enorm frusterend die vochtwallen.. :(

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid enorm frusterend die vochtwallen.. :(

Dit onderwerp bevat 27 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sampjes 3 jaren, 6 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur

jappe007
    Bijdrager

ja desloratadine neem ik al lang..
    eerst altijd xyzall maar werd ik nog luier van.
    maar ik moet dit nemen omdat ik anders terug heel veel allergieklachten krijg.
    en ik zou niet direct iets anders weten of iets natuurlijks.
    want ik heb mij al laten testen in een universitair ziekenhuis en ben ook aan enorm veel allergisch dus dat maakt het nog moeilijker…

en over dr hertoghe had ik nog nooit niet van gehoord.
    heb is op zijn website gekeken maar is in het engels.
    en wou is weten of ze ook nederlands praten omdat het in brussel is?
    en zou dit de beste dokter zijn voor mijn problemen denk je?
    want ik ben ondertussen die doktersbezoeken echt wel kotsbeu..

want ik heb nu wel nog een afspraak staan bij jeroen hoogakker werkt met de vegatest en asyra pro. maar kan het nog afzeggen als die dr hertoghe beter is..

jappe007
    Bijdrager

deze dokter heb ik trouwens ook gevonden.
    en is vlak bij mijn huis dus is wel handig.
    en aan zijn opleidingen te zien heeft hij precies wel wat ervaring.
    http://www.drproesmans.be/therapie.html

Lievergezond
    Bijdrager

hoi Jappe, nu gebruik je medicijnen die de gevolgen van je allergieen onderdrukken.
    Maar dat is in feite alleen symptoombestrijding, naast dat medicijnen vaak ook weer vergiftigend werken, hetgeen men in dat geval dan ook wel bijwerkingen noemt.
    De arts waarnaar je linkt lijkt me geen verkeerde: hij lijkt behoorlijk wat in huis te hebben om je binnenste buiten te keren: over binnenste buiten gesproken: hou wel ook altijd nauwlettend je portemonnee in de gaten.
    Aan de andere kant: hoeveel is je gezondheid je waard?
    Blijft altijd wel een lastige afweging.
    Misschien wil je bijv. eerst weten wat een intake je kost, om niet voor verrassingen te komen te staan: als je weet waar je aan toe bent, kun je pas afwegingen maken.
    Mogelijk kan hij je ook helpen met evt. zware metalenbelasting bij je wegkrijgen (chelatietherapie): daarover heeft Kaaskanlekkerzijn het hierboven ook: als je last hebt van allergieen en/of autisme is er vaak ook in elk geval kwikbelasting in het spel.
    Sterkte!

Lievergezond
    Bijdrager

Als kostenbesparing zou je ook zelf ergens de opdracht kunnen geven voor een haarmineraalanalyse: https://www.fatsforum.nl/forums/topic/haar-mineraal-analyse/
    Als je te laag scoort op allerlei mineralen is dat een indicatie voor een kwikbelasting, evenals als je te veel kwik in je haar hebt zitten (uiteraard).

Lievergezond
    Bijdrager

Jappe: Onderzoeken naar bloed, urine, speeksel en ontlasting zijn vaak wel / ook prijzig.
    Tegenwoordig zijn er ook methodes die voor veel minder moeite en geld je binnenste buiten keren.
    Ik heb goede ervaring met de e-steck scan: in een handomdraai -en voor veel minder geld- tovert die info over je gezondheidstoestand boven tafel over allergieen, organen die onder druk staan, nutriententekorten etc. inclusief voedingsadviezen:
    Is dat niet iets voor je ? http://www.hetcomplement.be/voedingsadvies.html
    Ik heb goede ervaring met deze scan, ik kon me er goed in vinden en wat er uit kwam en hoezeer me de adviezen tot steun waren en zijn.
    De therapeut die hoort bij de website hierboven doet ook naettherapie: iemand hier op de site is daarover enthousiast, maar ikzelf persoonlijk niet omdat het zo bewerkelijk is en duur ook voor je ergens uitkomt met die therapie.
    Maar ja, dat is een persoonlijke mening.
    Ik heb het wel gedaan maar halverwege ben ik gestopt.

Lievergezond
    Bijdrager

Blijft staan dat die e-steck bodyscan heel fijn is: je kunt ook voor je een intake krijgt bij die behandelaar vragen of je van haar ook een geprint exemplaar gaat krijgen van de bevindingen en aanbevelingen van die test misschien: daar kan je veel aan hebben.
    Weet dat je selectief mag shoppen bij welke arts of behandelaar ook: verdiep je in wat men je voorstelt: als het je niet bevalt hoef je er niet gelijk niet meer in zee te gaan met de arts of behandelaar, al is dat uiteraard een optie. Dat bedoel ik te zeggen. Artsen en behandelaars zijn in principe niet meer dan adviseurs: jij zou aan het roer moeten zitten: het gaat hier wel om jouw gezondheid en jouw portemonnee.

jappe007
    Bijdrager

ja welke voeding ik wel en niet mag eten weet ik nu ongeveer door de testen van irene. maar nu ik weet dat er iets mis is met mijn bijnier en schildklier en waarschijnlijk ook door dit dat ik fibro heb gekregen.
    maar nu moet ik iemand vinden die mij kan behandelen hierin en hopelijk dan van mijn klachten vanaf ben. maar ik wil niet meer de eerste de beste dokter nemen want dan kwam ik altijd bedrogen uit.. en zeker met geld..

maaar die dr hertoghe heb zijn website is bezocht en lijkt me wel een ervaren iemand..

ofwel die dr proesmans maar ik zie alleen maar van cvs niks van fibro of bijnieruitputting ofzoiets..

jappe007
    Bijdrager

en ik ben het zo beu al dat zoekwerk..
    mischien dat jullie echt een goede arts kunnen aanraden in belgie?

liesje
    Bijdrager

desloratadine gebruik je al zo LANG zeg je en juist bij dit middel staat als bijwerking: zwelling. Het zouden dus je gezwollen oogleden kunnen zijn van dit middel.
    Je zult het toch echt ZELF moeten uitvinden en de moed hebben om het te laten staan voor een tijdje. Dat kan een dokter ook niet voor je beslissen.
    Heb je toen je baby/kind was alle inentingen gehad? Dan zou je moeten ontgiften.

En je hoeft ook niet meteen naar een arts te rennen. Ga een tijdje gezond eten en zie wat er gebeurt.
    Al ben je een jongen je kunt puistjes als je naar buiten gaat een beetje verdoezelen. Zet een zonnebril op voor je ogen.
    ,s-morgens vroeg (zodra je wakker wordt) onder je armen je temperatuur opnemen.
    Lage temperatuur is trage schildklier.
    Neem een schrift en zet de belangrijkste dingen op een rijtje. Kost je niets, wel effectief.
    Voorlopig heb je daar je handen vol aan.

Pike
    Bijdrager

Jappe,

Ik zou als ik jou was eerst de mogelijkheid van een schildklierdisfunctie gaan onderzoeken. Als je dat hebt gedaan en dat heeft niet geholpen dan kan je het altijd nog ergens anders zoeken. Dr. Hertoghe is denk ik wat jou betreft de beste keus omdat hij hierin een expert is als het goed is. (Ik heb verder geen ervaring met hem)
    Als alternatief zou je ook nog zelf kunnen suppleren met dierlijk schildklier.
    Heb je je ochtend temperatuur al opgenomen?

http://www.schildklierinfo.be/symptomen.html

Huid

Bij hypothyreoïdie krijgt men een slechte bloedcirculatie. Hierdoor wordt de huid minder doorbloed, omdat alle bloed naar de hersenen en de vitale organen moet gaan. Bij een vergevorderde hypothyreoïdie krijgt de huid amper 20% van de normale bloedtoevoer.

droge huid met kloofacnepsoriasisSommige patiënten hebben ook een gelige gelaatskleur. Dit komt omdat de lever het betacaroteen niet meer kan omzetten in vitamine A. De lever geraakt overbelast en verliest zijn functionaliteit wanneer de hypothyreoïdie in een vergevorderd stadium geraakt.

De huid wordt ook droger. Veel patiënten gebruiken dan ook tal van olieën, lotions en vochtinbrengende crèmes om hun huid te hydrateren. De droge huid is vooral zichtbaar ter hoogte van de enkels, de handen, voeten, ellebogen en knieën.

Er is een verhoogde kans op huidinfecties, zoals acne, eczema, psoriasis, impetigo en cellulitis bij hypothyreoïdie

Debsy
    Bijdrager

check bij ongeveer 3 minuten…Je kan ook het hele filmpje kijken natuurlijk!

Pike
    Bijdrager

Welk filmpje?

Sampjes
    Bijdrager

Ah Jappe, zeer herkenbaar dat bedrogen uitkomen met geld! Dat is mij ook al vaak overkomen. Nu ben ik bij een natuurarts in behandeling maar dat is in NL dus daar heb jij niet zoveel aan. Maar hij is de eerste bij wie ik een goed gevoel heb, vooral omdat hij alles stap voor stap doet en dat heb ik eerder nog niet meegemaakt. Hij zegt trouwens dat bij fibropatienten de resultaten wel goed zijn maar dat hij bij elke patiënt een andere behandeling toepast. Simpelweg omdat elk lichaam anders is, dus het lijkt erop dat fibro niet 1 oorzaak heeft. Bij de ene fibro patiënt is het dit en bij de ander dat. Dus hij zoekt nu ook bij mij nog uit wat voor mij de juiste behandeling is. De schildklier is sowieso al zwak getest bij mij dmv de Vega test.

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.