wasmiddel

Dit onderwerp bevat 106 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 1 maand, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 107)
  • Auteur

Tanja
    Bijdrager

Tip van de dag: Koop een Kangen apparaat en maak je eigen schoonmaak water. Kun je ook je eigen (stoere) etherische olie aan toevoegen.
    100% meukvrij En geen verpakking!

Zonne
    Bijdrager

Goedkopere alternatieven zijn welkom. Niemand die hier wast met zeepnoten ?

Binc
    Bijdrager

Dat suggereert hij naar mijn idee toch ook helemaal niet?

Nee, dat klopt Ben. Evenmin als dat ik dat aangegeven heb. Ik heb het ook niet gehad over het feit dat het 100% natuurlijk is. Wel over het feit dat ik het lekker vind ruiken.

Binc
    Bijdrager

Hoi Tanja,

Ik zou dolgraag willen. Maar mijn portemonnee wil niet mee werken helaas 😕

Binc
    Bijdrager

Dit is ook nog een optie Zonne. Maar zelf vind ik het niks. Ook heb ik de wasnoten in verleden gebruikt. Dat vond ik ook niet het resultaat hebben wat ik wilde.

https://www.nudge.nl/ideas/wassen-met-marseillezeep/

-B.arr
    Bijdrager

Marcel’s Green Soap suggereerde eerder wel dat de producten natuurlijk waren. Inderdaad heb ik zojuist op de site gezien dat hij de informatie aangepast heeft. Goed van hem.

Wasnoten en marseillezeep zijn mij nooit goed bevallen. De was wordt er niet schoon van. Wasmachinemonteurs raden het gebruik ten sterkste af omdat de machine vol vet / wasluis komt te zitten.

Binc
    Bijdrager

Dat was dus ook mijn ervaring idd met zeep en wasnoten. Bah, vieze vette doffe ellende wat echt niet goed kan zijn voor je wasmachine. Kleding ook niet schoon en fris met Zeep en wasnoten. 1 keer gebruikt maar nooit weer.

Ben
    Bijdrager

Ik ben er van overtuigd dat het klopt wat je zegt Heks.

Op de etiketten van zijn website is nog te zien dat hij predikt met de drie beloftes van Marcel’s green soap.
    1) ruikt fantastisch 2) maakt geweldig schoon 3) 100% natuurlijk (in vrij grote letters, terwijl ik bij de ingredienten in het klein ook parfum vermeld ziet staan.)

Mocht ik langs de natuurwinkel of ekoplaza komen, dan ga ik toch eens kijken of de etiketten daar ook nog niet zijn veranderd. Zo nee, dan zal ik hier absoluut een opmerking over gaan maken.
    Zo wie zo begrijp ik niet dat dit soort winkels zo’n product in hun assortiment opnemen.

Ondanks zijn gedane aanpassing op de website, ben ik niet bepaald over deze ondernemer te spreken. Afhankelijk of het etiket in de winkels ook al is aangepast, heeft hij in eerste instantie toch de boel proberen te flessen. Mij maak je niet wijs dat zo iemand geen weet had dat parfum niet natuurlijk is.

Binc
    Bijdrager

Het etiket is wel degelijk aangepast. Ik zag het net idd ook op oudere verpakkingen dat er 100% natuurlijk ooit op gestaan heeft. Dat is nu niet zo.

Ben
    Bijdrager

Dan zou dat is in ieder geval verstandig zijn. Wel jammer dat zo iemand er eerst op gewezen moest worden. Uiteindelijk dus misschien wel netjes opgelost, maar vind het geen product voor benoemde winkels.

Ik zie nu trouwens wel staan FULL OF NATURE’S GOODNESS en ALL NATURAL INGREDIENTS WITH….Zit er in deze jasmine oranges variant dan ook geen toegevoegde parfum meer?

Binc
    Bijdrager

Ik zal een foto maken van de ingrediënten goed. Zo terug.

Binc
    Bijdrager

Hopelijk is het leesbaar.

Ben
    Bijdrager

Dank je Binc

Op één etiket (HANDZEEP) staat dus ALL NATURAL INGREDIENTS met nog wel dus parfum als ingredient en op een andere etiket (ALLESREINIGER) zie ik staan ALL ACTIVE INGREDIENTS ARE NATURAL

Met het etiket van de handzeep wordt de boel naar mijn idee dus nog steeds belazerd.

Binc
    Bijdrager

De ingrediënten lijst van de handzeep heb ik niet duidelijk op de foto staan. Van de allesreiniger wel. Zal morgen nog een keer kijken goed en dan daarvan een foto maken.
    Had wel gelezen dat de juist de geur van de handzeep erg blijft hangen.
    Staat ook in de review van Monique. En ook ik vind dat niet zo fijn dus ik gebruik deze niet echt.

Om nu al meteen te roepen dat de boel in de maling word genomen zou ik iets terughoudender zijn.

Ben
    Bijdrager

Monique? Bedoel je hierbij soms Monique van der (In)Vloed met haar slogan Meukvrij met Monique? Best wel lastig die N en M zo naast elkaar op het toetsenbord.
    Het begint al een beetje op een SOAP te lijken met die Marcel en Monique.

Maar alle gekheid op een stokje, ik zou graag willen weten waarom ik iets terughoudender zou moeten zijn.
    Ik ben ook benieuwd hoe jij het dan zou willen benoemen.
    Mijn constatering is dat dat er zowel aan Marcel en zijn productenlijn best wel een LUCHTJE zit.
    En dan hebben we het verder nog alleen maar over de parfum gehad. Had begrepen dat Heks het ook nog over een conserveringsmiddel had dat niet van natuurlijke oorsprong zou zijn.
    Verder zie ik bv ook nog Benzyl Salicate staan (Benzyl Salicylate). Wordt vaak benoemd als natuurlijk bestanddeel, maar kan ook best wel een synthetische bereiding hebben ondergaan.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 107)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.