Voorstellen Enjoy

Forum Forums Stel jezelf even voor Voorstellen Enjoy

Dit onderwerp bevat 52 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Webmaster 7 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
  • Auteur

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Nou, dat kan wel zo zijn…maar mijn lichaam heeft echt veel tijd nodig. Ik heb MS en er is met zoveel önderdelen”van mijn lichaam wat aan de hand…dat kan niet in korte tijd.

Dat voel ik gewoon, maar ik heb inmiddels de overtuiging dat ik ook vooruit kan gaan, terwijl de artsen zeggen dat is onmogelijk, het is een progressieve ziekte en je kunt alleen maar achteruit gaan.

Ik merk dat als ik teveel wil, ik gefrustreerd raak als het niet meteen lukt, dus dat heb ik gewoon losgelaten. Ik kijk per dag hoe ik mij voel, wat ik kan en dat voelt het beste.

corneliahz
    Bijdrager

Dirtsa, mooi dat je vast houdt aan de overtuiging dat je vooruit kunt gaan! In het bijzonder omdat de ‘geleerden’ je hebben verteld dat dit onmogelijk is. Heel sterk van je.

ongelovigethomaz
    Bijdrager

Welkom Joke,

Wat fijn dat je bij dit forum bent gekomen.

Nummer drie op dit forum met een eetprobleem verleden ben ik. Geen anorexia maar wel boulimia. Wat ik kan zeggen (en ook tegen mezelf zeg nu) is om zo ontspannen mogelijk jezelf te introduceren met deze nieuwe informatie. Rustig opbouwen door erover te lezen en langzaam beginnen met het veranderen van je eetpatroon. Ik ben zelf erg hard van stapel gelopen en hele dagen gaan lezen over voeding en koken. Kortom, erg veel met eten bezig gegaan. Ik heb al jaren geen boulimia meer, maar voeding als dagbesteding krijgen vind ik ook niet goed voor mij. Het blijft belangrijk bewust te zijn van je acties en gedachten en deze zo nodig aan te pakken. Ik weiger het eetprobleem als iets te zien waar ik de rest van mijn leven last van zou hebben. Het eetprobleem staat gelukkig gevoelsmatig ver van me vandaan nu. Maar voeding als dagbesteding is niet iets waarvoor ik wil kiezen. Veel succes met deze balans voor jezelf vinden!

Je vertelt over je acne. Ik heb zelf een lange geschiedenis met acne en puistjes, maar nu zijn ze er nauwelijks nog. Ik had tijdens die jaren van alles geprobeerd (van laserstalen tot allerlei crèmes en supplementen), maar niets hielp voor een lange tijd. Ik heb er zelfs anti-biotica voor geslikt, wat aan mijn darmflora veel schade heeft aangericht! Ik ben erachter gekomen dat mijn darmen/darmflora/schimmels de oorzaak waren van de ellende en sinds ik bezig en met deze gezonde voeding (vooral geen suikers), zijn ze langzamerhand steeds meer verdwenen. Een duidelijk aantoonbaar succesverhaal! 🙂

Groeten,

Louise

mappas
    Bijdrager

@ Dirtsa: ik tel geen calorieën (meer) hoor, maar ik voel natuurlijk wel haarfijn aan wanneer m’n lichaam er genoeg binnen heeft gekregen. Want dik(ker) worden dat is een grote NONO voor mij 👿 . Mijn angstbeeld blijft toch nog wel een blubberbuik en blubberdijen. Dan maar minder gezond. Ik wil echter proberen m’n koolhydrateninname te verschijven richting vetinname. En dat moet toch lukken zonder een blubberbuik te krijgen.

En ik schaam me eigenlijk een beetje dat ik jou dat schrijf, want jij hebt met je MS hele andere problemen aan je hoofd en ik heb een luxe probleem. Ik wens jou veel sterkte en kracht toe!

@ Louise: een voedingspatroon moet je je op een gegeven moment eigen maken, zeker geen dagbesteding laten zijn!

Ik gebruik al jaren benzoyl peroxide en een creme met vitamine A zuur tegen m’n acné. Dat helpt al enorm. Sinds een paar maanden gebruik ik ook geen vethoudende moisturizer meer maar alleen een serum en een toner. Nu heb ik nog maar relatief weinig last van acné. Maar van die benzoyl peroxide zou ik wel af willen, lijkt me helemaal niet goed voor m’n huid. Misschien als ik minder suikers gebruik……

ongelovigethomaz
    Bijdrager

Hoi Joke,

Benzoyl peroxide is dat bleekmiddel toch? Ik had allemaal verkleurde bedlakens (en soms kleding) ervan. Tijdens mijn tienertijd heb ik dit gesmeerd en het hielp inderdaad behoorlijk, maar het is volgens mij super giftig. Uiteindelijk beginnen de puistjes van binnen, dus de binnenkant reinigen is de beste remedie.

louise

mappas
    Bijdrager

Ja, je kleding bleekt er inderdaad door als het erop komt. Maar waterstofperoxide is ook een bleekmiddel, en dat nemen we hier op het forum ook in, dus dat hoeft het criterium niet te zijn.

ongelovigethomaz
    Bijdrager

Misschien valt het met de giftigheid inderdaad mee, maar ik heb grote twijfels. Waterstofperoxide in haarverf is ook giftig, dus er zijn wel degelijk verschillen. Er is goede waterstofperoxide en slechte. Het gaat er natuurlijk om wat er voor jou het beste werkt.

Webmaster
    Bijdrager

Enjoy,

Je maakt een ernstige denkfout. Benzoylperoxide wordt gemaakt door waterstofperoxide te vermengen met benzoylchloride. Dit doet me denken aan MMS, chloordioxide. De chloor is een gifstof, de peroxide niet. Je vergiftigt jezelf dus gedeeltelijk, terwijl je aan de andere kant geconcentreerde zuurstof toevoegt. Daarom zijn er minstens zoveel negatieve ervaringen met MMS als er positieve zijn. Je lichaam zit te wachten op de zuurstof, niet op de chloor. Chloordioxide (MMS) is eveneens een bleek- en schoonmaakmiddel. Waterstofperoxide valt in je lichaam uiteen in water en zuurstof en is dus niet toxisch. Aangezien waterstofperoxide uitwendig aangebracht ook zonder toxische chloor het gewenste effect geeft is er geen enkele reden om benzoylperoxide te gebruiken. Waterstofperoxide kan als bleek- en schoonmaakmiddel worden ingezet, maar doet zijn werk op niet-toxische wijze, tenzij je overdoseert of het combineert met schadelijke stoffen als chloor.

Mike

ongelovigethomaz
    Bijdrager

Wat fijn zeg Mike dat je opheldering geeft! Veel dank daarvoor.

mappas
    Bijdrager
    Quote:
    Aangezien waterstofperoxide uitwendig aangebracht ook zonder toxische chloor het gewenste effect geeft is er geen enkele reden om benzoylperoxide te gebruiken. Waterstofperoxide kan als bleek- en schoonmaakmiddel worden ingezet, maar doet zijn werk op niet-toxische wijze, tenzij je overdoseert of het combineert met schadelijke stoffen als chloor.

Ik reinig m’n gezicht sinds een dag of vijf na met 3% (foodgrade) H2O2.

Het is héél eng voor mij om te stoppen met de BP, maar op basis van wat je schrijft Mike wil ik het toch gaan proberen. Ik hoop zó dat de acné niet terug komt!

Ik houd jullie op de hoogte.

M’n acné verergert trouwens vlak na m’n menstruatie, is dus grotendeels hormonaal, heeft het dan nog steeds met voeding te maken?

Webmaster
    Bijdrager
    Quote:
    M’n acné verergert trouwens vlak na m’n menstruatie, is dus grotendeels hormonaal, heeft het dan nog steeds met voeding te maken?

Ja, heeft alles met voeding te maken. Hormonale disbalans wordt veroorzaakt door voedingstekorten (vetten, mineralen, zuurstof, waterstof) en een te hoog glucosegehalte in het bloed. Hoe erger je menstruatieklachten zijn, hoe erger je er aan toe bent. Menstruatie = ontgifting.

Mike

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Daar kan ik over meepraten, voor ik met elimineren en nu met westonprice begon, had ik extreem bloedverlies.

Bijna niet bij te houden, de verschoning.

Dat was een van de eerste dingen die verbeterde, overigens ook de hoofdpijn die erbij hoorde.

Nu is de bloeding echt spectaculair minder.

mappas
    Bijdrager
    Quote:
    Mike schreef: Hoe erger je menstruatieklachten zijn, hoe erger je er aan toe bent. Menstruatie = ontgifting.

Nu moeten we even heel serieus praten Mike, want je raakt hier iets heel actueels……

Ik ben meestal 6 à 7 dagen ongesteld, maar vorige week ging het bloedverlies (alleen lichtrood bloed) in lichte mate door en ik zit nu al op dag 15 van bloedverlies!!! Ik was van plan vrijdag naar de dokter te gaan als het niet over zou zijn. Zou het iets te maken hebben met de MSM, waardoor ik al anderhalve week diarree heb? Die nu trouwens nagenoeg over lijkt te zijn. ‘t Is wel héél toevallig!

En zo ja, gewoon afwachten tot het over gaat? De reden dat ik twijfel naar de huisarts te gaan is dat ik bang ben dat hij me hormonen zal geven. Nadat ik vroeger veel allergieën had die verergerden toen ik de pil ging doorslikken en grotendeels verdwenen toen ik met de pil stopte heb ik mezelf voorgenomen dat er geen hormonen meer inkomen bij me.

Webmaster
    Bijdrager

En daar heb jij weer een belangrijk punt. Wanneer mensen ernstige klachten ervaren vind ik dat ze zich tot hun huisarts moeten wenden, maar de kans is inderdaad groot dat hij/zij hormonen gaat voorschrijven en dat is niet de oplossing. Toch adviseer ik je om je te laten onderzoeken. Ik gebruik artsen altijd precies waar ik ze voor nodig heb. Mij gaat het om de diagnose, niet om de behandeling. Zodra ik een beter beeld heb van wat eraan mankeert, negeer ik de voorgestelde ‘behandeling’ en ga zelf op zoek.

Mike

eeli
    Bijdrager

Dirtsa

weer erg herkenbaar hoe je schrijft. Ook mij is verteld dat ik een progressieve aandoening heb en dus alleen maar achteruit zal gaan. Op een gegeven moment was ik nog de enige die dit niet wilde geloven. Gelukkig kom ik hier mensen tegen die geloven in herstel en het zelfgenezend vermogen van het lichaam.

Volledig genezen zou geweldig zijn maar ook toename van energie of een stukje kunnen lopen vind ik een spectaculaire genezing

André

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.