Voeding melkkoeien in winter e.a.

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Voeding melkkoeien in winter e.a.

6 berichten aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
  • Auteur
    naief
    Bijdrager

Mooi filmpje Natuur, dank je wel. Ik ken iemand die zichzelf ontheffing heeft gegeven. Dat kan bij hem ook, want hij woont in een controle-arme omgeving. Het gras groeit beter, de zode ziet er beter uit, minder droogteschade in de zomer, etc.

Jammer dat Paul overleden is, daar hebben we een groot voorvechter in verloren.

Lievergezond
    Bijdrager

Ik vernam van horen zeggen dat de blaarkoppen (koeienras) alleen gras eten (ook in de winter in de vorm van hooi).
    Hier http://rinekedijkinga.nl/veelgestelde-vragen/melk.html lees ik dat ook weer:

Oudere rassen (zoals bijvoorbeeld blaarkoppen) hebben een andere vetzuur samenstelling v.d. melk dan het moderne MRY ras. De WUR onderzoekt momenteel de vetzuursamen stelling van Blaarkoppen: deze blijken meer onverzadigde vetzuren en minder verzadigd vet te bevatten dan melk van veel andere koeienrassen. Wellicht door hun voedingspatroon met veel ruwvoer? Hierdoor hebben ze ook direct minder effect op het broeikaseffect.

Weiland
    Bijdrager

Dat verschilt natuurlijk per boer. Wel lenen ze zich beter voor grasgevoerde productie dan bijvoorbeeld HF doordat ze minder melktypisch zijn.

Lievergezond
    Bijdrager

hoi Weiland, wat is HF?

Weiland
    Bijdrager

Holsteiner Friesian, de van oorsprong Nederlandse maar in Amerika doorgefokte melkkoeien die de meeste melkveehouders in Nederland houden.

Johnny
    Bijdrager

Hoe zit het nou met mais.

Ik hoor dat er geen GMO mais in Nederland geteeld wordt en toch wordt de mais hier Round Up ready genoemd. Dan is er toch wat mee gedaan?

Veevoer komt ook uit het buitenland dus als er hier geen GMO mais wordt geteeld krijgen de koeien dan alsnog GMO mais uit het buitenland?

6 berichten aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.