Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Waar te beginnen? Voelt als een puinhoop

Dit onderwerp bevat 623 reacties, heeft 22 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 2 weken, 4 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 624)
  • Auteur

Binc
    Bijdrager

Kan niet zo goed uitleggen maar word gewoon moe na het nemen ervan. Maar blijkbaar dus ook niet elke keer.
    Vanavond maar weer proberen of ik hetzelfde effect ervan heb.

Zonne
    Bijdrager

Dat gevoel heb ik ook een beetje van de rhodiola. Het schijnt dat als je veel rhodiola neem het moe maakt, en als je weinig neemt het oppept. Alleen welke dosering dan voor iemand geldt, dat is weer persoonsafhankelijk.
    Is dat bij ashwaganda ook zo ? Want ik dacht eigenlijk dat ashwaganda ook energie hoort te geven en juist geen moe gevoel ?!

Binc
    Bijdrager

Het schijnt als je het in de avond neemt je er moe van word. Daarom neem ik het ook in de avond.
    Ik heb geen oppepper nodig verder. Aks ik op sta voel ik mezelf wakker met energie.
    Hier gaan meteen de gordijnen en ramen open. Kopje thee aankleden en me ding doen. Voorzover als ik wat te doen heb 😇
    Misschien een idee voor jou om ook te proberen?

Zonne
    Bijdrager

Ik slaap dus best redelijk en ben de rhodiola precies om de tegenoverliggende reden gaan slikken als jij de ashwagandha. Ik wil meer energie !!!!
    Ik heb er even een apart topic over geopend, zo is het misschien wat duidelijker te volgen ook voor anderen.

Binc
    Bijdrager

Ik heb er inmiddels weer 3 slapeloze nachten op zitten ☚ī¸
    Elke keer als ik dan een nacht wel een keer goed heb geslapen, dan volgen er weer een aantal achter elkaar van slapeloosheid.
    Zonne, jij wat energie van mij en ik een beetje vermoeidheid van jou..😌

Zonne
    Bijdrager

Ooh ik vroeg me net af of je een beetje kon slapen ! Maarre mijn vermoeidheid wil je, denk ik, niet hoor.
    Heb je al eens een magnesiumvoetenbad geprobeerd voordat je naar bed gaat ?

Zonne
    Bijdrager

Ipv magnesiumpillen bedoelde ik.

Binc
    Bijdrager

Ik doe elke avond niet anders. Eerst douchen om huid warm te maken.
    Dan sprayen en in laten trekken.
    Voetenbadje erbij en ook nog een glas magnesium. Maar sinds ik het weer oraal neem heb ik weer elke dag diarree.

Zonne
    Bijdrager

Een glas magnesium ? Drink je het zechstein zout dan ook ??
    Maar goed, dan zit de oplossing dus niet in magnesium kennelijk. Ik neem aan dat je melatonine ook al geprobeerd hebt ?
    En je vitamine D3 gehalte ? Want magnesium en vita D werken wel samen …..

Binc
    Bijdrager

Magnesium citraat poeder.
    Niet het zout. Die spray ik.
    D is onlangs geprikt. En is goed. Neem gefermenteerde levertraan. Die met kokos olie.
    Melatonine helpt niet.
    Ik wacht op schildklier hormoon om uit te proberen.

Zonne
    Bijdrager

Nou in ieder geval 1 ( belangrijk ) ding dat wel goed is bij je, die vitamine D. Ik hoop dat het schildklier supplement snel komt en dat het helpt om te slapen !!!

Binc
    Bijdrager

Ik ben ook benieuwd of het wat doet.
    Maar dan moet ik wel eerst stoppen met de ashwaganda. Voorzover ik begrepen heb gast dat niet samen met schildklier hormoon.
    Op het moment dat ik magnesium genomen heb en de ashwaganda voel ik mezelf wel knock out zeg maar. Maar slapen, ho maar!

Zonne
    Bijdrager

Binc, kan je deze link lezen ? Gaat over insomnia ivm schildklier. Ik heb het zelf nog niet gelezen, ga ik zo ook doen.

How to End Insomnia and Wake Up Refreshed with Hypothyroidism [2nd Edition]

Zonne
    Bijdrager

Ik heb trouwens ook laatst een artikel gelezen waarin werd gezegd dat een tekort aan vitamine D eigenlijk een teken van tekort aan magnesium was. Jouw vitamine D is goed ( tenminste…. tegenwoordig vinden zeker de meer alternatieve artsen een waarde van 75 of hoger pas goed, wat is/was jouw waarde ?) dus zou dan je magnesium niveau ook goed moeten zijn.
    Even het artikel zoeken voor je.. http://gotmag.org/the-vitamin-d-controversy/
    En die theorie klinkt best logisch !

Binc
    Bijdrager

Mijn vit d was op een gegeven moment 46. Dat was te laag. Nu is ie iets van 89 uit mijn hoofd.
    Nier problemen geven ook vit d tekort
    En bloedarmoede. Het heeft ook een relatie met de schildklier. Ik las ook iets van aandoening aan de bijschildklier. Dat is weer iets anders. Volgende week vrijdag heb ik een afspraak om de ct te bespreken.
    Vreemde is wel dat de uitslag hiervan nog niet in mijn online dossier staat van amc.
    Vorig jaar kon ik uitslagen al eerder lezen dan dat ik de afspraak had. Wellicht betekent het niks en zie ik spoken die er nog niet zijn.
    Als ik nou vanavond weer me bed niet in ben te branden neem ik toch maar diazepam.
    Nachtje slapen zou fijn zijn 😴

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 624)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.