hebt 😀 rij regelmatig naar Zeeland, werk in Roosendaal. Wie weet kan ik er een keer langsrijden. Ben er wel benieuwd naar.

Anoniem

Hoi Alexandra,

in Huijbergen , dat heet de Weg naar Wouw nr 1

je kunt daar aan de werf vers tappen , ze hebben ook kaasjes etc.

wij hebben ergens een keertje zo’n kaart van biologische boeren ronde de Brabantse Wal op de kop getikt , en daar staan alle biologische bedrijven op hier in de regio

echt een aanrader , die geitemelk , en lekker

je kunt er voor 1 euro p st ook goeie uitwasbare flessen kopen die je telkens kunt hergebruiken

weet jij toevallig iemand in de regio ergens waar ik Kefir kan krijgen / kopen ?

Anoniem

ik bedoel de Kefir plantjes dan , om zelf te gaan maken

E123
    Bijdrager

Alexandra
    Bijdrager

Dank je Hans. Zal er zeker eens langsgaan. Helemaal handig dat je kan tappen, zodat je niet vast zit aan dagen en tijden. Heb nu op mijn werk vrij gevraagd op vrijdagmiddag als vast vrij dagdeel, zodat ik mijn rondje boerderijen kan doen 😆

Anoniem

Is het zo dat met het Weston Price dieet zo weinig koolhydraten genomen moeten worden zodat er Ketosis ontstaat , net als bij Atkins ?

Poekie
    Moderator

Het omslagpunt om in een vetverbranding (ketose) te komen ligt op 100 gram (droog gewicht) koolhydraten inname per dag.

Als je hoger zit in gewicht inname dan komt je never in ketose.

Maar ik begrijp dat Atkins op 20 gram koolhydraten zit en dat trekken de meeste van ons niet.

Mike adviseert om tussen de 50 en 100 gram te gaan zitten.

Lia

Anoniem

Dat is inderdaad heel weinig. IK ga langzaam aan die richting op en kijken hoe ver ik kom. Daarnaast moet ik erg op mijn gewicht letten vanwege een slaap-apneu verleden. Dan kom je heel gemakkelijk gewicht aan en dat gaat bijna niet meer weg.

bedankt weer

Hans

Anoniem

Ik ben eens met Atkins bezig geweest, en dat was voor mij gewoon te veel van het goeie.

Is het zo dat als je meer koolhydraten eet , dat het dan weinig zin heeft om WAPF dieet te volgen ?

Of gaat het sowieso uitmaken , gedeeltelijk meer verzadigde vetten eten

Anoniem

Verzadigde vetten eten maakt altijd veel uit, omdat deze noodzakelijk zijn voor de vetoplosbare vitaminen A-D-K-E. Deze kunnen anders niet kunnen worden verwerkt door het lichaam. De vitaminen op hun beurt zijn weer belangrijk voor de opname van mineralen. Atkins gaat in principe alleen maar om de koolhydraten. Je valt er uiteraard van af, maar je wordt er niet perse veel gezonder door!

Anoniem

Hoi Bastiaan

gelukkig, want toen ik Atkins probeerde ging het eten me echt helemaal tegenstaan.

Maar wat ik wel heb is dat ik hoe meer ik water drink, hoe meer dorst ik krijg. Dus nu ben ik bezig met vaak Sole te drinken , eet elke dag een lepeltje levertraan en drink nu verse melk, verhoog mijn verzadigde vetten. dus Hopelijk worden de uitdrogingsverschijnsleen daarmee teruggedrongen. Aftasten wat goed voelt denk ik

Poekie
    Moderator

Hans,

Hoeveel water/sole drink je op een dag?

Lia

E123
    Bijdrager
    Quote:
    Verzadigde vetten eten maakt altijd veel uit, omdat deze noodzakelijk zijn voor de vetoplosbare vitaminen A-D-K-E. Deze kunnen anders niet kunnen worden verwerkt door het lichaam. De vitaminen op hun beurt zijn weer belangrijk voor de opname van mineralen.

Volgens mij is het andersom, Bastiaan.

Vetten zorgen voor een goede opname van mineralen. En mineralen zorgen voor een goede opname van vitamines. Vetten-Mineralen-Vitamines.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 76)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.