Voeding en fysieke degeneratie

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Voeding en fysieke degeneratie

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 229 reacties, heeft 33 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Binc 5 dagen, 16 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 230)
  • Auteur

liesje
    Bijdrager

Ja moeilijk dorothe voor jou en je moeder nu.
    ik ben zelf volledig omgedraaid omdat ten eerste mijn schoondochter borstkanker kreeg en is met chemo en bestralingen inmiddels overleden en ik tegelijkertijd toen een krantenartikel in handen kreeg over kanker en Weston Price. (lag in de Eko-winkel)
    Maar ik ben nu ook kritisch naar de supplementen, jij ook wel denk ik.
    Voor je moeder is 85 inderdaad wel een mooie leeftijd.
    Ergens id die generatie ook wel te begrijpen, opgevoegd met het geloof in dokters. En aanvankelijk deden dokters ook wel goed werk denk ik. Mijn eigen kinderziektes werden gewoon op zijn beloop gelaten en toen ik jong was kwam de melkboer door de straat met verse melk.
    Ik weet niet wanneer de ommekeer plaatsvond. Rond mijn vijftigste ging ik voor het eerst naar een orth.mol. art en kwam er achter dat ik al jaren verkeerd behandeld/geadviseerd werd over puistjes en koemelk-allergie.
    Dat was voor mij al een ommekeer maar pas later via dat krantenknipsel en dit forum ben ik alsmaar meer gaan beseffen hoe we voor de gek werden gehouden. Helaas net te laat om mijn eigen operatie tegen te houden.
    Ik doe nu veel om mijn kinderen en kleinkinderen in te lichten over wat er gaande is in de gezondheidszorg.
    Eens zullen ze er profijt van hebben hoop ik, van mijn kennis.
    Er gaat geen dag voorbij of er is wel weer een schandaal op de TV.
    Wat betreft je moeder, misschien is het inderdaad het beste om haar nu maar te laten doen wat ze zelf wil. Dan voelt ze jouw steun op een manier die haar niet meer beter kan maken maar wel de laatste dagen/weken een beetje gezellig kunnen maken voor haar.
    Waarschijnlijk gaan jullie nog zware dagen tegemoet en wens ik jullie veel sterkte. .

Zonne
    Bijdrager

Godsgeschenk, ik ben met de enzymen begonnen op aanraden van een dietiste. Het is om de biofilm van virussen op te lossen en tegelijk ook om ontstekingen aan te pakken. Je moet ze dan innemen buiten de maaltijden om, ze werken dus dan op een andere manier als ze eigenlijk bedoelt zijn ( als spijsverteringsenzym ). Het lijkt wel alsof ik minder rugpijn heb, dus misschien nu al een ontstekingsverminderend effect ??? Ik zit alleen nog niet op de aanbevolen hoeveelheid pillen, dat moeten er eigenlijk 9 (!) per dag zijn, ik slik er nu 4 a 5 per dag.

Godsgeschenk
    Bijdrager

Dank je Liesje.

Ja, het klopt allemaal wat je zegt.
    Ik ben wel ingeënt, maar anders dan de kinderen nu. De melkboer kwam nog door de straat met melk van de dorpsboerderij, wel gepasteuriseerd al. Het leven was in mijn jeugd veel eenvoudiger, een zeer kleine supermarkt (van de ouders van mijn vriendinnetje) tegenover het huis van mijn ouders. Een keer in de week vrijdagavond mocht ik dan wat lekkers halen, dat hield in een zakje bonietos (nu zijn dat M&M’s) of zo, en er was geen sprake van friet/pizza/chinees halen en geen magnetron, geen smartphone etc.
    Mijn oma had vroeger zelfs een boerderijtje en kon zalig koken met de groenten uit eigen tuin. De verhalen van mijn moeder hierover zijn geweldig. Ze had ook kippen, kalkoenen, konijnen, varkens, schapen en het kleingrut slachtte mijn oma zelf, varkens werden geslacht en ze maakte er worst van en dat ging dan in de kelder. Daar lag alles zoals aardappelen, appels etc. Ze maakte kleding zelf en was een boerenvrouw en ze heette zoals ik. Mijn goede lieve oma. Ik vraag me toch af waarom mijn moeder hier niets van heeft overgenomen. Ze was de jongste thuis en een zeer verwend meisje. Ze was ook wel een meisje met allerlei problemen.

Tja, even mijmeren over toen is wel leuk. Mijn oma is trouwens 92 jaar mogen worden, en haar drie dochters zijn nu 94, 90 en mijn moeder 85. De zoon is in de oorlog gestorven aan een ziekte.

Ik hoop dat ik de genen van oud worden van de kant van mijn moeder heb. Mijn vaders moeder is ook 92 geworden maar alle broers van mijn vader en opa slechts 65 jaar. Mijn vader heeft ze al overleeft met zijn zware diabetes en pancreatitis, hij is nu 76 jaar.

Hiermee past dit verhaal toch weer in dit topic.

Dorothé

Godsgeschenk
    Bijdrager

Dank je Zonne voor je antwoord. Ik hoop dat het je mag helpen. Ik wil ermee beginnen uit preventieve redenen.

Daarom wil ik weten of ik dat wel nodig heb en wat ik dan eventueel kan nemen. Misschien kan Mike hier wat over zeggen. Mike???

Dorothé

Zonne
    Bijdrager

Ik denk dat de enzymen inderdaad ook bedoelt zijn als preventie, door ontstekingen in het lichaam aan te pakken.

Iemand die ik ken slikte daarvoor enige jaren terug Wobenzym N, geen idee of dat nog bestaat.

Binc
    Bijdrager

Interssant deze enzymen. En knap van je Zonne dat je naar de 9 pillen toe gaat. Althans, dat denk ik te begrijpen? Waarom moeten dat er zoveel zijn? En is dat dan verspreid over de dag of meerdere tegelijk?

Godsgeschenk
    Bijdrager

Hoi Zonne,

Ik heb jaren geleden anti-aging gedaan en nam 28 supplementen per dag. Hierbij zat ook de Wobenzym. Ik nam nog ik weet niet hoeveel sappen, wat heb ik niet allemaal al gedaan 🙂

Dorothé

Zonne
    Bijdrager

28 per dag , wow !

Binc: ja advies was eerst een maand 9 per dag, daarna naar 6 per dag. Pffff veel ! Je moet ze 3 maal per dag op een lege maag innemen.
    Als je ze wilt nemen als spijsverteringsenzym ( dus bij de maaltijd ) dan is de aanbevolen hoeveelheid 3 per dag.

complotdenker
    Bijdrager

Wat meneer Price allang wist.

https://mobile.nytimes.com/2016/07/20/science/teeth-vitamin-d-deficiency-archaeology.html

Maar wel een leuk onderzoek naar tanden van mensen uit 1700/1800 en vitamine D tekort!

Complotdenker

Binc
    Bijdrager

De mythe dat men geen magnesium mag bij nierproblemen is nu ook door de Nierstichting in twijfel getrokken.

https://www.nierstichting.nl/nieuws/2018/02/magnesium-mogelijk-effectief-middel-tegen-hart-en-vaatziekten-bij-nierziekten/

complotdenker
    Bijdrager

Nederlandse kazen!! en de biologische rauwe zijn nog altijd de besten!

Complotdenker

Godsgeschenk
    Bijdrager

Godsgeschenk
    Bijdrager

Zie hierboven het artikel.

De gehele website oogt mij ook wel interessant.
    http://www.interessantetijden.nl/

Dorothé

Godsgeschenk
    Bijdrager

Hier Weltschmerz met Rypke Zeilmaker

Dorothé

Godsgeschenk
    Bijdrager

Het staat wel bij het verkeerde topic, maar omdat ik die tekst van Rypke Zeilmaker hierboven neer gezet heb, ga ik toch nog even met hem door. Ik vind dat die man op een duidelijke en eenvoudige manier en niet te ‘complotachtig’ de zaak uitlegt. Heel goed. Echt aan te bevelen om te bekijken.

Dorothé

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 230)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.