Voeding bij dwarslaesie

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Voeding bij dwarslaesie

Dit onderwerp bevat 18 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Elkedageenei 2 jaren, 6 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur

liesje
    Bijdrager

Er zijn inderdaad speciale kussens voor het doorliggen. Volgens mij krijg je die vergoed.
    Ik heb gewoon gezocht op doorliggen. Als hij die niet heeft dan snap ik niet dat verzorgers hem daar niet op attent maken.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

Lief van je Lies.
    Die heeft hij wel maar het komt niet van het liggen maar van het zitten in de rolstoel op weg naar de biofeedback in Rotterdam wat 2 uur rijden is.

Gister heb ik hem 2x een theelepel sole in glas water gegeven, ‘s avonds had hij opgezwollen voeten, kan dit door de sole komen? Leek mij vreemd.

Gerard
    Bijdrager

Er zijn ook antidecubitus zitkussen in diverse soorten: met lucht gevuld, schuimrubber, enz:
    https://www.google.nl/search?q=anti-decubitus&num=100&client=firefox-b&biw=1183&bih=1076&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi0sI7njObMAhVFWBQKHfGjCQkQ_AUIBygB

Opgezwollen voeten kan door te weinig bloedsomloop komen; te weinig beweging, maar ook stremming in aderen, bijvoorbeeld door een rand van een stoel waar de benen te veel op drukken. Bewegingen maken zoals bij het op de tenen gaan staan en weer terug helpt de doorbloeding. Je kan deze beweging ook zittend wel maken.

Elkedageenei
    Sleutelbeheerder

@gerard Interessant dat er ook anti-decubitus zitkussens zijn, dank voor de link. Jij denkt dus ook niet dat het van de sole komt Gerard?

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.