verzoek wachtwoord resetten/ poging tot hacken?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid verzoek wachtwoord resetten/ poging tot hacken?

Dit onderwerp bevat 48 reacties, heeft 21 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  liesje 1 jaar geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
  • Auteur

Anoniem
    Lid

Hier idem! En gelijk weggegooid, zag het deze week al voorbij komen hier.

Thineke

Binc
    Bijdrager

Hier vanochtend weer 3 mailtjes met verzoek om wachtwoord te wijzigen.

RiZiKo
    Bijdrager

hier ook vannacht drie mailtjes om wachtwoord te resetten …

Jp
    Bijdrager

uit de email:
    “Iemand heeft verzocht om het wachtwoord van het volgende account opnieuw in te stellen:”
    Dat kan je zelf ook doen door op de “Wachtwoord kwijt” link te drukken als je niet ingelogd bent. Je krijgt dan precies dezelfde email.
    Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een gebruikersnaam. De emails zijn niet gevaarlijk, alleen vervelend.

Twee mogelijk oplossingen:
    -Bij registreren moet er een code overgenomen worden, bij ‘wachtwoord kwijt’ niet.
    -De gebruikersnaam invul optie eruit halen, zodat enkel door een email adres in te vullen een nieuw wachtwoord aangevraagd kan worden.

Jp
    Bijdrager

nu net 15 tegelijk

Binc
    Bijdrager

15? Pfff…hier niks. Geen mail binnen gekregen.

Binc
    Bijdrager

Ik krijg er nu net 20 stuks binnen.
    En begin het nu ook wel als irritant te ervaren. Had al opdracht gegeven dat deze mail in mijn spambox terecht komt maar dat doet het blijkbaar niet.
    Tijd, allemaal om 10.21 uur.

Milleke
    Bijdrager

Ik heb er net ook 2 gekregen. Heeft zeker niets beter te doen?

Heksje
    Toeschouwer

Wederom 3 mails ontvangen met verzoek tot reset wachtwoord. Deze emails bevatten trojans en zijn dus schadelijk. Geen idee hoe dit probleem opgelost kan worden, maar het begint erop te lijken dat een groot probleem is. Ik log daarom maar even een periode niet meer in op dit forum.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Wordt aan gewerkt. Volgens mij heeft het niets te maken met wel of niet inloggen hier, ze hebben je emailadres toch al via dit forum. Simpelweg wegklikken en negeren, niet op ingaan.

Mike

Binc
    Bijdrager

Hoe weet je dat de mails Trojans bevatten heksje?
    Ik zou in elk geval niet op de link klikken die in de mail word weer gegeven.
    Ik had er ook 3 vandaag. Gister ook.
    Maar heb het gemarkeerd als spam en nu komt het gewoon niet in mijn mailbox. Af en toe check ik de spambox en zie ik ze wel.

Heksje
    Toeschouwer

Mijn beveiligingssoftware detecteert de trojans.

Binc
    Bijdrager

Volgens mij maakt het dan niet uit of je in logt of niet. Hoe onze e-mails dan bekend zijn is mij een raadsel.
    Ik heb verder geen rare dingen. Afgelopen weekend kreeg ik 20 mails achter en daarna nog eens 5 extra.
    Ik werk zelf op een Apple maar die geeft niks aan.

Heksje
    Toeschouwer

Ik heb ook een Mac maar heb daarop wel F-Secure geïnstalleerd die op het moment behoorlijk wat meldingen geeft dat er dreigingen zijn gedetecteerd.
    Mac computers werden minder vaak gehackt maar zijn evengoed nog vatbaar voor bepaalde dreigingen, hetgeen uiteraard alleen maar erger wordt nu het merk populairder is dan enige tijd geleden.

Binc
    Bijdrager

Ik denk niet dat er echt wat gebeurd eigenlijk.
    Meeste Trojans zijn nog steeds voor Microsoft gebruikers.
    Buiten dat de mails wel irritant zijn heb ik geen rare dingen gelukkig. Hopelijk is het snel geFixt.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.