Voorstellen Enjoy

Forum Forums Stel jezelf even voor Voorstellen Enjoy

Dit onderwerp bevat 52 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Webmaster 7 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
  • Auteur

Webmaster
    Bijdrager

En dat heb je al een paar keer mogen ervaren, Albert, hoewel niet blijvend (maar toch…)!

Mike

eeli
    Bijdrager

Klopt helemaal Mike

het zijn nu nog momenten, soms zelfs een paar dagen, maar dat maakt me al heel blij. Het lichaam pakt het dus soms op en ik ga er van uit dat dit het nieuwe ( of liever het oude) patroon wordt.

Webmaster
    Bijdrager

Dat vind ik een hele goede affirmatie, Albert. ‘Ik ben helende’. Hou je hieraan vast!

Mike

eeli
    Bijdrager

YES !!!

Relax, nothing under control……….mooie uitspraak, geeft meer ruimte aan de geest

Rapunzel
    Bijdrager

Mijn vriendin zei eens ‘je gaat naar de huisarts en als hij je pillen voorschrijft dan neem je ze gewoon aan. Maar dat wil niet zeggen dat je ze moet slikken.’ Dat vond ik wel een goeie!

Webmaster
    Bijdrager

En na verloop van tijd breng je ze gewoon terug naar de apotheek. Retour afzender!

Mike

mappas
    Bijdrager

Ik grijp maar even terug naar m’n “eigen” topic met een vraag.

Ik eet nu sinds een paar maanden weer verzadigd vet, en behoorlijk veel ook. Het bevalt me prima en ik voel me er goed bij. Ik heb haast nooit meer honger, taal nauwelijks naar zoetigheid, heb zelfs m’n geliefde pain de boulogne (meergranenbrood) bij het ontbijt vervangen door zwaar roggebrood met veel roomboter en een hele dikke plak kaas.

Nu is het zo dat ik al een paar jaar van die hele fijne blonde haartjes op m’n gezicht hebben de steeds langer schenen te worden. Eerst ging ik er met het epileerapparaat overheen maar daar kreeg ik ontstekinkjes (puistjes) van. Toen las ik dat Japanse vrouwen hun gezicht scheren met een droog scheermesje om hun huid te peelen, en dat je van het scheren van die donshaartjes dus echt geen stoppels krijgt. Vanaf dat moment schoor ik m’n gezicht om de drie dagen. Het klinkt heel gek voor een vrouw, maar ik kreeg er echt een prachtig glad en babyzacht velletje van.

Nu mijn vraag: gisteren ontdekte ik opeens dat de haartjes maar heel weinig waren gegroeid, terwijl ik al een week niet had geschoren. Het moet haast wel iets te maken hebben met m’n nieuwe eetgewoontes. Maar hoe zit dat dan? Kreeg ik die haartjes omdat ik te weinig vet at? Dat m’n lichaam een andere bescherming wilde bewerkstelligen, hoe subtiel ook? Of zou het iets met de hormoonhuishouding te maken hebben?

Het houdt me behoorlijk bezig en ik ben er natuurlijk blij mee, maar ik zou graag willen weten wat zich afspeelt in m’n lichaam.

Alvast bedankt voor het meedenken! 😀

En hele fijne kerstdagen voor jullie allemaal! 😀 Ik zie dat het ongemerkt eerste kerstdag is geworden.

Webmaster
    Bijdrager

Die haargroei komt door testosteron. Je lichaam maakt door het nieuwe voedingspatroon minder testosteron aan en dit betekent inderdaad dat je hormonaal meer in balans komt. Goed nieuws dus zo met de kerst!

Mike

Anoniem

Ook ik zit al een paar jaar met ongewenste haartjes onder de kin, het zijn er zo weinig dat ik me er nooit druk om heb gemaakt, haal ze met pincet eruit. Het is nooit erger geworden maar het blijft wel.

Hoe zit dat dan met mannen die ineens kaal worden op hun hoofd? Schijnt een teveel aan testosteron te zijn heb ik altijd begrepen ?? Dus die mannen zijn dan ook uit balans. Dan zou je moeten zeggen dat zodra die balans zich weer hersteld ze WEER HAAR moeten krijgen.

Haargroei/ongewenste haren daar waar zie niet moeten groeien GROEIEN ze en daar waar ze mogen groeien blijven ze weg.

Als ik daar nog is een keer vat op krijgt (in verleden door antibiotica aardig wat verloren) dan gaat de vlag uit! Iemand die tips kan geven voor HAARGROEI, daar waar ze mogen groeien altijd welkom.

Ook ben ik me aan het voorbereiden om met het nieuwe jaar dus ook een nieuw dieet aan te gaan.

En wat is het beste om mee te starten : de 3% of 35% ?. Ik heb er aardig wat overgelezen maar in mijn geval heb ik toch nog graag wat advies.

Ik wil ook 1 poes van 15 geven aan het drinkwater, zij spuugt elke week wel 2 maal verschrikkelijk stinkend bruin braaksel. Een bloedonderzoek bij de dierenarts gaf geen duidelijke aanwijzing. Ik voel jammergenoeg nu wel bultjes ter groote van erwtjes, wat voor mij uit het verleden met sommige van mijn andere poezen van gemiddeld dezelfde leeftijd, duidt op borstkanker van de melkklieren.

Ageeth

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Wat H202 betreft, ik heb de 35% gekocht en zelf de verdunning gemaakt naar 3%.( 1 op 11 of 12)

Ik ben begonnen met 3 druppels 3%, 4 x per dag en dit paar dagen aanhouden en dan langzamerhand ophogen. Nu gebruik ik druppels 35 %. Je kunt dit echt het beste zelf uitproberen. Maar het is goedkoper zelf de verdunning te maken.

Anoniem

Je bedoelt : 1 druppel 35% verdunnen in 11 eetlepels water en daar 3 x 3 druppels van x 4?

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Hoe zit dat dan met mannen die ineens kaal worden op hun hoofd? Schijnt een teveel aan testosteron te zijn heb ik altijd begrepen ??

Precies andersom. Mannen met te weinig testosteron krijgen haaruitval.

Quote:
    Dus die mannen zijn dan ook uit balans. Dan zou je moeten zeggen dat zodra die balans zich weer hersteld ze WEER HAAR moeten krijgen.

Dat klopt exact. Je genen hebben een aan/uit-knop. Waar ie knop op staat is afhankelijk van de aanwezigheid of afwezigheid van voedingstoffen in de voeding.

Mike

Anoniem

Dus als de balans bij een vrouw hersteld, ook weer meer haargroei, dus de oestrogeenbalans moet herstellen, maar door de overgang is dit uitbalans en dit mag nooit weer teveel worden want dan heb je risico op borstkanker.

De artsen willen dit remmen met het zogenaamde antihormoon maar dan zit je ver onder je normale balans, botproblemen, haaruitval en andere …….

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    Dus als de balans bij een vrouw hersteld, ook weer meer haargroei, dus de oestrogeenbalans moet herstellen, maar door de overgang is dit uitbalans en dit mag nooit weer teveel worden want dan heb je risico op borstkanker.

En daarom schrijven ze een oestrogenenbom voor als de pil? Wat is de logica daarachter dan precies?

Mike

Anoniem

Je oestrogenen blokken is mij inziens tegennatuurlijk, vandaar dat ik hier niet aanwil…

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.