Veganisten en vegetariërs maken ook dieren dood

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Veganisten en vegetariërs maken ook dieren dood

Dit onderwerp bevat 202 reacties, heeft 28 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 3 weken, 5 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 203)
  • Auteur

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Veganisten bezwijken bij bosjes!

Zo te horen veroorzaakt veganisme ook vreselijke ‘vocal fry’…

Mike

Binc
    Bijdrager

Een heuse veganisme club onder studenten.

Dit zou wel eens ten koste kunnen gaan van de leer capiciteit van deze studenten.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/4613756/eganistische-studenten-uit-groningen-richten-eigen-club-op-veganisme-moet

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Hoeveel daarvan zijn VROUWEN?

Mike

jeroenvz
    Bijdrager

Veganistisch bier en wijn?

Binc
    Bijdrager

Het is ook nog steeds echt nodig dat het aantal vegans groeit: iedere dag worden er nog 1,7 tot 1,8 miljoen dieren vermoord in ons land”, zegt Debby van Velzen van de NVV tegen EditieNL.

Als vrouwen luisteren naar Debby van Velzen bijna alleen maar. Want er worden nog zoveel dieren vermoord. En dat is natuurlijk heel zielig en zou niet moeten mogen. Zoals het er in de bio industrie aan toe gaat idd niet nee.

Wanneer je overigens vegetarisch eet maak je jezelf ook helemaaaaal niet schuldig aan dierenleed 🤔

Ja Jeroen, dat vond ik ook vreemd. Maar om de wijn helder te maken worden daar dierlijke eiwitten voor gebruikt. Wist ik ook niet.

Uitgegiste wijn is troebel. Om wijn helder te maken voegen wijnmakers meestal eiwit (van eieren of uit melk) toe om vertroebelende deeltjes te laten zakken. Deze kunnen vervolgens gefilterd worden. Bij de filtering van de wijn worden door veel wijnmakers vaak nog producten

met een dierlijke oorsprong gebruikt, zoals varkensvet, visslijm en gelatine.

https://www.granadawijnen.nl/c-4290910/wat-is-vegetarische-wijn-veganistische-wijn/

Binc
    Bijdrager

Binc
    Bijdrager

Binc
    Bijdrager

Vegetariërs worden steeds gestoorder en projecteren hun eigen vegetarisme op honden en katten.

https://www.nporadio1.nl/natuur-milieu/14815-mijn-huisdier-mag-geen-vlees-eten

complotdenker
    Bijdrager

Dat probleem lost zich in een generatie of uuhm vaak een al op. Die vrouwen kunnen snel al geen kinderen meer krijgen. Wel sneu voor die kinderen als het wel lukt.

Ook arme huisdieren, ik denk dat hun tanden snel uit hun bek rotten en dat vegetarische honden zo hard stinken dat niemand ze wil aaien.

En dat ze eigen clubjes maken vind ik niet erg dan weet je tenminste waar je niet hoeft te zijn :p

Wens alle veganisten veel plezier met hun vrijwillige derde wereld land dieet…

Complotdenker

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

En dat ze eigen clubjes maken vind ik niet erg dan weet je tenminste waar je niet hoeft te zijn :p

Niet alleen dat, maar als ze samen koppels vormen zijn ze allebei steriel en komt er ook geen nageslacht van. Probleem opgelost!

Mike

complotdenker
    Bijdrager

Haha, was alles in t leven maar zo simpel :p

Complotdenker

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Soms kan het leven zo simpel zijn. Ze zoeken elkaar op, geen nageslacht, game over! Geen enkele rechtse vent moet nog een veganistisch vriendinnetje tolereren, dan zijn we er zo vanaf!

Mike

jeroenvz
    Bijdrager

naief
    Bijdrager

Soms kan het leven zo simpel zijn. Ze zoeken elkaar op, geen nageslacht, game over! Geen enkele rechtse vent moet nog een veganistisch vriendinnetje tolereren, dan zijn we er zo vanaf!

Kijk, hier hou ik van. Ik ken echter wel een aantal omgeturnde vege’s die nu juist pro vlees zijn. Net als onze leider 😉

Waarom zijn er trouwens zoveel problemen met de bio-industrie, of netjes gezegde de gewone kippen- en varkensboer? Hebben dieren daar een ideaal leven? Nee, maar dat hebben mensen ook zelden. Hebben ze het daar slecht? Als het een nederlands dier is, dan hebben ze niet slecht. En er zijn legio gangbare boeren met hele mooie houderijsystemen, waar als dat voer gmo-vrij zou zijn ik prima die dieren zou willen eten.
    Ik vind het een beetje raar om als er in de zorg nog van alles mis is, om dan dier die niet in op een 4 of 5 sterren boerderij wonen als zielig/ wat dan ook te bestempelen.
    Dieren kunnen niet rationeel redeneren, als ze dat wel konden en uit de gemiddelde gangbare stal of gemiddelde biostal kunnen kiezen denk ik inderdaad dat de meeste bij de bioboer zouden zitten. Maar dat is iets anders dan slecht hebben, anders zouden alle mensen die niet in hun droomhuis wonen het ook slecht hebben.

fatsnotbad
    Sleutelbeheerder

Ik doe niets af aan gangbare veehouders die hun dieren een zo goed mogelijk leven proberen te bezorgen, maar jouw stelling dat ALLE gangbate dieren die commercieel gehouden worden verhoudingsgewijs een goed leven hebben bestrijd ik. Er is iets serieus mis met de bioindustrie in het algemeen, uitzonderingen daar gelaten. Bedenk ook dat dit systeem bedacht is door goddeloze COMMUNISTEN!

Mike

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 203)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.