Vette haren en zweten

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Vette haren en zweten

Dit onderwerp bevat 86 reacties, heeft 27 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  -B.arr 2 jaren, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 87)
  • Auteur

Anoniem

mijn haren worden dus ook snel vet en heb ook gemerkt dat ik veel oorsmeer produceer. Heb ook eczema op de hoofdhuid. Ik heb het ook snel te warm, vooral als ik veel dierlijk voedsel eet eigenlijk. Niet genoeg zuurstof? Dan kan ik misschien beter opnieuw een chi-machine bestellen..

Rapunzel
    Bijdrager

Eczeem op je hoofdhuid? Je bedoelt tussen je haar? Dan kunnen we elkaar misschien de hand geven. Heb je ook last van korsten en haaruitval of is het bij jou weer anders?

ruud
    Bijdrager

Rapunzel, ik heb ook korstjes soms (gehad) op mijn hoofdhuid.

@lekkerromig: En trouwens daarnaast ook last van veel oorsmeer. Als ik niet regelmatig h202 in mijn oren druppel ivm oorpijn die ik ook vaak had/soms nog heb, dan moet ik ineens weer op stel en sprong naar de dokter de boel laten uitspuiten, omdat de ontsteking in mijn buitenoor uit de hand loopt. Bacterien/schimmelgedoe.

Rapunzel
    Bijdrager

Bij mij is het wel heel erg! Er is nog veel werk te doen. Kom je ook 11 februari Lievergzond? Dan kun je het zien.

ruud
    Bijdrager

Rapunzel, ik twijfel niet aan je verhaal, het is al erg genoeg en ik ben ook best ¨benieuwd¨ naar hoe het eruit ziet op je hoofd, maar meer nog naar jou natuurlijk:-)

Ik kan nooit zo goed vooruitkijken, maar in principe wil ik wel zeggen dat ik 11 februari wil komen (is het een vrijdagavond?).

Eind van de week moet ik vaak bijkomen van mijn werkweek, maar soms krijg ik me dan nog wel mijn huis uit als ik daarom heen niet te veel dingen doe.

Rapunzel
    Bijdrager

Het is op een zaterdag. Overdag geloof ik. Ik snap helemaal wat je bedoelt met dat bijkomen van de werkweek!

Poekie
    Moderator

De 1e WP dag is inderdaad op een zaterdag en wel ‘s middags.

Rapunzel
    Bijdrager

Met een enorme uitloop naar de avond?? 🙂

Ik heb al jaren last van overmatig zweten. Het is veel, ik loop altijd met flinke natte plekken en het ruikt ook niet fris. Ik moet mijn kleren altijd voorbewerken met soda of biotex anders krijg ik de zweetlucht er niet uit in de was.

Ik heb een tijdje geen melkproducten gegeten vanwege mijn darmen en dat is de enige periode geweest dat ik niet of nauwelijks last had van zweten. Mijn darmen werden wel iets beter maar niet helemaal dus toen ben ik begonnen met kefir, meestal van rauwe melk en ik ben ook weer yoghurt gaan eten. Qua darmen was dat een heel goede beslissing (naast ook oa het schrappen van granen) maar het zweten is wel weer toegenomen.

Ik heb de afgelopen weken slecht gegeten, vooral chocolade (veeeel) en ijs (slecht ijs, magnums enzo, ook veeeel). Nu is het dus gewoon weer k*u*t met mijn darmen. Kan wel janken. Eigen schuld natuurlijk. Veel moeite gekost om de knop weer om te krijgen, maar nu weer mn eetpatroon op de rit.

Alleen ben ik het zweten zo zat. Getver, het gaat zelfs zuur ruiken bij mn hoofd en decollete. En ik werk in de zorg, en ik dans met verschillende partners. Daar sta ik dan zuur te ruiken, met plekken onder mn oksel, op mn rug, op mn buik. Want zo erg is het dus nu. Ik kan wel janken. Dus nu sinds een paar dagen de melkproducten er weer uit. Maar mn darmen zijn nog steeds beroerd. En ik weet gewoon even niet waar ik het zoeken moet. Wat moet ik dan? Ik kan al zo weinig eten. Nu eet ik wat meer noten, geweekt en geroosterd of notenpasta, maar daar ben ik ook niet blij mee. En elke maaltijd groente en iets van vis vlees of ei met kokosolie vind ik ook niks en bovendien onbetaalbaar. Daarbij heb ik ook het idee dat mn darmen niet blij zijn met noten. Kokos weet ik niet zeker.

En dan is er naast de kwestie van mn darmen en het zweten ook nog het probleem dat ik mn yoghurt enzo zo lekker vind dat ik niet stop met eten. Gevalletje van vervanging van mn chocoladeprobleem. 3 liter griekse yoghurt op een dag. Dat is gewoon veel te veel, ik groei dicht. Dus ook om die reden heb ik even besloten om geen melkproducten meer te nemen. Want wat ik niet heb kan ik ook niet op eten.

Eigenlijk zijn het dus 3 dingen: – mn darmen: wel yoghurt. – Het zweten. Melkproducten schrappen. – Het overeten. Minder als ik geen yoghurt in huis heb.

Graag tips, wat kan ik aan het zweten doen? Want eigenlijk wil ik wel weer melk gaan nemen.

– bakingsoda, kokosolie, h2o2, kristalsteen, maar ook de agressieve troepdeo’s, het werkt allemaal niet.

Anoniem

heul apart dit, sinds ik dus rauwe melk, kefir, yoghurt enz enz neem heb ik geen last vanovermatig zweten tenzij ik in bvde moestuin wek in de warmte.

Gek dat het bij jou andersom is.

Ik vond het net als jou erg naaren benblij dat het enorm veminderd is, zo erg minder dat het mij niet meer stoort of continue bezig houdt.

ik hoop dat jij met wat tips er snel vanaf bent.

Webmaster
    Bijdrager

Hmm, geen maat kunnen houden en zelfdestructief eetgedrag. Dit klinkt als…bijnieruitputting! Zit jij eigenlijk wel aan dierlijk bijnierextract? Anders zou ik er maar snel aan beginnen!

Mike

Anoniem

3 liter Griekse yoghurt is wel veel, ik zou het niet weg krijgen maar ik geloof niet dat het kwaad kan hoor. Daar groei je echt niet van dicht. Door het hoge vetgehalte van 10% krijg je nog aardig wat brandstof binnen en omdat het een gefermenteerd product is, is het ook goed voor je darmen. Gewoon lekker eten zou ik zeggen.

Webmaster
    Bijdrager

Bastiaan heeft gelijk. Hier groei je van dicht:

Quote:
    Ik heb de afgelopen weken slecht gegeten, vooral chocolade (veeeel) en ijs (slecht ijs, magnums enzo, ook veeeel).

Mike

ruud
    Bijdrager

Ik ben eerder dichtgegroeid van het eten van veel volle kwark (er zat geen stop op bij mij) en slagroom zonder dat ik daarnaast suiker- of koolhydraten te veel at .

Nu eet ik geen volle kwark meer, noch slagroom, maar ik vind het wel lekker nog steeds.

Volle yoghurt en volvette (oude) kaas kan ik echter wel eten zoveel ik wil en dat doe ik dan ook naar believen, maar ik denk overigens dat mijn suikerhuishouding aan het verbeteren is misschien inmiddels, dat ik makkelijker verzadigd raak van vet: eerder was dat dus bij mij helemaal niet zo: dus m.a.w.: wat nu is hoeft misschien niet altijd zo te blijven.

Dank jullie voor de reacties. Ik ga eens kijken voor het bijnierextract. Ik ben inmiddels weer aan de yoghurt en kefir begonnen, het maakte geen verschil qua transpiratie. De eerste 2 dagen leken mijn darmen beter te worden maar nu zijn ze weer helemaal van slag.. Blijft een strijd.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 87)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.