Voorstellen en histamine klachten

Forum Forums Stel jezelf even voor Voorstellen en histamine klachten

• Dit onderwerp bevat 28 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand geleden door Anoniem.
14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Best
    Bijdrager

Hallo Binc,

Bedankt voor je reactie. Wat je zegt klopt hoor, hoe meer je met eten bezig bent hoe meer stress het geeft, echter moet ik dit wel met een tussen stap doen want ik kan niet alles verdragen en dan is de reactie echt wel heel heftig. Maar dat moet wel lukken hoop ik.

Ik gebruik momenteel de volgende supplementen:

Rundernieren, runder pancreas, runder lever, visolie, betaine hcl met pepsine, dpp4 met verteringsenzymen, gutpro probiotica, en heb ook nog een pot runder darmen/ingewanden liggen maar die durf ik nog niet helemaal in te zetten.

Met eten gebruik ik de vetten ossenwit, olijfolie, kwa vlees kipfilet, dijfilet en rundergehakt(online besteld bij schotsehooglanders) en dat met groente(biologisch) en basmati rijst/zoete aardappel/pastinaak of aardappel. Maar las net dat aardappel niet zo goede keuze is.

Anoniem
    Inactief

Hoi Best, het klinkt mij niet verkeerd wat he schrijft aan supplementen. Waarom zou je die runder darmen niet nemen?

Je zou nog keltisch zeezout kunnen gebruiken om mee te koken en als sole te drinken. De vetten lijken me prima evenals het vlees. Combineer de magere vleessoorten wel met veel vet. Zoals de kip met zelf gemaakte vette saus. Hoe en wat voor tussenstap wil je nemen dan? En voor welke heftige reactie?

Best
    Bijdrager

Hallo Binc,

Ik kan nog niet alles verdragen, dus als ik te veel histamine dingen op een dag eet krijg ik heel veel jeuk en onrustig gejaagd gevoel en heeft het heel veel invloed op mijn humeur en krijg hele depressieve gevoelens dat is gewoon niet fijn. Met een tussen stap bedoel ik dan eerst met de voeding die ik nu goed verdraag de darmen en slijmvliezen aansterken en dan weer voeding uitbouwen.

De runderdarmen bevatten een hoop probiotica die een histamine reactie uit kunnen lokken maar ga aankomende week beginnen met een kwart capsule en kijken wat er gebeurd.

Ik doe meestal over de kip ossenwit omdat ik nog nog zoekende ben naar het beste maaltijd combinaties met wat wel en niet.

Dus tips en recepten zijn welkom😄

Anoniem
    Inactief

Dan is rustig opbouwen idd wel een idee. Misschien eens kijken of gelatine je kan helpen met het maagslijmvlies. De groene bus kun je door koude en warme dranken doen. De rode kun je gebruiken voor pudding maken. Ik maak er meestal pannacotta van. Dat is gekookte room met wat fruit net wat je lekker vind. Natuurlijk niet als hoofdmaaltijd.

Die kipfilet, vaak is dat wat droog met weinig vet. Dan kun bv indiaanse tikka massala mee maken. Ik zou dan naast de yoghurt kokosmelk erbij doen. En wat amandel schaafsel. Die Chili vlokken laat ik zelf altijd weg. Hou helemaal niet van pittig. Je kunt er witte rijst bij eten. Of je alles uit dit recept kan verdragen weet ik niet. Ook kun je het boek, geef je ogen de kost bestellen. Veel wapf recepten. Hanneke Braakhuis heeft ook een uitgebreid kook boek. Op de site voedingisgezondheid staan ook recepten.

https://njam.tv/recepten/indiase-kip-met-garam-masala-en-yoghurt

Kun je hiermee even vooruit?

Best
    Bijdrager

<p style=”text-align: left;”>Top, bedankt! Ik ga ermee aan de slag👍🏻😀</p>

Anoniem
    Inactief

Wacht nog even voordat je weer lange tijd weg bent. Ik wilde nog even terug komen op de vitamine C en histamine waar ik eerder over schreef. Je zegt als je veel producten eet met histamine je gejaagd bent. Gebruik je ook vitamine C? Wida gaf aan dat vitamine C histamine in de hand werkt. Ik heb geen idee waar ze dat vandaan haalt. Als Wida mee leest wil je dan aangeven hoe je daarbij komt?

Vitamine C draagt wel degelij bij aan verlaging van histamine. Histamine problemen gaan samen met problemen van de bijnieren. Vitamine C heeft een gunstig effect op de bijnieren omdat het adrenaline verlaagt. Echter, ik heb zojuist gelezen dat het wel uit maakt welke vorm van vitamine C een gunstig effect heeft. En dat is niet ascorbinezuur maar wel acerola poeder. Ascorbinezuur of een gewoon vitamine c supplement haalt dat niet. Hier meer over te lezen. Dus. Wie weet komt je gejaagdheid door adrenaline Best, en heb je baat bij acerola.

https://www.supplementguide.nl/acerola-kers/

Anoniem
    Inactief

Voor wat betreft recepten, wie weet heb je hier iets aan. Het zijn wapf recepten van de Weston price foundation. Incl uitleg over het belang van de juiste vetten. Ik kende dit document nog niet en kwam het net per abuis toevallig tegen.

https://ecoboerderij-dehaan.nl/images/Tekstbestanden/Voedzame_Tradities_-_Sally_Fallon_v2008.pdf

wida
    Bijdrager

@Binc

Oxaalzuur is sowieso iets om te vermijden als je klachten hebt. Frytinezuur is net zoiets. Advies is om granen/meel producten te weken voordat je ze gaat consumeren.

Dat begrijp ik. Ik neem dan ook niks waar oxaalzuur in zit. Dit is bijv ook de reden waarom ik wel tegen gekookte bataat kan en niet tegen gestoomde. Bij de gekookte wordt het oxaalzuur afgebroken in het kookwater en dat gooi je weg. Bij de gestoomde blijft het oxaalzuur – blijkbaar – grotendeels in de bataat.

Waarom niet werken aan het maag en darmslijmvlies? Ik las dat je zei dat voeding en politiek niet van elkaar los te zien is. Datzelfde is ook zo met dergelijke medische onderzoeken. Nu las ik dat je een ingewikkeld alternatief traject aan het doen bent. Wat is dan de reden dat je de Weston Price voedingspatronen en adviezen een deuppel op een gloeiende plaat vind? Waarom niet een kans geven aan oer oude voeding en adviezen? Wel eens geprobeerd om dit alles te proberen in combi met stoofpotjes en bv panacotta? Pectine uit appels?

Als je mijn verhalen goed had gelezen, had je gezien dat ik al veel medisch onderzoek heb gedaan, met en zonder hulp. Ik heb trouwens ook nooit gezegd dat ik WAPF-voeding geen kans geeft… Waar heb je dat gelezen? Ik vind WAPF-voeding geweldig en in mijn ogen het meest optimale voedingspatroon voor de mens. Alleen kan ik nu zelf alleen maar zó eten zoals mijn lichaam nú vraagt. Ik heb in de afgelopen jaren werkelijk alle soorten voedingsmiddelen uitgeprobeerd in allerlei combinaties en kooktechnieken. Wat ik verdroeg werd steeds minder, ondanks het feit dat ik wel mijn maagzuur op peil heb gekregen bijv. Dus via voeding gaat de route voor mij momenteel niet.

@Best

Wida hoe gaat het nu met jouw en je behandeling? Slaat het aan, merk je al verbetering? De rundernieren waar Binc over schreef gebruik ik zelf ook en ik kan beamen dat ze zeker wel werken en verlichting van de klachten geven, ik zou het toch een kans geven om het te proberen.

Ik ben inmiddels 7 injecties verder en ben voortdurend een soort van ziek en heel moe. Dat is een goed teken, mijn immuunsysteem is bezig met de ingebrachte bacteriën. Ik merk ook dat ik ontgift via mijn huid (stinkend zweet). Dat is ook fijn, want het gaat op een tempo dat ik aankan, waarbij er geen histamine vrijkomt blijkbaar. En andere manieren van ontgiften gaven voor mij altijd problemen, dus ik ben er blij mee. Ook heb ik sinds een aantal weken geen last meer van mijn evenwichtsorgaan. En raken mijn lymfevaten (?) niet meer overactief als ik mijn huid afdroog met een handdoek (na het douchen). Dit zijn nog maar hele kleine dingetjes, maar hieraan merk ik dat er iets gebeurt. Als er meer veranderingen plaatsvinden, laat ik het over een tijdje weten.

Fijn om jouw ervaring met de rundernieren te horen. Wie weet dat ik me daar toch nog eens aan waag!

Wat je zegt klopt hoor, hoe meer je met eten bezig bent hoe meer stress het geeft, echter moet ik dit wel met een tussen stap doen want ik kan niet alles verdragen en dan is de reactie echt wel heel heftig. Maar dat moet wel lukken hoop ik.

Ja dat herken ik ook. Altijd zoeken om een weg te vinden tussen loslaten en binnen je kaders blijven. Voor mij geeft het momenteel het minste stress om binnen mijn kader te blijven. Eigenlijk is er ook geen andere optie.

Romagi
    Bijdrager

Ook heb ik sinds een aantal weken geen last meer van mijn evenwichtsorgaan.

Aangezien ik zelf last heb van duizelingen valt mij deze zin extra op. Geen idee hoe een evenwichtsorgaan in verbinding kan staan met?     ja met wat?

Ik ben inmiddels 7 injecties verder en ben voortdurend een soort van ziek en heel moe. Dat is een goed teken, mijn immuunsysteem is bezig met de ingebrachte bacteriën.

bacterieen via injecties? of begrijp ik het verkeerd. Nooit van gehoord.

Gisteren ben ik zelf met acupunctuur  behandeld en was daarna ook erg moe. Maar ik heb geen histamine problemen. Misschien wel nog steeds een slechte vertering, maar weet ik ook niet zeker. Ik ben wel mijn eigen dokter d.w.z. dat ik het zelf allemaal moet uitvinden.

Hoop voor je dat je problemen eerstdaags verbeteren.

Anoniem
    Inactief

Wida, als je achter Wapf staat waarom bagetaliseer je dan in eerste instantie die runder nieren Incl vitamine C? Waarom niet gewoon een andere vorm van vitamine C proberen iplv de handdoek in de ring? Jou protocol wat je aan het doen bent ga ik niet lezen. Na een snelle blik heb ik al zeer mijn twijfels. Na nog verder onderzoek lees ik over deze vrouw veel argumenten voornamelijk gericht op zogenaamd wetenschappelijk onderzoek. Haar verhaal over b12 eens doorgelezen. Nergens gelezen dat ze het heeft over tekort aan maagzuur bv. Is zij ook degene die je wijs maakt dat vitamine c histamine in de hand werkt? Waar is het bewijs hiervan? Als je al zoveel medisch onderzoek hebt gehad en het helpt niet waarom dan niet zelf verder onderzoeken?

Wat jij hierboven beschrijft lijkt mij alles behalve gezond. Maar goed, als jij je er lekker bij voelt en het als positief ervaart is dat geheel aan jou.

Mijnziens is het nog steeds bijnieruitputting en een probleem met de spijsvertering. Overigens niet alleen de darmen en maagslijmvlies maar ook de lever en alvleesklier.

Maagzuur versterken is nog iets anders als maag en darmslijmvlies.

wida
    Bijdrager

@Romagi

Aangezien ik zelf last heb van duizelingen valt mij deze zin extra op. Geen idee hoe een evenwichtsorgaan in verbinding kan staan met?     ja met wat?

Vervelend van je duizelingen, zeg.. Het kan natuurlijk met van alles te maken hebben. Ik weet niet precies hoe het bij mij komt. Bij mij spelen zoveel dingen, dat ik niet meer kan ontwaren hoe het één verband houdt met het ander. Proefondervindelijk leer ik van alles en daar borduur ik dan weer op voort. Zo ben ik idd ook mijn eigen dokter geworden, gelukkig wel met wat hulp.

Ik heb geen last van duizelingen, maar wel van misselijkheid als mijn oren heel koud zijn geworden (bijv als het vriest of in het dompelbad van de sauna). Zodra ik weer opgewarmd ben, is het direct over. Het evenwichtsorgaan zit direct achter het oor. Ook viel ik een keer flauw bij de dokter toen mijn oren uitgespoten werden met te koud water. Mijn voorzichtige conclusie is dat het evenwichtsorgaan onder hoge druk is komen te staan door stress, sluimerende bacterie-infecties. Maar de precieze route hoe dit in het lichaam gebeurt, daar ben ik nog niet achter.

bacterieen via injecties? of begrijp ik het verkeerd. Nooit van gehoord.

Ja een injectie met bacteriën in hun oorspronkelijke vorm. Deze bacteriën had ik niet goed doorgemaakt, waardoor/omdat ze buiten bereik van het immuunsysteem waren geraakt. Daardoor sluimeren ze, triggeren ze m’n immuunsysteem (maak ik histamine aan), zonder dat het weggewerkt wordt. De behandeling maakt die bacteriën weer beschikbaar voor mijn immuunsysteem, waardoor ik dus gedoseerd opnieuw ziek word en antistoffen aanmaak, om uiteindelijk de rest ook op te ruimen. Voor meer info: lees mijn verhaal hierboven of google op autovaccintherapie.

Dank voor je wensen. Linksom of rechtsom kom ik er wel! Ik hoop dat jij baat zult hebben bij je acupunctuurbehandelingen!

@Binc
    Ik vind je manier van communiceren hierboven heel onprettig. Zonder goed te lezen wat ik schreef, trek je allerlei onterechte conclusies. Je stelt je vragen op een vooringenomen en negatieve manier. Hier ga ik niet op in.

Anoniem
    Inactief

En hoe vooringenomen is de conclusie om te zeggen dat vitamine c histamine in de hand werkt en dat dat wel even goed is om te weten zonder bewijs hiervan? Op de eerdere vraag hierover ga je ook niet op in. Het maakt mij verder niet uit. Kijk eerst naar jezelf voordat je een ander beschuldigt van vooringenomen. Voorlopig ga jij er niet op in.
    In dat geval lijkt het mij idd beter om er maar niet op in te gaan en vooral je eigen argumenten te ontwijken.
    Desondanks, succes met de behandeling.

Anoniem
    Inactief

Onderstaand een lesje over vitamine C. Hopelijk kan iedereen na het lezen hiervan inzien dat niet vitamine C zelf niet de boosdoener is maar juist de helper. Iplv de vitamine de schuld te geven van problemen in het lichaam worden hier de verschillende vormen genoemd die beter te verdragen zijn tegenover ascorbinezuur. Overigens ook te lezen in het eerste artikel waarbij gerefereerd werd naar Esther C.

Geen idee wat de reden is dat sommige mensen dingen niet lezen en problemen blijven zien. Ieder voor zich. Maar verwacht van mij geen inzet om anderen nog ergens op te attenderen of te willen helpen als ze zelf geen moeite doen.

Volgende keer graag even artikelen lezen alvorens met argumenten te strooien die dit forum vervuilen zonder überhaupt een artikel te lezen over een alternatief voor ascorbinezuur. Wie weet hebben anderen wel baat bij onderstaande info.

Anoniem
    Inactief

Artikel over Monica van der Lem.

Maar haar behandelplan en onderzoeken hebben niks te maken hebben met moderne wetenschap welke evengoed onderdeel uit maakt van een globalistische agenda. Moet je nagaan, 45% van de bevolking heeft een b12 tekort. Moet je nagaan hoeveel mensen Inn werkelijkheid een probleem hebben met een tekort aan maagzuur (bijnieruitputting, histamine, leverproblemen) etc etc.

Horen we Monica iets zeggen over een tekort aan maagzuur als oorzaak van B12 tekort? Wel valt te lezen dat Monica geen enkele aansprakelijkheid accepteert zodra mensen klachten krijgen onder haar behandelplan.

Jammer Wida, maar het lijkt erop dat je te maken hebt met iemand die liever onderdeel uit maakt van globalisme dan echt mensen willen helpen. alles gebaseerd op wetenschappelijke artikelen. Als het aan Monica ligt slikken we ook maar geen vitamine D.

Voor iemand die achter de filosofie van dit forum staat is het niet te geloven of eigenlijk bijna onaannemelijk om zich in te laten met een persoon als Monica.

http://docplayer.nl/11920754-Anders-adhd-30-10-2015-presentatie-anders-adhd-30-oktober-2015-adhd.html

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.