Voorstellen wida: histamine, bijnieren, schildklier, burn-out

Forum Forums Stel jezelf even voor Voorstellen wida: histamine, bijnieren, schildklier, burn-out

Dit onderwerp bevat 29 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 1 week, 3 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur

Binc
    Bijdrager

Binc
    Bijdrager

Oh, ik zie nu dat er iets mis is gegaan met mijn laatste bericht. Alleen de link staat er en dat was niet de bedoeling. Ik ad erbij gezet dat dit de variant is zonder adrenaline. Even opgezocht via dit forum.

wida
    Bijdrager

Jaren geleden gestopt met koemelkproducten vanwege buikpijn en vermoeidheid. Later ook gestopt met geiten- en schapenzuivel, omdat ik AIP/Paleo ging doen. Schapenzuivel kon ik daarna wel weer eten. Uit een bioresonantietest kwam ook dat ik weer roomboter zou kunnen eten. Dat ging ook een tijdje goed, maar ik raakte blijkbaar verslaafd. At het overal bij. Kreeg steeds vaker puistjes. Ben toen bij wijze van experiment even gestopt en dat maakte zo’n indruk, dat ik het even zo laat. Het was alsof er een sluier van me af viel. Wel moest ik er sterk van ontgiften. Ik weet dat rauwe melk anders is. Heb het een paar jaar geleden eens voorzichtig geprobeerd: een halve eetlepel gaf enorme buikpijn. Als ik mijn spijsvertering weer op orde heb, ga ik rauwmelkse zuivel nog eens proberen. Nu dus nog niet πŸ˜‰

Ook zojuist het boek over maagzuur gelezen en dat maakt dat ik zeker ook betaine HCl + pepsine ga bestellen.

Heel erg bedankt voor het opzoeken van Adrenal Cortex! Is het supplement in de link die je post adrenalinevrij? Waar kan ik dat aan zien?

Met Adrenacomplex van AOV, krijg je dan niet te veel vit. A binnen? Het zit ook al veel in levertraan en orgaanvlees…

Ik neig nu naar Thorne Cortrex, vanwege een mooi scala aan nuttige vitaminen en mineralen, maar zonder extra vit. A. (Komt dus eigenlijk neer op AOV Adrenacomplex zonder vit. A.

En ja, ik zat ‘t spiritualiteit-topic eens bekijken! Dankje!

wida
    Bijdrager

Ah, onze berichten kruisten elkaar. Superbedankt voor je moeite!

Binc
    Bijdrager

Paleo is laag in vetten. Ik heb dit destijds ook gedaan maar klachten werden erger. Wellicht als je buikpijn krijgt van melk dat toch met een tekort aan maagzuur te maken kan hebben. Verslaafd aan boter van goeie kwaliteit lijkt me sterk. Lijkt eerder alsof je lichaam juist extreme behoefte heeft aan vet. En die acne kan ook ontgifting zijn geweest. Via de huid. Wellicht een teken dat je via andere organen slecht kunt ontgiften.

De link van de adrenal heb ik via dit forum opgezocht. Zie onderstaande link en dan de post van 100% leven.

Om welke reden ben je bang dat je teveel vitamine a binnen zou krijgen? We hebben juist eerder een tekort.

wida
    Bijdrager

Ja ik denk dat ik sowieso een tekort aan maagzuur heb, misschien al wel heel m’n leven. Daarom ga ik dat eerst aanvullen.

Inderdaad, m’n lichaam had een extreme behoefte aan vet. Daarom voelde ik me in eerste instantie ook veel beter mΓ©t roomboter. Echter na een tijdje werk ik moe en kreeg ik mee puistjes. Ik denk dat ik het melkbestanddeel (caseΓ―ne) erin niet meer goed kon afbreken, waardoor het na 15 min. er alweer uitkwam via m’n huid. Ik kan ‘t weer proberen als m’n maagzuur weer op peil is. En nu gebruik ik grote hoeveelheden ghee, daar voel ik me goed bij en ‘t geeft geen klachten. Kan goed zijn dat ik via andere organen niet goed kan ontgiften, maar die puistjes de hele tijd (steeds vaker) waren ontstekingen geloof ik, n.a.v. niet te verteren melkbestanddelen. Nu zijn ze weg, terwijl ik nu meer aan ‘t ontgiften ben.

Ik heb de topics over bijniersupplementen ook doorgeploegd, maar ‘t blijft wat onduidelijk. Ik zou graag echt op de site van de leverancier zelf lezen over de adrenaline in zit ja of nee. Want mensen zeggen soms tegenstrijdige dingen πŸ˜‰

Over vit. A. heb ik een discussie tussen dr Mercola en WAPF gelezen, daarom was ik wat voorzichtig. Maar misschien is dit nergens voor nodig. Ik eet nu vrij veel orgaanvlees (betere voedingswaarde-prijsverhouding πŸ˜‰ ) met vit. A. Vandaar.

De Adrenacomplex van AOV heeft geen adrenaline toch? En wel meer bijnierextract dan die van Thorne. Voor een betere prijs. Wellicht toch deze πŸ™‚

wida
    Bijdrager

Sorry, ik reageerde te snel! Ik zie nu dat AOV Adrenacomplex alleen bijnierschorsextract bevat, daar zit de adrenaline niet in voor zover ik begrijp. Ik geloof dat ik eruit ben πŸ˜‰

Binc
    Bijdrager

Je bent me dus net voor. Bijnierextract zit adrenaline in. Bijnierschors niet. Dus de link die ik plaatste van thorne bevat ook alleen bijnierschors en dus geen adrenaline. Fijn dat je eruit bent. Ik ben zeer benieuwd. Ook kun je trouwens nog aan magnesium denken.
    Heb je inzichtelijk hoe je je trauma op kan lossen?

wida
    Bijdrager

En AOV bevat ook alleen bijnierschorsextract, dus ook adrenalinevrij πŸ™‚ En goedkoper.

Magnesium neem ik dagelijks in de vorm van magnesiumolie en regelmatig een magnesiumvoetenbad.

Voor traumaverwerking heb ik al een hele fijne therapeute met wie ik de juiste stappen kan zetten, dus dat komt goed. Lange weg, maar vol vertrouwen en toewijding.

Binc
    Bijdrager

Ja, je kunt altijd kijken of de AOV voor jou goed werkt. Zo niet kun je altijd nog die van Thorne bestellen.
    Heel gek maar ik heb beide varianten geprobeerd. Die met adrenaline en zonder. Bij de eerste werd ik knettergek, heel veel pijn en hyperactief. Bij alleen bijnierschors kon ik of niet slapen wat ik raar vind, of ik stort in van vermoeidheid. De AOV werkt voor mij wel ondanks dat daar bijnierschors in zit. Of het zit gewoon tussen me oren. Dat zou ook nog heel goed mogelijk kunnen zijn 😁

Hopelijk kom je verder met je voeding en de adviezen en wat er verder nog aan info te vinden is.
    Het is altijd een lange weg. Maar geduld loont. Niet altijd makkelijk overigens.

Sterkte!!

wida
    Bijdrager

Precies, in die volgorde ga ik het doen!
    De levertraan is ook net binnen (en ik vind het niet eens vies) en vit. C ga ik ook beginnen.Ik kan de wateroplosbare en vetoplosbare combineren toch? Bij elkaar in water roeren? En dan wat vet erbij eten? (Het moet eigenlijk in yoghurt of kwark maar dat verdraag ik nog niet.)

Jammer genoeg verteer ik quinoa ook niet, net als de amaranth. Gelukkig rijst en boekweit wel. Elke dag wordt ik weer een stukje wijzer πŸ˜‰

Goed dat je voor jezelf het juiste supplement in ieder geval gevonden hebt. Het komt precies he! Kan me goed voorstellen dat die met adrenaline niet echt fijn is.

Dank voor al je adviezen tot nu toe! Ik kom er nu zeker uit. Jij ook succes!

Binc
    Bijdrager

Goed van je. En goed nieuws dat je de levertraan zo makkelijk weg krijgt!

Due vetoplosbare vit c kan niet in water. Dat lost niet op. Wellicht kun je het door een beetje kokosolie of palmolie roeren. Andere ideeen buiten yoghurt of kwark weet ik niet behalve olie.

Toch iets wat je kunt verteren aan koolhydraten. Voor wat betreft die betaine hcl als je die gaat nemen. Neem deze alleen na het eten van dierlijke eiwitten. Dus vlees, eieren. Wanner je dit neemt als je alleen koolhydraten of groente eet gaat het niet goed. Het is bedoeld om eiwitten te verteren namelijk.

Geen dank voor de adviezen. Eerst maar eens kijken of je er profijt van hebt! Succes!!

wida
    Bijdrager

Komt goed, dankje!

Over betaine hcl: weet jij een goede met pepsine van dierlijke oorsprong? Kon t op dit forum niet terugvinden. Ik zie dat Solgar eentje heeft met dierlijke epsine, maar daar zit ook weer maltodextrine bij πŸ™

wida
    Bijdrager

Heb t gevonden, die van AOV heeft dierlijke pepsine.

Binc
    Bijdrager

Hoe gaat het nu? Ik had nog iets anders gelezen over histamine. Wat kan helpen is diamine oxidase. Er zijn supplementen met dit enzym. Dao heet het dan. Maar dit is ook aanwezig in nierweefsel…mocht je dat niet weg kunnen krijgen zoals ik dat ook niet weg krijg, is dit wellicht nog een alternatief. Toevallig ontdekte ik vandaag deze lijn die ook nierorgaan in het assortiment heeft. Ik dacht, misschien kun je er iets mee evt.

https://www.ergomax.nl/merken/ancestral-supplements

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.